Gå til innhold

Vedr. slettede tråder


Gjest Admin Doktoronline

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For flere her inne handler nok dette kravet om å få vite mer rundt fraværet ikke først og fremst at de bryr seg om NHD, men at de bryr seg først og fremst om seg selv og sitt (avhengighets)behov for å få ekspertsvar på mangt og mye over flere år. 

Anonymkode: bc31a...002

Jeg kan skjønne den. Men det er denne utidige greia ved å ikke gi seg når man er informert som jeg finner ufin. Kan man ikke opprette en tråd om savnet av Nhd, frustrasjonen over  å i en periode ikke få svar, usikkerheten man evnt føler på isteden for å rette kritikk til stedets håndtering av dette, kreve å få vite, spekulere i osv? Sorry, jeg forstår bare ikke denne dårlige egenskapen enkelte besitter i forhold til å ikke se lengre enn sitt eget behov i dette, om det er av nysgjerrighet, vitebegjær, kravstor, usikkerhet, medmenneskelighet, dumskap eller hva det måtte skyldes.

Anonymkode: 6e558...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi kan jo ha en egen tråd dedikert til å utrykke vårt savn. Det blir som dagbokinnlegg - noe NHD selv ikke var så begeistret for - men det kan kanskje gi noen litt bedre ro i sjela?

Anonymkode: 9ae06...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan skjønne den. Men det er denne utidige greia ved å ikke gi seg når man er informert som jeg finner ufin. Kan man ikke opprette en tråd om savnet av Nhd, frustrasjonen over  å i en periode ikke få svar, usikkerheten man evnt føler på isteden for å rette kritikk til stedets håndtering av dette, kreve å få vite, spekulere i osv? Sorry, jeg forstår bare ikke denne dårlige egenskapen enkelte besitter i forhold til å ikke se lengre enn sitt eget behov i dette, om det er av nysgjerrighet, vitebegjær, kravstor, usikkerhet, medmenneskelighet, dumskap eller hva det måtte skyldes.

Anonymkode: 6e558...36f

Jeg er helt enig med deg. 

Anonymkode: bc31a...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kan jo ha en egen tråd dedikert til å utrykke vårt savn. Det blir som dagbokinnlegg - noe NHD selv ikke var så begeistret for - men det kan kanskje gi noen litt bedre ro i sjela?

Anonymkode: 9ae06...b52

Nettopp! Hvorfor ikke samle seg om man trenger å gi uttrykk for/få utløp for noe i forbindelse med hans fravær som ikke er spekulasjoner rundt evnt hva, når, hva skjer, feil håndtering av, krav om. Jeg er sikker på at selv Nhd 😉 om han titter inn ville sette pris på i hjertet sitt at han er savnet, at hans hjelp er verdsatt og at han er ønsket tilbake. En fin tanke!

Anonymkode: 6e558...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er helt enig med deg. 

Anonymkode: bc31a...002

Takk 🙃

Anonymkode: 6e558...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Nettopp! Hvorfor ikke samle seg om man trenger å gi uttrykk for/få utløp for noe i forbindelse med hans fravær som ikke er spekulasjoner rundt evnt hva, når, hva skjer, feil håndtering av, krav om. Jeg er sikker på at selv Nhd 😉 om han titter inn ville sette pris på i hjertet sitt at han er savnet, at hans hjelp er verdsatt og at han er ønsket tilbake. En fin tanke!

Anonymkode: 6e558...36f

Du er inne på mye her. ;)

Jeg tror ikke NHD hadde ønsket denne "masingen". Det er et tegn på dårlig egostyrke, å ikke akseptere denne uvissheten. Det blir litt som denne "marsmallowstesten"; jeg vet ikke om du har hørt om den? Det er et eksperiment som noen psykologer gjorde for lenge siden, hvor de plasserte forskjellige unge barn i samme rom med marsmallows, med beskjed om å ikke spise, og målte hvor lang tid det tok før de spiste. Senere, mange tiår senere, sjekket de hvor vellykket de barna ble med tanke på karriere, og jammen var det ikke er sterk korrelasjon mellom lengden før spising og suksess.

Det er kanskje det som bredere kalles egostyrke.

Jeg tror NHD satte pris på at hans pasienter utviklet egostyrke.

Anonymkode: 9ae06...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Etter bare to dagers vanlig fravær begynner jo folk å snakke om NHD. Kanskje øve seg på å logge ut og gjøre noe helt annet i stedet???

Anonymkode: bc31a...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Om jeg hadde vært NHD , hadde jeg gitt en lang bæng i alt maset her og så hadde jeg humret litt for meg selv over alt HYSTERIET ! Det er jo komisk. 

Jeg sier som ungene mine pleier å si. Skaff dere et liv ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Om jeg hadde vært NHD , hadde jeg gitt en lang bæng i alt maset her og så hadde jeg humret litt for meg selv over alt HYSTERIET ! Det er jo komisk. 

Jeg sier som ungene mine pleier å si. Skaff dere et liv ! ;)

Mange psyke som ikke har et liv.

Anonymkode: c95f0...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 Det er et eksperiment som noen psykologer gjorde for lenge siden, hvor de plasserte forskjellige unge barn i samme rom med marsmallows, med beskjed om å ikke spise, og målte hvor lang tid det tok før de spiste. Senere, mange tiår senere, sjekket de hvor vellykket de barna ble med tanke på karriere, og jammen var det ikke er sterk korrelasjon mellom lengden før spising og suksess.

Anonymkode: 9ae06...b52

De fikk ikke beskjed om å la være å spise den, de fikk velge mellom å spise én straks eller vente og få to stk senere.  Testen handler om å kunne motstå impulser og kortsiktige fristelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, laban said:

De fikk ikke beskjed om å la være å spise den, de fikk velge mellom å spise én straks eller vente og få to stk senere.  Testen handler om å kunne motstå impulser og kortsiktige fristelser.

Beklager, dårlig detaljhusk her, ja. ;) Men poenget mitt står.

Anonymkode: 9ae06...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Om jeg hadde vært NHD , hadde jeg gitt en lang bæng i alt maset her og så hadde jeg humret litt for meg selv over alt HYSTERIET ! Det er jo komisk. 

Jeg sier som ungene mine pleier å si. Skaff dere et liv ! ;)

Synes du virkelig det er komisk? Er det ikke heller trist at det faktisk finnes psykisk psyke mennesker som kanskje har som eneste hjelp noen svar fra NHD å trygge seg selv med i en vanskelig hverdag? 

Nhd selv humrer nok ikke, men er klar over at hans fravær påvirker mange, både her og der i og med at det bringer usikkerhet og med det gjør hverdagen til enkelte enda litt vanskeligere.

Det å klage over dårlig info, håndtering og spekulere i hans sykdom/fravær, varighet og evnt erstattere synes jeg er en uting. Men jeg har ingen problem med å se at hans fravær trolig påvirker manges leie hverdag og det gjør meg i grunnen trist. 

Anonymkode: 6e558...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du er inne på mye her. ;)

Jeg tror ikke NHD hadde ønsket denne "masingen". Det er et tegn på dårlig egostyrke, å ikke akseptere denne uvissheten. Det blir litt som denne "marsmallowstesten"; jeg vet ikke om du har hørt om den? Det er et eksperiment som noen psykologer gjorde for lenge siden, hvor de plasserte forskjellige unge barn i samme rom med marsmallows, med beskjed om å ikke spise, og målte hvor lang tid det tok før de spiste. Senere, mange tiår senere, sjekket de hvor vellykket de barna ble med tanke på karriere, og jammen var det ikke er sterk korrelasjon mellom lengden før spising og suksess.

Det er kanskje det som bredere kalles egostyrke.

Jeg tror NHD satte pris på at hans pasienter utviklet egostyrke.

Anonymkode: 9ae06...b52

Jeg tror Nhds drømmescenario er at alle kan bli bedre av, leve godt med og å håndtere 😀

Har hørt om marsmellowtesten ja og konkluderingen er interessant.

Men jeg tror nhd, med sin lange erfaring, vet at en del ikke er der hvor egostyrken er sterk og håndteringen av hans fravær enkel. Men det er lite han kan gjøre med dette ved egen sykdom. Kanskje en tråd hvor man snakke sammen/dele det vanskelige kan hjelpe noen? Jeg vet ikke.

Men denne utidige spekuleringen og krav om å få vite håper jeg snart slutter.

Anonymkode: 6e558...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg tror Nhds drømmescenario er at alle kan bli bedre av, leve godt med og å håndtere 😀

Har hørt om marsmellowtesten ja og konkluderingen er interessant.

Men jeg tror nhd, med sin lange erfaring, vet at en del ikke er der hvor egostyrken er sterk og håndteringen av hans fravær enkel. Men det er lite han kan gjøre med dette ved egen sykdom. Kanskje en tråd hvor man snakke sammen/dele det vanskelige kan hjelpe noen? Jeg vet ikke.

Men denne utidige spekuleringen og krav om å få vite håper jeg snart slutter.

Anonymkode: 6e558...36f

Helt enig, det bør komme en tråd hvor man kan utrykke sorg/savn og stå sammen om det vanskelige!

Anonymkode: 9ae06...b52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du virkelig det er komisk? Er det ikke heller trist at det faktisk finnes psykisk psyke mennesker som kanskje har som eneste hjelp noen svar fra NHD å trygge seg selv med i en vanskelig hverdag? 

Nhd selv humrer nok ikke, men er klar over at hans fravær påvirker mange, både her og der i og med at det bringer usikkerhet og med det gjør hverdagen til enkelte enda litt vanskeligere.

Det å klage over dårlig info, håndtering og spekulere i hans sykdom/fravær, varighet og evnt erstattere synes jeg er en uting. Men jeg har ingen problem med å se at hans fravær trolig påvirker manges leie hverdag og det gjør meg i grunnen trist. 

Anonymkode: 6e558...36f

Beklager, men slike type innlegg vekker ingen empati hos meg. 

Jeg leser bare : meg, meg meg og stakkars meg og det selv når det er en _annen _ som er sykemeldt.

Nei, dette blir alt for tåpelig . 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Beklager, men slike type innlegg vekker ingen empati hos meg. 

Jeg leser bare : meg, meg meg og stakkars meg og det selv når det er en _annen _ som er sykemeldt.

Nei, dette blir alt for tåpelig . 

Så veldig enig!

Anonymkode: bc31a...002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt enig, det bør komme en tråd hvor man kan utrykke sorg/savn og stå sammen om det vanskelige!

Anonymkode: 9ae06...b52

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Beklager, men slike type innlegg vekker ingen empati hos meg. 

Jeg leser bare : meg, meg meg og stakkars meg og det selv når det er en _annen _ som er sykemeldt.

Nei, dette blir alt for tåpelig . 

Du skriver som en frisk uten empati/forståelse for andre som har det ekstremt vanskelig. Tåpelig for deg, den vanskelige hverdagen for andre. Selv om jeg selv ikke er påvirket av hans fravær, evner jeg takk og lov å se at det kan være vanskelig for andre. Godt vi er forskjellige for å skape en balanse i det hele hehe.

Anonymkode: 6e558...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nettopp! Hvorfor ikke samle seg om man trenger å gi uttrykk for/få utløp for noe i forbindelse med hans fravær som ikke er spekulasjoner rundt evnt hva, når, hva skjer, feil håndtering av, krav om. Jeg er sikker på at selv Nhd 😉 om han titter inn ville sette pris på i hjertet sitt at han er savnet, at hans hjelp er verdsatt og at han er ønsket tilbake. En fin tanke!

Anonymkode: 6e558...36f

OMG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mange ganger tenkt at det er beundringsverdig i så mange år være tilgjengelig for så mange mennesker. Jeg er selv helsepersonell og vet hvor krevende det kan være . Tror nok NHD har en lidenskap for yrket sitt og er uvanlig tolmodig. 

Tror egentlig at vi alle bare vil det beste for NHD. 

Anonymkode: 29e82...c6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...