Gå til innhold

Alenehet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har ikke snakket med eller sett andre i dag. Ikke på telefon engang. Jeg regner ikke med at jeg kommer til å snakke med noen videre heller, men hvis jeg går ut vil jeg jo se andre såklart. Jeg trenger ikke å dra for å handle engang, siden jeg allerede har det jeg trenger - da ville jeg jo sagt "hei" og "takk" til kassapersonen, i det minste. Jeg har ingen frykt for å gå på butikken.

Og så er det mange på dette forum som mener det er det jeg ønsker... for hvis man ville hatt hjelp, så hadde man fått det - eller hva?

Ikke at jeg tror det er hjelp i "hjelp", jeg bare sier det, siden mange tilsynelatende har nytte av det, og peker på dette med "hjelp" når noen skriver om alenehet. Skal ikke si ensomhet, fordi det jeg vet ikke hvordan andre føler det og da kan ikke jeg si om det jeg føler er nok til å bli kalt ensomhet eller ikke. Men alenehet, det er objektive forhold, det faktum at man lever "isolert".

"Isolasjon" innen psykiatri betyr såklart noe annet, fullt så ille er det ikke. Isolasjon betyr at man er frarøvet sanseopplevelser. Men jeg har jo sansene i bruk, klar for internett-klaging.

Anonymkode: c1316...3f1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417240-alenehet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke snakket med eller sett andre i dag. Ikke på telefon engang. Jeg regner ikke med at jeg kommer til å snakke med noen videre heller, men hvis jeg går ut vil jeg jo se andre såklart. Jeg trenger ikke å dra for å handle engang, siden jeg allerede har det jeg trenger - da ville jeg jo sagt "hei" og "takk" til kassapersonen, i det minste. Jeg har ingen frykt for å gå på butikken.

Og så er det mange på dette forum som mener det er det jeg ønsker... for hvis man ville hatt hjelp, så hadde man fått det - eller hva?

Ikke at jeg tror det er hjelp i "hjelp", jeg bare sier det, siden mange tilsynelatende har nytte av det, og peker på dette med "hjelp" når noen skriver om alenehet. Skal ikke si ensomhet, fordi det jeg vet ikke hvordan andre føler det og da kan ikke jeg si om det jeg føler er nok til å bli kalt ensomhet eller ikke. Men alenehet, det er objektive forhold, det faktum at man lever "isolert".

"Isolasjon" innen psykiatri betyr såklart noe annet, fullt så ille er det ikke. Isolasjon betyr at man er frarøvet sanseopplevelser. Men jeg har jo sansene i bruk, klar for internett-klaging.

Til det jeg har uthevet i fet skrift-  nei - det er ikke alltid så enkelt. 

Ønsker du å ha det slik eller ønsker du, slik jeg tror jeg tolker, en endring? Og i såfall, en endring til hva? 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417240-alenehet/#findComment-3756396
Del på andre sider

AnonymBruker
15 minutes ago, XbellaX said:

Til det jeg har uthevet i fet skrift-  nei - det er ikke alltid så enkelt. 

Ønsker du å ha det slik eller ønsker du, slik jeg tror jeg tolker, en endring? Og i såfall, en endring til hva? 

Nei, jeg vet ikke. Aner ikke.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417240-alenehet/#findComment-3756397
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har nettopp stått opp og har heller ikke snakket med eller sett noen i dag. Ikke det at jeg hadde gjort det selv om jeg hadde stått opp tidlig, da. 

Så sånn er det.

Anonymkode: 68b6f...5fe

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417240-alenehet/#findComment-3756402
Del på andre sider

AnonymBruker
55 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har nettopp stått opp og har heller ikke snakket med eller sett noen i dag. Ikke det at jeg hadde gjort det selv om jeg hadde stått opp tidlig, da. 

Så sånn er det.

Anonymkode: 68b6f...5fe

Høres ut som et fullverdig liv.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417240-alenehet/#findComment-3756407
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
5 hours ago, Gargamel said:

Er det sånn at du selv velger å være alene og kanskje synes det koster mer enn det smaker å være sammen med andre?

Det er ikke vanskelig å unngå å være alene i og for seg. Det er bare å bli med i en eller annen forening eller treffe folk i familien. 

Føler ikke noe "samhold" når jeg bare blir mislikt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417240-alenehet/#findComment-3756552
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...