Gå til innhold

Smarte, høyt utdannede kvinner får smartest barn - Burde de få mange flere?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Smarte, høyt utdannede kvinner har størst sannsynlighet til å få gode barn. Det viser seg nemlig at høy IQ og intelligens er mer arvelig fra mor enn far. 

Kilde: https://www.forbes.com/sites/quora/2016/09/28/do-we-really-inherit-intelligence-from-our-mothers/#6672284c25f5

I dag får høyt utdannede kvinner litt barn enn lavere utdannede kvinner.

Er samfunnet tjent med det?

6

Dette innlegget er skrevet av en innlogget bruker som ønsker å være anonym. Alle slike innlegg havner inn under nicket "AnonymBruker".

Anonymkode: 8c71a...5db

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette provoserer meg !!! 

Nå må vi nordmenn slutte å måle menneskers verdi etter intelligens , jobb og hvor velltrent man er... 

Jeg har en høy utdannelse . To barn som er skoleflinke og veltilpasset . Jeg følte det nesten som en selvfølge . Mente det var min fortjeneste ... Så fikk jeg to barn til . En med store lærevansker og en psykisk utviklingshemmet. Plutselig så folk anderledes på meg.  Ikke et sekund har disse barna betydd mindre for meg eller blitt elsket mindre for det... 

Anonymkode: 07cd6...a45

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...