Gå til innhold

Gratulerer, alle verdens kvinner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Nå er det selveste dagen.

Kanskje dere skal ha paroler i toget om at det også må bli en mannsdag. For dere er jo enige i at "likestillingen" ofte er i menns disfavør også, sakene er jo nevnt flere ganger allerede så det trenger jeg ikke skrive.

Mannsdagen.

Anonymkode: 2d73c...3b6

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417381-gratulerer-alle-verdens-kvinner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er det selveste dagen.

Kanskje dere skal ha paroler i toget om at det også må bli en mannsdag. For dere er jo enige i at "likestillingen" ofte er i menns disfavør også, sakene er jo nevnt flere ganger allerede så det trenger jeg ikke skrive.

Mannsdagen.

Anonymkode: 2d73c...3b6

Jeg synes det er fint at vi markerer dagen. Og spesielt fint om man fokuserer på vold mot kvinner, kjønnslemlestelse og bruk av hidjab (for de jenter/kvinner som ikke ønsker det).

Men jeg er enig med deg. Kanskje burde man fokusere enda mer på gutter og unge menn. I tillegg til feiringen. Det er jo en alvorlig bekymring på dette området. De havner utenfor i stor skala. 

Det er mange teorier. Det jeg merket meg når min sønn begynte på skolen (er innenfor guttene diskuterer) er at han gledet seg lenge. Etter et par dager kom han hjem fra skolen og gråt. Han sa at han syntes det var fælt at de ikke fikk tekstbøker og ingen lekser. Han sa det var akkurat som i barnehagen. De skulle fortsatt ha samlingstunder og synge sanger.

Ettervert som tiden gikk begynte det å dukke opp tanker om at skolen var mye mer feminisitert enn tidligere. Det er foreløpig mine tanker om temaet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...