Gå til innhold

Hvilket yrke har du, og hva er årslønnen?

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
36 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Her var det mange med høy inntekt. Er det bare de som tør å svare tro ? 

Jeg kommer til å tjene rundt 500.000 dette året. Mye mindre enn de som har svart så langt. 

Det er en del som har svart at de tjener mindre enn deg, men man fester seg vel ved de høye lønningene.

Fortsetter under...

AnonymBruker
På 3/5/2017 den 2.17, AnonymBruker skrev:

Blir vel kanskje 130 kr / timen. 37,5 timer per uke, og 52 - 5 = 47 uker. Dvs. cirka 230 tusen.

Anonymkode: a6402...7a9

Lønner seg ikke å jobbe da.

Anonymkode: 3d130...587

6 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Hvorfor er det usannsynlig at hen tjener over 1 mill ? 

Fordi en person i en lederstilling som tjener over en mill i året gjerne har en litt mer rasjonell holdning og litt mer i hodet enn det vedkommende som skrev det innlegget demonstrerte.

Har tilgode å se noen som tjener over 1 mill si "jeg tjener godt over 1 mill" (=skrytete). Osv. 

De eneste som formulerer seg sånn er narsissister og folk som ikke snakker helt sant.

Nicklusheletida
2 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Fordi en person i en lederstilling som tjener over en mill i året gjerne har en litt mer rasjonell holdning og litt mer i hodet enn det vedkommende som skrev det innlegget demonstrerte.

Har tilgode å se noen som tjener over 1 mill si "jeg tjener godt over 1 mill" (=skrytete). Osv. 

De eneste som formulerer seg sånn er narsissister og folk som ikke snakker helt sant.

Å ? Det tenkte jeg ikke over en gang at det skulle være skrytete. Det er jo bare fakta :)

8 timer siden, Nicklusheletida skrev:

De uføretrygda ja. Litt overrasket over lønna til sykepleieren. 

Det som er veldig trist, er at yrker med stor samfunnsøkonomisk nytteverdi (i denne tråden lærer og sykepleier, men kunne inkludert en rekke andre yrker, f.eks politimann, osv osv) henger etter i lønnsutviklingen. 

Dette er funksjoner man rett ut kan si at samfunnet hadde gått til helvete uten, men resultatene er vanskelig målbare bedriftsøkonomisk. Det tror jeg er en forklaring på hvorfor lønnen dessverre er som den er.

Annonse

Gjest Admin Doktoronline
17 timer siden, issomethingwrong skrev:

Høres for meg ut som enten narsissisme eller bullshit. 

Ingen (foruten Donald Trump eller likesinnede) som reelt var i den situasjonen ville beskrevet det sånn. 

En som i realiteten tjente så godt, og ikke var psykisk syk, ville skrevet "jeg har en lederstilling med mye ansvar og arbeid, tjener godt, men jobber mye". 

Og trolig sløyfet siste setning.

11 timer siden, issomethingwrong skrev:

Neida :) 

Men det er så lett å se på skrivemåten til enkelte at de lyver. 

Denne typen kommentarer er uønsket i forum. Å påstå ut i fra rene spekulasjoner at andre brukere lyver, strider etter vår oppfatning mot god folkeskikk.

AnonymBruker
10 timer siden, issomethingwrong skrev:

Det er faktisk helt sant. Mulig ordlyden jeg brukte var litt spesiell, og jeg ville jo neppe brukt den i RL. Faktisk er det få av mine venner, familie og bekjente som vet hva jeg tjener, men de vet jo at jeg har en høy stilling og antar vel sitt. Her var det jo direkte spørsmål om stilling og lønn, og det var ikke tilfeldig at jeg svarte anonymt.

Anonymkode: 684c3...07c

På ‎06‎.‎03‎.‎2017 den 14.54, issomethingwrong skrev:

Høres for meg ut som enten narsissisme eller bullshit. 

Ingen (foruten Donald Trump eller likesinnede) som reelt var i den situasjonen ville beskrevet det sånn. 

En som i realiteten tjente så godt, og ikke var psykisk syk, ville skrevet "jeg har en lederstilling med mye ansvar og arbeid, tjener godt, men jobber mye". 

Og trolig sløyfet siste setning.

På ‎06‎.‎03‎.‎2017 den 15.03, påskelilje skrev:

Enig med deg. Det skurret da jeg leste det også.

På ‎06‎.‎03‎.‎2017 den 15.03, AnonymBruker skrev:

No vart'n sinna.

Anonymkode: a6402...7a9

Hvor er innlegget dere refererer til? Ser intet innlegg som nevner gullfugl. Slettet?

AnonymBruker

Penger er ikke så mye verdt lengre. Alle tjener mye, men så koster det 2,5  millioner for en toroms leilighet i oslo øst. En pakke ruliings koster 300 kroner. 

I sverige og danmark tjener de mye mindre, men får like mye for pengene.

Anonymkode: f7c85...745

Utdannelse som elektroingeniør og har økonomisk tilleggsutdannelse, tjener litt over en million i året med alt. Har rett på overtid fra første time, men det skal veldig mye til for at jeg jobber overtid, kun hvis det er nødvendig å gjøre en ekstrainnsats. Fritiden min er mer verdt enn noen ekstra kroner. 

AnonymBruker
Akkurat nå, mrxx skrev:

Utdannelse som elektroingeniør og har økonomisk tilleggsutdannelse, tjener litt over en million i året med alt. Har rett på overtid fra første time, men det skal veldig mye til for at jeg jobber overtid, kun hvis det er nødvendig å gjøre en ekstrainnsats. Fritiden min er mer verdt enn noen ekstra kroner. 

Det er forståelig med en mill i lønn.

Anonymkode: 3d130...587

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...