Gå til innhold

NHD medisin mot angst som tar bort kroppslige symptomer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Virker selo-zok mot pustebesvær , kvelningsfornemmelse og press i brystet også. ?

Anonymkode: ec76e...077

Nei, ingen betablokker virker mot det.

Anonymkode: 4ff19...478

AnonymBruker
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen betablokker virker mot det.

Det er jo fysiske symptomer på angst. Trodde betablokker " roet ned" ... Men siden du virker så sikker må jeg jo stole på svaret ditt😊

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du tenker at en del av de kroppslige symptomene skyldes "aktivering", slik som høy puls, hjertebank, svetting, skjelving etc, så hjelper betablokker mot dette.

Pustebesvær, kvelningsfornemmelse og press i brystet er nok ikke slike symptomer, og derfor liten sannsynlighet for at betablokker vil hjelpe særlig her.

FjellOgDalar
Skrevet

Nei, det har det ikke virkning mot. Men jeg føler at angstsymptomer generelt blir midlere all over når noen blir tonet ned.

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Nei, det har det ikke virkning mot. Men jeg føler at angstsymptomer generelt blir midlere all over når noen blir tonet ned.

Har konstant følese av stramming i halsen og følese av tungpust og trykk i mage og bryst. Ingenting hjelper. 

Ved utfordringer som feks da jeg skulle sette veneflon eller gjøre enkle sykepkeieroppgaver skalv jeg slik på hendene etter hvert at jeg ikke klarte å jobbe lenger. Å sette en sprøyte var som å ha gått en maraton og fingrene mistet kraft. Å gå opp bakken til jobb var en utfordring da beina sviktet og føltes nummen  .osv

Jeg prøvde Selo zoc en gang men fikk veldig mye parestesier . Kanskje det hadde gått over hvis jeg hadde fortsatt å prøve ..? 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...