Gå til innhold

Sykepenger vs dagpenger, hvor er logikken?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så absolutt ikke..... Resultatet av det ville blitt fler på AAP.

Anonymkode: 7f59a...c23

Den logikken henger ikke på grep når det er mer lønnsomt å gå på AAP. Uansett spiller det ingen rolle hva du kaller stønaden når satsen er den samme.

Anonymkode: adf8c...347

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den logikken henger ikke på grep når det er mer lønnsomt å gå på AAP. Uansett spiller det ingen rolle hva du kaller stønaden når satsen er den samme.

Klart den er. Om AAP pg sykepenger ville hatt sammme sats ville flere fortsatt på AAP enn i dag.

Annonse

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke kommet med noen, ergo du vet ikke hva jeg har å komme med.

Lær deg å lese, Master. Det har jeg skrevet for noen poster siden. Du derimot har ingen argumenter for at det blir flere på AAP.

AnonymBruker

Størrelsen på sikkerhetsnettet har å gjøre med det som er forhandlet frem ved Hovedtariffoppgjøret hvert år.Mellom partene i arbeidslivet.Og hvordan det igjen skjer er nedfelt i lov som Stortinget vedtar og forvaltningen meislet ut etter Stortingets instruksjoner og mye uformelt regelverk.Jeg tror også man tenker mye på at det skal lønne seg også i kroner å jobbe men man har også spesielt ansvar i tider med veldig vanskelig arbeidsmarked føler jeg hvor menneskenes naturlige grunnlag for bra liv reduseres veldig.

Lovene forandres med kompliserte prosesser og eget lovverk. Sårbare grupper som barn har spesielt bruk for stabile og forutsigbare strukturer og de mest sårbare av oss finnes ofte i bunnen av alle disse "kjedene"eller infostrømmene.

Kanskje burde man sprøyte inn mer ressurser der dere sier.

Jeg søker nå tidligpensjon og føler bare at nå får alle dem som virkelig har noe å gi og bidra med virkelig slippe til.

Alt kan fortsatt bli så mye bedre både håper og tror også jeg

Anonymkode: 6ddc1...8ed

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...