Gå til innhold

Hvilket yrke har du, og hva er årslønnen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 timer siden, issomethingwrong skrev:

Jeg tror ganske mange ingeniører har ganske høy årslønn og fortsatt overtidsbetalt. Jeg tenker at som ingeniør kan du tjene ganske bra uten å ha så mye lederansvar / i større grad fagansvar. Jeg har en del venner som tjener 6-700-ish som ingeniør (ofte i konsulentstillinger) og får overtidsbetalt.

Men i øvrige yrker/funksjoner må du gjerne ha personalansvar for å tjene såpass, er min opplevelse i alle fall. Og da er veien kort til særskilt uavhengig stilling.

Min mann tjener godt som ingeniør. Jobber mye overtid og har et enormt arbeidspress og ansvar. Staben er strekt redusert og det blir mye på de som er igjen.

Han får ikke overtidsbetalt . Jeg går på AAP og er ute av arbeidslivet 

Anonymkode: 67a77...17c

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutes ago, Worrysome plenty said:

Jeg lurer på en ting. Noen som vet?

Hvor mye tjener man  i året dersom man har full stilling, dagtid og ikke noe overtid, i en minstelønn- jobb?

Blir vel kanskje 130 kr / timen. 37,5 timer per uke, og 52 - 5 = 47 uker. Dvs. cirka 230 tusen.

Anonymkode: a6402...7a9

Gjest Gargamel
4 timer siden, Worrysome plenty skrev:

Jeg lurer på en ting. Noen som vet?

Hvor mye tjener man  i året dersom man har full stilling, dagtid og ikke noe overtid, i en minstelønn- jobb?

Det finnes ingen minstelønn i Norge, bortsett fra minimum fremforhandlet tarifflønn i hvert enkelt yrke.

Annonse

5 timer siden, Gargamel skrev:

Det finnes ingen minstelønn i Norge, bortsett fra minimum fremforhandlet tarifflønn i hvert enkelt yrke.

Det er helt korrekt.

I praksis tror jeg likevel denne grensen går ved i underkant av 300.000 i året for fast ansatte på time/månedslønn. For de som har høy andel resultatbasert lønn (akkord, provisjon, bonus, f.eks lønn pr solgte bil, etc.) og mislykkes i jobben, kan det selvsagt være lavere. Det samme gjelder for selvstendig næringsdrivende.

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Høres ut som du har fått gullfuglen i hånden.

Høres for meg ut som enten narsissisme eller bullshit. 

Ingen (foruten Donald Trump eller likesinnede) som reelt var i den situasjonen ville beskrevet det sånn. 

En som i realiteten tjente så godt, og ikke var psykisk syk, ville skrevet "jeg har en lederstilling med mye ansvar og arbeid, tjener godt, men jobber mye". 

Og trolig sløyfet siste setning.

Endret av issomethingwrong
påskelilje
9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Ingen (foruten Donald Trump eller likesinnede) som reelt var i den situasjonen ville beskrevet det sånn. 

En som i realiteten tjente så godt, og ikke var psykisk syk, ville skrevet "jeg har en lederstilling med mye ansvar og arbeid, tjener godt, men jobber mye". 

Enig med deg. Det skurret da jeg leste det også.

AnonymBruker
8 minutes ago, issomethingwrong said:

No vart'n sinna.

Annonse

Nicklusheletida

Her var det mange med høy inntekt. Er det bare de som tør å svare tro ? 

Jeg kommer til å tjene rundt 500.000 dette året. Mye mindre enn de som har svart så langt. Blir vel litt mer om jeg tar overtidsbetaling, men foretrekker heller avspasering :) Kan velge. 

I tillegg får jeg barnetrygd og farsbidrag i et par år til, så jeg synes jeg har det helt greit uten luxus på noen måte. Jeg klarer å øke feriekontoen , krisekontoen og sparekontoen litt hver måned nå og da er jeg kjempefornøyd. 

Så lenge jeg føler trygghet er jeg fornøyd :) Trenger ikke mer da. 

AnonymBruker
1 minute ago, Nicklusheletida said:

Her var det mange med høy inntekt. Er det bare de som tør å svare tro ? 

Jeg kommer til å tjene rundt 500.000 dette året. Mye mindre enn de som har svart så langt. Blir vel litt mer om jeg tar overtidsbetaling, men foretrekker heller avspasering :) Kan velge. 

I tillegg får jeg barnetrygd og farsbidrag i et par år til, så jeg synes jeg har det helt greit uten luxus på noen måte. Jeg klarer å øke feriekontoen , krisekontoen og sparekontoen litt hver måned nå og da er jeg kjempefornøyd. 

Så lenge jeg føler trygghet er jeg fornøyd :) Trenger ikke mer da. 

Jeg er trygda og fornøyd med det lille jeg får.

Anonymkode: 5073b...58e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...