Gå til innhold

Nav sponser healer-utdanning!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Samtidlig leser vi ofte hvor vanskelig det er å få støtte fra NAV til relevante kurs for å få bedre muligheter på arbeidsmarkedet. Men tullball som dette får en støtte til! Forstå det den som kan.

http://www.hegnar.no/Nyheter/Politikk/2017/03/Nav-sponser-healer-utdanning

Nav har gitt offentlig støtte til flere personer som tar healer-utdanning eller kurs ved flere alternative skoler. 

Vårt Land skriver om tømreren Daniel Andre Lystad som har fått støtte for å omskolere seg til å bli såkalt Rainbow Reiki-mester.

– Jeg ble veldig overrasket over at Nav sa ja, sier Lystad.

Han får avklaringspenger de to neste årene slik at han kan omskolere seg til å bli sertifisert 1. dan mester. Utdanningsforløpet går over halvannet år og koster nærmere 80.000 kroner.

Avisen har vært i kontakt med seks alternative skoler i Norge, hvorav fem av dem melder at de har hatt eller har én eller flere elever som har fått statlig støtte til å ta utdannelse eller kurs hos dem.

Anonymkode: 1c419...c6b

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417374-nav-sponser-healer-utdanning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg fikk støtte til 2 år med masterprogram på BI i Oslo, kostet samlet 350.000. I tillegg fikk jeg dekt reiseutgifter og forbruksmateriell. Men dette har også gjort at jeg har kommet ut i jobb, så mye mer lønnsomt enn at jeg skulle vært trygdet ut livet. De gir selvklart ikke støtte til alle, kun til de som de ser har potensialet til å komme seg ut av NAV systemet og få seg en jobb.

Anonymkode: a4ee0...0af

Annonse

AnonymBruker

Jeg har høyskoleutdanning og klarte ikke å jobbe som sykepleier lenger. Hadde 30 års erfaring. Men det var det ikke snakk om å få hjelp til omskolering. Kunne få jobbe på Fretex....  Men kanskje hvis jeg hadde satset på alternativ behandling ?? 

Anonymkode: 1ecd5...8b2

AnonymBruker
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har høyskoleutdanning og klarte ikke å jobbe som sykepleier lenger. Hadde 30 års erfaring. Men det var det ikke snakk om å få hjelp til omskolering. Kunne få jobbe på Fretex....  Men kanskje hvis jeg hadde satset på alternativ behandling ?? 

Er nå ikke akkurat vanlig å få støtte til alternative kurs da.

AnonymBruker
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er nå ikke akkurat vanlig å få støtte til alternative kurs da.

Forstår jo det:). Hadde jo ikke planer om det heller. Jeg er en middelaldrende dame og forstår hvis man vil feks prioritere ungdommer. Men syns det er rart at noen får støtte til et slikt kurs og andre ikke. Burde være rettferdig og like muligheter for alle... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...