Gå til innhold

Betale med kredittkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet at dette er en veldig dyr måte? Det er smartere å spare opp penger til en buffer i dårlige tider.

Anonymkode: 71d20...073

Det hadde vært deilig å ha mange eiendommer og flere millioner i banken.  Så smart har jeg ikke vært og blir nok aldri.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noen problemstilling.  Dette er satt frem for å sette i gang en diskusjon, og hvis noen føler for å leke besserwisser så er det greit for meg.  Dette er ikke et problem for meg, men det er sant at jeg skal alt dette i løpet av en uke og betale det med kredittkort.  Det er rett og slett helt vanlig blant dem jeg kjenner så derfor forstår jeg ikke dolere som alltid har en buffer og bruker aldri penger de ikke har osv.  Jeg konstruerer ingen historier og jeg snakker om meg selv.

Anonymkode: 8b0fd...337

Ikke rart folk handler i luksusfella.

Anonymkode: a5314...e50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen kan få meg til å skifte mening at dette er fornuftig.

 

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke noen problemstilling. Dette er satt frem for å sette i gang en diskusjon, og hvis noen føler for å leke besserwisser så er det greit for meg.

Hva er diskusjonstemaet da, hvis du uansett ikke kommer til å gjøre noe annet enn det du har planlagt og du oppfatter eventuelle motforestillinger som "å leke besserwisser"?

Hvis du vil diskutere kredittkortbruk generelt, kan du vel komme med en bedre innledning enn dine personlige planer uten noen spørsmål? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

 

Hva er diskusjonstemaet da, hvis du uansett ikke kommer til å gjøre noe annet enn det du har planlagt og du oppfatter eventuelle motforestillinger som "å leke besserwisser"?

Hvis du vil diskutere kredittkortbruk generelt, kan du vel komme med en bedre innledning enn dine personlige planer uten noen spørsmål? 

Beklager hvis jeg ikke startet tråden på en tilfredsstillende måte.  Dette er ikke et problem for meg så det å sette frem en problemstilling ville vært dumt.  Jeg synes det er rart i alle tråder som omhandler kreditt så er ingen som står frem og sier at de bruker det unntatt på ferier som er "akseptert".  Det er ganske provoserende for de som trenger å bruke kredittkort innimellom, og jeg antar at det finnes mange av dem på dol.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke rart folk handler i luksusfella.

Anonymkode: a5314...e50

Nå kjenner jeg ingen i den såkalte luksusfella, men det er ingen ufornuftig pengebruk på dol i hvert fall.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis jeg ikke startet tråden på en tilfredsstillende måte.  Dette er ikke et problem for meg så det å sette frem en problemstilling ville vært dumt.  Jeg synes det er rart i alle tråder som omhandler kreditt så er ingen som står frem og sier at de bruker det unntatt på ferier som er "akseptert".  Det er ganske provoserende for de som trenger å bruke kredittkort innimellom, og jeg antar at det finnes mange av dem på dol.

Anonymkode: 8b0fd...337

Hva legger du i å "trenge å bruke kredittkort innimellom", da? Jeg har kredittkort, men hadde aldri vurdert å bruke det til luksus, som jeg mener hudpleiebehandling og manikyr er. Jeg har rett og slett ikke råd til å unne meg sånt. 

Anonymkode: 208af...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er ikke et problem for meg så det å sette frem en problemstilling ville vært dumt. 

Hvis man vil starte en diskusjon, kan man legge fram en problemstilling (altså ta opp et tema) selv om dette ikke er et personlig problem for en selv.  I hvert fall var det sånn jeg mente det. 

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er rart i alle tråder som omhandler kreditt så er ingen som står frem og sier at de bruker det unntatt på ferier som er "akseptert".  Det er ganske provoserende for de som trenger å bruke kredittkort innimellom

Det er ikke vanskelig å finne innlegg her der det framgår at man bruker kredittkort iblant.  Noen bruker det ofte, andre gjør det nesten aldri, sånn er det vel i samfunnet generelt også. 

Men det har også vært tråder der noen har fått tydelige oppfordringer om å la være å ta opp mer kredittgjeld (fordi de har mye fra før) eller betale regninger med kredittkort.  Det advares selvfølgelig mot å la høy kredittgjeld bli stående og vokse, det er ikke det samme som å bruke kredittkort innimellom.

Uansett forstår jeg ikke hvordan det kan være provoserende å lese at andre ordner seg litt annerledes enn man selv gjør, så lenge ens egne valg ikke skaper problemer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, laban skrev:

Hvis man vil starte en diskusjon, kan man legge fram en problemstilling (altså ta opp et tema) selv om dette ikke er et personlig problem for en selv.  I hvert fall var det sånn jeg mente det. 

Det er ikke vanskelig å finne innlegg her der det framgår at man bruker kredittkort iblant.  Noen bruker det ofte, andre gjør det nesten aldri, sånn er det vel i samfunnet generelt også. 

Men det har også vært tråder der noen har fått tydelige oppfordringer om å la være å ta opp mer kredittgjeld (fordi de har mye fra før) eller betale regninger med kredittkort.  Det advares selvfølgelig mot å la høy kredittgjeld bli stående og vokse, det er ikke det samme som å bruke kredittkort innimellom.

Uansett forstår jeg ikke hvordan det kan være provoserende å lese at andre ordner seg litt annerledes enn man selv gjør, så lenge ens egne valg ikke skaper problemer. 

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke hopper over denne tråden, men velger å la den provosere deg til de grader.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du ikke hopper over denne tråden, men velger å la den provosere deg til de grader.

Anonymkode: 8b0fd...337

Jeg er da ikke det minste provosert.  Ville du ikke ha diskusjon, da? Jeg får bare ikke premissene dine til å stemme.  Det er ingen som fordømmer kontrollert bruk av kredittkort her. 

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva legger du i å "trenge å bruke kredittkort innimellom", da? Jeg har kredittkort, men hadde aldri vurdert å bruke det til luksus, som jeg mener hudpleiebehandling og manikyr er. Jeg har rett og slett ikke råd til å unne meg sånt. 

Anonymkode: 208af...52f

Jeg har råd til å bruke penger på slik luksus, og jeg har råd til å betale kredittgjelden tilbake.  I min situasjon trenger jeg å se godt ut før jeg får utbetalt penger. 

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, laban skrev:

Jeg er da ikke det minste provosert.  Ville du ikke ha diskusjon, da? 

Jo jeg ville det, men du gir uttrykk for at du synes det er unødvendig og det ser ut som du er mest opptatt av mine formuleringer.  Jeg prøvde å provosere frem reaksjoner og det liker du ikke.  Du fremstår for meg som dol-politi.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har råd til å bruke penger på slik luksus, og jeg har råd til å betale kredittgjelden tilbake.  I min situasjon trenger jeg å se godt ut før jeg får utbetalt penger. 

Anonymkode: 8b0fd...337

Så flott. Ser overhodet ingen problem med å bruke kredittkort, da. 

Anonymkode: 208af...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bilderesultat for troll radar gif

Neida... men.... vil bare si at kredittkort og kredittkulturen er en uting imho, folk får gjøre hva de vil og på hvilken måte de vil, men personlig ser jeg ikke poenget. Og ja det er forskjell på å låne penger til nødvendigheter f.eks å slippe å selge huset dersom det er realistisk å kunne betale tilbake, men å låne og ta risiko for ansiktsbehandling/bortkastede luksusting etc på lånte penger blir for dumt , men folk får gjøre hva de vil også TS

Lykke til

Anonymkode: 1f11f...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er  ganske annerledes å bruke kredittkort hvis man står i fare for å miste bolig enn for å kjøpe ting og tang en uke eller to før fordi det passer best inn i timeplanen.  Det tror jeg fleste vil være enige i.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jo jeg ville det, men du gir uttrykk for at du synes det er unødvendig og det ser ut som du er mest opptatt av mine formuleringer.  Jeg prøvde å provosere frem reaksjoner og det liker du ikke.  Du fremstår for meg som dol-politi.

Anonymkode: 8b0fd...337

Jeg forsto ikke hvor du ville med startinnlegget, og noen liknende tråder har blitt utrivelige, derfor reagerte jeg. Det var flere som oppfattet deg på akkurat samme måten, det framgår av starten av tråden.  Men det er bare fint hvis vi så spøkelser ved høylys dag. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror jeg "lar meg provosere til de grader", jeg kan bli mye skarpere i kanten hvis jeg blir skikkelig provosert ;)  Men det blir jeg ikke av andres privatøkonomi.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, laban skrev:

Jeg forsto ikke hvor du ville med startinnlegget, og noen liknende tråder har blitt utrivelige, derfor reagerte jeg. Det var flere som oppfattet deg på akkurat samme måten, det framgår av starten av tråden.  Men det er bare fint hvis vi så spøkelser ved høylys dag. Jeg skjønner ikke helt hvorfor du tror jeg "lar meg provosere til de grader", jeg kan bli mye skarpere i kanten hvis jeg blir skikkelig provosert ;)  Men det blir jeg ikke av andres privatøkonomi.

 

Jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter å diskutere dette og hvorfor slike tråder må bli utrivelige.  Jeg lar meg noen ganger provosere av idyllen som slår ut noen ganger, omtrent som i rosa blogger.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sannheten er at jeg har vært syk lenge og uten penger.  Jeg måtte bruke kredittkort for å holde hodet over vann.  Jeg har nå fått en godt betalt jobb, men første betaling gikk på å betale kredittkortgjeld.  Jeg har ingen buffer lenger heller.  Det er billigere å betale kredittgjelden og siden bruke kredittkort rentefritt i opptil 6 uker enn å la gjelden stå og bruke debetkortet.  Jeg trenger å fikse på meg selv og nå har jeg råd til det.  Jeg ser ikke ut etter lang sykdomsperiode og dette er viktig for min selvfølelse.  Planen fremover er klar og jeg vet godt hvordan jeg skal betale.  Hvis dolfruer ville heller ha ventet i flere måneder med å handle klær, fikse hår og ansikt osv. så er det greit for meg.

Jeg blir provosert av tråder som handler om hvor flinke alle er.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis jeg ikke startet tråden på en tilfredsstillende måte.  Dette er ikke et problem for meg så det å sette frem en problemstilling ville vært dumt.  Jeg synes det er rart i alle tråder som omhandler kreditt så er ingen som står frem og sier at de bruker det unntatt på ferier som er "akseptert".  Det er ganske provoserende for de som trenger å bruke kredittkort innimellom, og jeg antar at det finnes mange av dem på dol.

Anonymkode: 8b0fd...337

Tror ikke det er vanlig å bruke kredittkort på den måten i Norge. Kanskje på Island? Jeg vet ikke.

Anonymkode: 71d20...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sannheten er at jeg har vært syk lenge og uten penger.  Jeg måtte bruke kredittkort for å holde hodet over vann.  Jeg har nå fått en godt betalt jobb, men første betaling gikk på å betale kredittkortgjeld.  Jeg har ingen buffer lenger heller.  Det er billigere å betale kredittgjelden og siden bruke kredittkort rentefritt i opptil 6 uker enn å la gjelden stå og bruke debetkortet.  Jeg trenger å fikse på meg selv og nå har jeg råd til det.  Jeg ser ikke ut etter lang sykdomsperiode og dette er viktig for min selvfølelse.  Planen fremover er klar og jeg vet godt hvordan jeg skal betale.  Hvis dolfruer ville heller ha ventet i flere måneder med å handle klær, fikse hår og ansikt osv. så er det greit for meg.

Jeg blir provosert av tråder som handler om hvor flinke alle er.

Anonymkode: 8b0fd...337

Vet du. Jeg er ikke en av dol-fruene ( hva nå det betyr). Har ikke fått inntrykk av at noen inne på dol har så perfekte liv . Og ofte kommer de med mye bra livsvisdom. Men jeg vet at det ikke er noe lette komme i diskusjon med de. At man blir møtt med en ganske enig gjeng som ikke gir seg før du " ligger i kne". Har vært der selv , tråkket dolfruene på tærne. Skalv i flere dager etterpå fordi det var så ubehagelig. Tørr ikke si så mye mer ..tørr ikke være uenig med de ... 

Anonymkode: 02959...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Vet du. Jeg er ikke en av dol-fruene ( hva nå det betyr). Har ikke fått inntrykk av at noen inne på dol har så perfekte liv . Og ofte kommer de med mye bra livsvisdom. Men jeg vet at det ikke er noe lette komme i diskusjon med de. At man blir møtt med en ganske enig gjeng som ikke gir seg før du " ligger i kne". Har vært der selv , tråkket dolfruene på tærne. Skalv i flere dager etterpå fordi det var så ubehagelig. Tørr ikke si så mye mer ..tørr ikke være uenig med de ... 

Anonymkode: 02959...67c

Hvem er disse dol-fruene?

Anonymkode: b7bf4...bd4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...