Gå til innhold

Små barn og kjøpemat

Live

Anbefalte innlegg

Når det gjelder små barn så skal de jo ikke ha mat med så mye salt i, så da lurer jeg på om min sønn på 14 mnd kan spise følgende:

Ferdig Fiskegrateng i form( kjøpt på Rema/rimi)

Fiskepinner

Kjøtboller/karbonader/kjøttkaker (Gilde el. l.)

Fiskeboller/Fiskegrateng/Fiskekaker (Fiskemannens el. l. kjøpt på Rema)

Jeg gir han ikke ferdig poser m/potetstappe eller supper, for det er vel litt mye salt i, men hva med all den andre feridgmaten som jeg har nevnt ovenfor? Jeg og samboeren jobber 100% begge to, og det er begrenset hvor lang tid vi kan bruke på kjøkkenet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor ikke lage opp store mengder middag (f.x. på lørdag/søndag) og frys ned i passe porsjoner (for 1, 2 og 3 personer)? Disse kan dere så ta opp kvelden i forveien og sett i kjøleskapet natta over, så kan det varmes i kjele på plata (evt. i stekeovnen eller microen), eller ta ut samme dag som det skal spises og varm i micro'n

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme sak, det er altfor mye salt og tilsetningsstoffer i sånn ferdigmat. Skjønner ikke at dere orker å ete det selv heller.

Lær dere noen kjappe retter, det tar ikke lang tid å lage middag. Endel ting skal steke lenge (feks. lasagne), men steketid er jo fritid.

Mat generelt tar ikke lang tid å lage, det er stort sett holdningen det går på.

Tenkt litt nytt, og lykke til!:-)

(det finnes egne kokebøker for kjappmat..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...