Gå til innhold

Betale med kredittkort


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er disse dol-fruene?

Anonymkode: b7bf4...bd4

Vet ikke helt men har hørt det uttrykket noen ganger . Men det er vel en del dyktige damer som har vært innpå her en stund ?? 

Anonymkode: 02959...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

InnlagtPåDOL
Just now, AnonymBruker said:

Vet ikke helt men har hørt det uttrykket noen ganger . Men det er vel en del dyktige damer som har vært innpå her en stund ?? 

Anonymkode: 02959...67c

Mulig det er de friske damene med god utdanning, godt betalte jobber og ellers et fullverdig liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, InnlagtPåDOL skrev:

Mulig det er de friske damene med god utdanning, godt betalte jobber og ellers et fullverdig liv.

Tenker de har sitt å stri med de også. Det har vi alle ..... 

Anonymkode: 02959...67c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg forstår ikke hvorfor du fortsetter å diskutere dette og hvorfor slike tråder må bli utrivelige.  Jeg lar meg noen ganger provosere av idyllen som slår ut noen ganger, omtrent som i rosa blogger.

Anonymkode: 8b0fd...337

Du påsto noe om min reaksjon som jeg ikke var enig i, derfor ville jeg forklare meg litt nærmere. Jeg har aldri sagt at slike tråder MÅ bli utrivelige, det er bare en erfaring fra tidligere.

Jeg synes ikke det er rosablogg-stemning på DOL, men jeg leser ikke slike blogger fast. Jeg synes heller ikke det er mange tråder her om hvor flinke alle er, tvert imot er det mange innlegg om (i mine øyne) ganske triste skjebner.

Som du skjønner, har jeg nå lest det siste innlegget ditt også. Jeg tror ikke det er mange her som ville fordømt løsningen din på den situasjonen, heller ikke at du nå gjør det du føler er nødvendig for å føle deg vel på jobb. Om man har jobb eller ikke utgjør en stor forskjell på hvordan man kan / bør prioritere økonomisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg vet at det ikke er noe lette komme i diskusjon med de. At man blir møtt med en ganske enig gjeng som ikke gir seg før du " ligger i kne". Har vært der selv , tråkket dolfruene på tærne. Skalv i flere dager etterpå fordi det var så ubehagelig. Tørr ikke si så mye mer ..tørr ikke være uenig med de ... 

Anonymkode: 02959...67c

Hvis jeg noen gang har vært etter noen her på en måte som fikk dem til å ligge i kne og skjelve, vil jeg veldig gjerne du skal lete fram den tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger å fikse på meg selv og nå har jeg råd til det.  Jeg ser ikke ut etter lang sykdomsperiode og dette er viktig for min selvfølelse.  Planen fremover er klar og jeg vet godt hvordan jeg skal betale. 

Anonymkode: 8b0fd...337

Hva er problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ble det for kraftig kost?

Anonymkode: 71d20...073

Jeg svarte på åpningsinnlegget før jeg så at andre hadde stilt samme spørsmål. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Sannheten er at jeg har vært syk lenge og uten penger.  Jeg måtte bruke kredittkort for å holde hodet over vann.  Jeg har nå fått en godt betalt jobb, men første betaling gikk på å betale kredittkortgjeld.  Jeg har ingen buffer lenger heller.  Det er billigere å betale kredittgjelden og siden bruke kredittkort rentefritt i opptil 6 uker enn å la gjelden stå og bruke debetkortet.  Jeg trenger å fikse på meg selv og nå har jeg råd til det.  Jeg ser ikke ut etter lang sykdomsperiode og dette er viktig for min selvfølelse.  Planen fremover er klar og jeg vet godt hvordan jeg skal betale.  Hvis dolfruer ville heller ha ventet i flere måneder med å handle klær, fikse hår og ansikt osv. så er det greit for meg.

Jeg blir provosert av tråder som handler om hvor flinke alle er.

Anonymkode: 8b0fd...337

 

Om du ønsker, trenger og har råd til å fikse deg opp ser jeg ikke hvorfor dette er noe å skrive om overhodet.

 

Du skrev antakelig på måten du gjorde innledningsvis for å provosere, og om du anser laban for å være irritert og provosert i denne tråden må man vel konkludere med at du ikke har lyktes helt så langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er vanlig å bruke kredittkort på den måten i Norge. Kanskje på Island? Jeg vet ikke.

Anonymkode: 71d20...073

Det er veldig vanlig i Norge.  Vet ingenting om Island.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
16 timer siden, Xtra skrev:

 

Om du ønsker, trenger og har råd til å fikse deg opp ser jeg ikke hvorfor dette er noe å skrive om overhodet.

 

Du skrev antakelig på måten du gjorde innledningsvis for å provosere, og om du anser laban for å være irritert og provosert i denne tråden må man vel konkludere med at du ikke har lyktes helt så langt.

Ja jeg skrev for å provosere.  Jeg er lei av tråder som handler om hvor flinke fruer vi er.  Jeg tror ikke et øyeblikk på at det ikke finnes noen på dol som bruker kredittkort slik jeg sier at jeg skal gjøre.  Hvorfor tør ingen frue å innrømme det?

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er lei av tråder som handler om hvor flinke fruer vi er.

Synes du virkelig at det er slike tråder som dominerer her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, laban skrev:

Synes du virkelig at det er slike tråder som dominerer her?

Jeg synes det er for mange flinke fruer, og at det gir utslag i mange tråder.  Dominans blir et feil uttrykk.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg skrev for å provosere.  Jeg er lei av tråder som handler om hvor flinke fruer vi er.  Jeg tror ikke et øyeblikk på at det ikke finnes noen på dol som bruker kredittkort slik jeg sier at jeg skal gjøre.  Hvorfor tør ingen frue å innrømme det?

Anonymkode: 8b0fd...337

Det er et menneskelig trekk å heller ønske å si noe om hva man takler bra enn det man takler mindre bra, her på DOL som ellers.

 

Forøvrig synes jeg det er nok av innlegg om dårlig økonomi og trygda som snart kommer, evt. ikke kommer.  Ikke så mye flinkt over dét.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er for mange flinke fruer, og at det gir utslag i mange tråder.  Dominans blir et feil uttrykk.

Anonymkode: 8b0fd...337

Ja, det er generelt et problem at det er for mange flinke damer (evt. fruer) i verden :P.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
21 minutter siden, Xtra skrev:

Ja, det er generelt et problem at det er for mange flinke damer (evt. fruer) i verden :P.

Det kan være et problem for de mindre flinke.  Janteloven er et stort problem.

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være et problem for de mindre flinke.  Janteloven er et stort problem.

Anonymkode: 8b0fd...337

Janteloven er så vidt jeg vet mest et problem for de flinke. De skal ikke tro de er noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, Xtra skrev:

Janteloven er så vidt jeg vet mest et problem for de flinke. De skal ikke tro de er noe.

Ingen skal tro at de er noe.  Det er ingen strek imellom å være flink og ikke flink.  De som bruker kredittkort kan være flinke akkurat som de som ikke bruker det;)

Anonymkode: 8b0fd...337

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen skal tro at de er noe.  Det er ingen strek imellom å være flink og ikke flink.  De som bruker kredittkort kan være flinke akkurat som de som ikke bruker det;)

Anonymkode: 8b0fd...337

Er en flink, hvis en bruker Kredittkort? 

Det er vel bare sett med kredittselskapenes øyne?

Anonymkode: 07949...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...