Gå til innhold

Betale med kredittkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er en flink, hvis en bruker Kredittkort? 

Det er vel bare sett med kredittselskapenes øyne?

Anonymkode: 07949...307

Det er mange flinke mennesker som bruker kredittkort.  Tror du møter noen hver dag.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen skal tro at de er noe.  Det er ingen strek imellom å være flink og ikke flink.  De som bruker kredittkort kan være flinke akkurat som de som ikke bruker det;)

Anonymkode: 8b0fd...337

Det var du som dro inn ordet flink. Jeg har aldri sett noen sammenheng mellom flink/mindre flink og kredittkort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke sagt at det er sammenheng imellom å være flink og å bruke kredittkort, men at det er mange flinke mennesker som bruker kredittkort.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har måttet bruke kredittkort i en periode, valget var å selge bilen der og da eller å bruke kredittkort. Var i den perioden også mye dårligere enn det jeg nå er så kortet ble nok også brukt litt til noen unødvendige ting. Det betaler jeg hardt på idag for å få det fortest mulig nedbetalt. 

Selv har jeg skrevet noen innlegg hvor jeg "skryter" av hva jeg har fått til. Der jeg er nå har ikke kommet gratis, har kjempet og kjemper fortsatt for å holde meg der jeg er nå. For 1 år siden og fram til ganske nylig så ønsket jeg bare å slippe dette livet, nå ønsker jeg å leve. Noe av det som har holdt meg oppe er nettopp mange av de positive trådene hvor jeg faktisk kan se at det nytter.  

Håper ikke at jeg er alene om å finne inspirasjon i disse trådene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
27 minutter siden, emilie321 skrev:

Jeg har måttet bruke kredittkort i en periode, valget var å selge bilen der og da eller å bruke kredittkort. Var i den perioden også mye dårligere enn det jeg nå er så kortet ble nok også brukt litt til noen unødvendige ting. Det betaler jeg hardt på idag for å få det fortest mulig nedbetalt. 

Selv har jeg skrevet noen innlegg hvor jeg "skryter" av hva jeg har fått til. Der jeg er nå har ikke kommet gratis, har kjempet og kjemper fortsatt for å holde meg der jeg er nå. For 1 år siden og fram til ganske nylig så ønsket jeg bare å slippe dette livet, nå ønsker jeg å leve. Noe av det som har holdt meg oppe er nettopp mange av de positive trådene hvor jeg faktisk kan se at det nytter.  

Håper ikke at jeg er alene om å finne inspirasjon i disse trådene.

Jeg er litt usikker på om du misliker denne tråden og mener at den ikke er inspirerende.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er litt usikker på om du misliker denne tråden og mener at den ikke er inspirerende.

Anonymkode: 8b0fd...337

Misliker ikke tråden, da hadde jeg  ikke lest den eller orket å svare.

Får inntrykk av at det er noe negativt å skrive om positive ting som skjer i livet sitt. Ville da forklare litt hvorfor jeg i noen tråder har skrevet som jeg gjør. Kanskje noen andre kan bli inspirert av at jeg har greid å snu om fra å ha det jævlig til å ha det brukbart. Kanskje det også inspirerer meg til å greie og strekke meg lenger.

Ang. det jeg skrev om kredittkort er jo nettopp støtte til TS. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

På vei hjem fra jobb spiste jeg suppe på en bar og drakk en øl til.  Dette betalte jeg med kredittkort.  Er suppen nødvendighet og ølen luksus?  Kanskje jeg skulle ha spist tørre brødskalker hjemme og drukket vann til.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På vei hjem fra jobb spiste jeg suppe på en bar og drakk en øl til.  Dette betalte jeg med kredittkort.  Er suppen nødvendighet og ølen luksus?  Kanskje jeg skulle ha spist tørre brødskalker hjemme og drukket vann til.

Anonymkode: 8b0fd...337

Har du problemer med å godta dine egne prioriteringer?

Anonymkode: 07949...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

På vei hjem fra jobb spiste jeg suppe på en bar og drakk en øl til.  Dette betalte jeg med kredittkort.  Er suppen nødvendighet og ølen luksus?  Kanskje jeg skulle ha spist tørre brødskalker hjemme og drukket vann til.

Anonymkode: 8b0fd...337

Jeg det er idioti å betale slikt med kredittkort. Ikke rart du er fattig.

Anonymkode: 71d20...073

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg det er idioti å betale slikt med kredittkort. Ikke rart du er fattig.

Anonymkode: 71d20...073

Jeg bruker kredittkort nesten daglig, men betaler alltid det jeg skylder før forfall. Så lenge man har kontroll på betalingene og ikke er avhengig av kreditten har det ingen ting med idioti å gjøre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Xtra skrev:

Jeg bruker kredittkort nesten daglig, men betaler alltid det jeg skylder før forfall. Så lenge man har kontroll på betalingene og ikke er avhengig av kreditten har det ingen ting med idioti å gjøre. 

 

Blir som å leke knivleken hvor du stikker kniven mellom fingrene dine fort, for du treffer jo ikke fingerne, så da er det ikke idioti

.... men så glipper du og finner ut at kniven er ingen veldedig organisasjon som yter gratis hjelp for å¨være snill, den er blodtørstig 

Anonymkode: f90a7...aed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg det er idioti å betale slikt med kredittkort. Ikke rart du er fattig.

Anonymkode: 71d20...073

Er jeg fattig?????

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Blir som å leke knivleken hvor du stikker kniven mellom fingrene dine fort, for du treffer jo ikke fingrene, så da er det ikke idioti

.... men så glipper du og finner ut at kniven er ingen veldedig organisasjon som yter gratis hjelp for å være snill, den er blodtørstig 

Anonymkode: f90a7...aed

Det var da voldsomt.  Hvis man har jobb, oversikt over økonomien og et stabilt liv, er det ingen risiko for å gå på en slik "glipp".  Jeg tror de fleste som oppfyller de kriteriene forstår at kredittkortfirmaene ikke er hjelpeorganisasjoner.  Derfor bruker man en bank, ikke kort eller SMS-lån, hvis man trenger kreditt over tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du problemer med å godta dine egne prioriteringer?

Anonymkode: 07949...307

Jeg liker å provosere.  Kan ikke si at 150 kr. for både suppe og øl er noe spesiell prioritering.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
19 timer siden, emilie321 skrev:

Jeg har måttet bruke kredittkort i en periode, valget var å selge bilen der og da eller å bruke kredittkort. Var i den perioden også mye dårligere enn det jeg nå er så kortet ble nok også brukt litt til noen unødvendige ting. Det betaler jeg hardt på idag for å få det fortest mulig nedbetalt. 

Selv har jeg skrevet noen innlegg hvor jeg "skryter" av hva jeg har fått til. Der jeg er nå har ikke kommet gratis, har kjempet og kjemper fortsatt for å holde meg der jeg er nå. For 1 år siden og fram til ganske nylig så ønsket jeg bare å slippe dette livet, nå ønsker jeg å leve. Noe av det som har holdt meg oppe er nettopp mange av de positive trådene hvor jeg faktisk kan se at det nytter.  

Håper ikke at jeg er alene om å finne inspirasjon i disse trådene.

Fint å høre hvordan livet har blitt bedre for deg ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...