AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 Skrevet 2. mars 2017 Sånn i anledning kvinnedagen. http://www.side3.no/kjetil-rolness---venstresiden-har-lenge-vrt-et-srgelig------------skue-og-i-forfall-gjennom-mange-mange-ar/3423311651.html - Er problemet at likestilling har gått fra å være like rettigheter, til å handle om at kvinner og menn alltid skal velge likt og 50-50-deling på alt? - Det er én måte å si det på. Det er to ting som har skjedd: Det ene er at likestilling har blitt en kvinnesak. Diskuteres likestilling, kommer man kanskje med det lille kjøttbeinet som skal til ved å si 'nå skal vi ta frafallet i skolen på alvor'. Så fortsetter man å snakke om kvinners problemer. - Det andre er at man har omdefinert kjønnsdiskriminering til å handle om kjønnsbalanse. Tallfordelingen på toppen. Og bare toppene der menn er i flertall. Om det er kvinnedominans, er det bare bra! - Ifølge feminister er heller ikke noe problem at det er ekstrem overvekt av menn i bunnen av samfunnet - i de skitneste, farligste, kjipeste jobbene. Jeg har aldri hørt krav om kvotering av kvinner til jobber som bryggesjauer, brannmenn eller søppeltømmer. De yrkene der man dør på jobb. - Det er en tilsnikelse at enhver ubalanse i kjønn må ha sin årsak i forskjellsbehandling, og ikke kvinners egne preferanser, verdier og prioteringer. Det er forbausende lite dokumentasjon av diskrimineringen. Man snakker luftig, men bestemt om maktstrukturer – og bevisbyrden havner på det motsatte stedet enn der den pleier å ligge. Anonymkode: ea571...a28 1 Siter
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 Skrevet 2. mars 2017 Ser ikke poenget med kvinnedagen lenger heller jeg da. I dag betyr likestilling kun fordeler for kvinner. Trist, men sant. Anonymkode: c9d26...dd7 0 Siter
Kanonføde Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 Definisjonen på en feminist er en person som mener det er diskriminering når en kvinne har muligheten for å plukkes opp av en bedre bemidlet mann. Sjeldent jeg sier ting så godt som det. Lykke til. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 5. mars 2017 Skrevet 5. mars 2017 Vi er ikke likestilte før menn føder barn. Anonymkode: c1c1c...c7c 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.