Gå til innhold

For mye brødmat...?

Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Nå har jeg altså lest her at for mye brødmat ikke er spesielt lurt ved slanking.

Noen som vet hvorfor? jeg spiser jo en haug av brød, jeg :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mye karbohydrater i brød - og mange mener at man skal unngå for mye KH når man slanker seg. Er selvsagt avhengig av hva slags type brød det er .

Skal også være en viss sammenheng mellom fett , karbohydrater og protein.

Men det finnes sikkert mange meninger om dette også !! *S*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er det mildt sagt veldig delte meninger om! :-)

De færreste blir tykke av brødmat, men av junkfood, fete påleggssorter, smør på brødet, sukkerholdig drikke og fete middager, evt. snop. Og sånn småspising som man gjerne ikke engang tenker på... ;-)

På Libra-kurs er brød-rasjonen på 4 lillefingertykke brødskiver, i tillegg til mager/sunn middag, frukt (2 pr dag), yoghurt/melk (1 beger + 1 glass). Grønnsaker kan spises fritt, til alle måltider!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at grovt brød setter fart på fordøyelsen og dermed vil virke slankende?

Det der med karbohydrater aner jeg ikke. Ser ut som karbohydratene den ene dagen er en forbannelse og den neste en velsignelse.

Æsj, bare tull alt sammen - ha god samvittighet og spis grovt brød med sunn margarin og sunt pålegg samt litt melk hvis du fortsatt er i voksealderen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest (Anonymous)

Dette er det mildt sagt veldig delte meninger om! :-)

De færreste blir tykke av brødmat, men av junkfood, fete påleggssorter, smør på brødet, sukkerholdig drikke og fete middager, evt. snop. Og sånn småspising som man gjerne ikke engang tenker på... ;-)

På Libra-kurs er brød-rasjonen på 4 lillefingertykke brødskiver, i tillegg til mager/sunn middag, frukt (2 pr dag), yoghurt/melk (1 beger + 1 glass). Grønnsaker kan spises fritt, til alle måltider!

Du, jeg ser du går på Libra-kurs. Høres utrolig bra ut å ikke skulle veie og telle kalorier.

Lærte en del da du "tegnet opp" en middagstallerken for meg...Lurt å tenke på den inndelingen, da! :-)

Men ellers så sier du følgende:

Pr dag:

4 tynne skiver, magert pålegg

mager/sunn middag

2 frukt pr dag

1 glass melk

1 youghurt

masse grønt

Men er dette til å bli mett av, da??? Og hva med å bytte ut youghurt med knekkebrød f.eks? Og et par skiver med en frokostgrør(Toro). Går det an?

Og hva koster egentlig et slikt kurs? Høres MYE bedre ut enn GR, som jeg blir GAL av å hele tiden høre om de kaloriene. Man kan jo bli syk av mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, jeg ser du går på Libra-kurs. Høres utrolig bra ut å ikke skulle veie og telle kalorier.

Lærte en del da du "tegnet opp" en middagstallerken for meg...Lurt å tenke på den inndelingen, da! :-)

Men ellers så sier du følgende:

Pr dag:

4 tynne skiver, magert pålegg

mager/sunn middag

2 frukt pr dag

1 glass melk

1 youghurt

masse grønt

Men er dette til å bli mett av, da??? Og hva med å bytte ut youghurt med knekkebrød f.eks? Og et par skiver med en frokostgrør(Toro). Går det an?

Og hva koster egentlig et slikt kurs? Høres MYE bedre ut enn GR, som jeg blir GAL av å hele tiden høre om de kaloriene. Man kan jo bli syk av mindre.

Jeg er ikke kurs-instruktør, og glemmer følgelig en hel masse i innleggene mine... ;-)

Du kan spise to knekkebrød (vanlig husman) istedenfor en skive brød, eller 3 ryvita = 1 brødskive. Du kan også lage havregrynsgrøt - husker bare ikke mengden havregryn som tilsvarer ei skive. Jeg spiser nok kanskje litt større brødskiver enn hva som er angitt, men med magert pålegg, og ellers det som ligger i opplegget, og gikk ned 10-12 kg i fjor våres. Størrelsen på brødskivene er IKKE det vesentligste, men pålegget er det store variasjoner på hvor fetende det er eller ikke...

Du skal også ta daglig fibertilskudd, enten som fibertabletter (med rikelig vann før måltider), som "fiberrik" (små tørre fiberknekkebrød med f.x. tomat på), eller i form av et produkt som heter Fibersund (fint å ha i brød om man baker, eller som jeg gjerne gjør: som musli i yoghurt, i frokostgrøt osv.).

Du skal også drikke masse vann minst 1,5 liter, helst 2-3 liter daglig!), det har mange positive sider. Det METTER, det renser kroppen, det skyller ut overflødig væske i kroppen!, det er bra for huden og det generelle velværet - man blir mer opplagt!)

Du kan spise to yoghurt (helst lett-variant) daglig, eller drikke to glass melk (lett, xtra lett eller skummet), evt. 1 melkeglass og 1 yoghurt.

Spiser du frukt (2 pr dag) og i tillegg masse grønnsaker til måltidene og følger resten av opplegget - så blir du ikke sulten!

Dette også fordi du spiser lite og ofte - du venner magen til mindre matmengder, men at det kommer mat igjen før du rekker å bli sulten - dermed blir ikke kroppen "panisk" i å holde på det den har.

Som jeg har skrevet i andre innlegg her idag skal du spise 4-5 måltider (inkl mellommåltider), med 3-4 timers mellomrom ikke lenger, går det f.x. 6 timer mellom hvert måltid stopper forbrenningen fullstendig opp før nytt måltid... :-( Sammenlign med en vedovn: Det er jevnere varme (forbrenning) om du passer ovnen, legger i ved med passelige mellomrom, heller enn å sprengfyre for så å gå fra ovnen i timesvis. Uansett hvor varm den var for 6 timer siden, er den kald når du er tilbake etter mange timer.... Klønete beskrevet kanskje, men som sagt - jeg er ingen instruktør, kun kursdeltaker! ;-)

Les andre innlegg jeg har skrevet her idag - og vurder å gå et kurs om du vil ha litt drahjelp! :-) For meg er det en god erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...