Gå til innhold

Utstøtt av samfunnet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Føler du at du er utstøtt,, at du lever helt på siden av samfunnet?

Anonymkode: 58cad...0cc

AnonymBruker
Skrevet

Nei?

Anonymkode: 3f006...528

AnonymBruker
Skrevet

Føler ikke at jeg lever på siden av samfunnet, men tvert imot at "samfunnet" er ganske opptatt av meg.

Anonymkode: 2be7e...6ae

AnonymBruker
Skrevet

Sånn er det nok for mange uføre.

Anonymkode: ddb59...623

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sånn er det nok for mange uføre.

Hvem har sagt at henner ufør?

AnonymBruker
Skrevet

På siden av samfunnet? Ja, men ikke utstøtt.

Anonymkode: ff321...5d6

AnonymBruker
Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem har sagt at henner ufør?

Du tar feil. Det er riktig det.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du tar feil. Det er riktig det.

Hvordan kan jeg ta feil her? Jeg skrev ikke at du IKKE var det :lol: Jeg stilte et spørsmål om hvordan andre kunne vite det da det ikke sto noe i innledningen.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan jeg ta feil her? Jeg skrev ikke at du IKKE var det :lol: Jeg stilte et spørsmål om hvordan andre kunne vite det da det ikke sto noe i innledningen.

Jeg kjenner vedkommende, og vet det stemmer.

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjenner vedkommende, og vet det stemmer.

Okey, så du kjenner Anonymkode: 58cad...0cc

Der fikk jeg svaret mitt, var ikke værre.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Nei, hvorfor skulle jeg det?

Fordi du har et fullverdig liv?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Og hva er et fullverdig liv, for deg? Et fullverdig liv kan være svært forskjellig.

Bokormen123
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, hvorfor skulle jeg ha det?

Jeg er ufør (og jeg regner med at det var "oss" du henviste til - disse innleggene pleier å handle om "oss uføre". Jeg tror at det er ens egen feil hvis man havner på utsiden av samfunnet på grunn av dette, og at ingen faktisk blir utstøtt...

Bokormen123
Skrevet

Og hva er et fullverdig liv, for deg? Et fullverdig liv kan være svært forskjellig.

Ja, jeg også lurer egentlig på dette... Fordi det er et spørsmål som har en svar som er individuelt for alle som svarer.

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Nei, hvorfor skulle jeg ha det?

Jeg er ufør (og jeg regner med at det var "oss" du henviste til - disse innleggene pleier å handle om "oss uføre". Jeg tror at det er ens egen feil hvis man havner på utsiden av samfunnet på grunn av dette, og at ingen faktisk blir utstøtt...

Kanskje noen har lidelser som gjør at de ikke fungerer i samfunnet, og ikke får de hjelp heller. 

Bokormen123
Skrevet

Kanskje noen har lidelser som gjør at de ikke fungerer i samfunnet, og ikke får de hjelp heller. 

Det er jeg ikke uenig i, men dette er ikke gruppen uføre... 

Andreaswell
Skrevet
14 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Ja, jeg også lurer egentlig på dette... Fordi det er et spørsmål som har en svar som er individuelt for alle som svarer.

Jeg tenker at "et fullverdig liv" handler mye om aksept. Det å akseptere at sånn er det. 

Misforstå meg rett, men hvorfor er mange uføre så opptatt av å sette seg selv i bås?

Bokormen123
Skrevet
1 minutt siden, Master skrev:

Misforstå meg rett, men hvorfor er mange uføre så opptatt av å sette seg selv i bås?

Ja, det er jo akkurat det jeg forsøker å si - så dette var kanskje ikke et svar til meg?

Andreaswell
Skrevet
2 minutter siden, Bokormen123 skrev:

Ja, det er jo akkurat det jeg forsøker å si - så dette var kanskje ikke et svar til meg?

Nei, var nok ikke det. Jeg bare undrer meg over det. Om jeg var ufør ville jeg ikke likt å bli plassert i en bås og blitt sammenlignet med "alle" andre uføre. Hvorfor vi mennesker er så opptatt av de båsene kan en jo forundre seg over.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...