Gå til innhold

Finne partner når du er ufør, håpløst for en mann

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For å si det sånn vær glad du som er kvinne. Som kvinne er det lettere å finne partner når man er ufør. Kvinner vil ikke treffe uføre menn stort sett...det har noe med at kvinner ubevist ser etter den sterkeste og en forsørger? Det virker som om kvinner er ganske dømmende og trangsynte. Det var nok enklere i de gamle-dager når alle menn jobbet og kvinnen ordnet huset. Da bare var det sånn. Samfunnet har blitt så kaldt, syntes jeg. Er en ufør mann i dag har man tapt sin manndomskraft og å ty til "postordrebrud". Ellers må man leve i ensomhet i sin armods kved. Skyldes dette at de lesbiske og feministene har for mye makt?

Anonymkode: 841d9...ed8

Fortsetter under...

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Det må vel heller være tvert om.

Feministene vil jo snu om på kjønnsrollemønsteret.

I teorien har du rett. 

I praksis forstår jeg TS. Jeg tror nesten det er biologisk betinget at mange kvinner ønsker en mann som de vet kan ta vare på en. Det er jo litt som i dyreriket.

Imidlertid er ting litt mer nyansert enn som så. Det finnes mange andre verdier enn om man er i jobb eller ikke. En ufør mann kan ta vare på partneren sin på mange andre måter enn det økonomiske. Tilstedeværelse, trygghet og omsorg kan ikke måles i penger.

Men det handler nok også om selvtillit, tenker jeg. Er nok mange som tror at betydningen av å være ufør er større enn den er.

Gjest Gargamel
40 minutter siden, issomethingwrong skrev:

I teorien har du rett. 

I praksis forstår jeg TS. Jeg tror nesten det er biologisk betinget at mange kvinner ønsker en mann som de vet kan ta vare på en. Det er jo litt som i dyreriket.

Imidlertid er ting litt mer nyansert enn som så. Det finnes mange andre verdier enn om man er i jobb eller ikke. En ufør mann kan ta vare på partneren sin på mange andre måter enn det økonomiske. Tilstedeværelse, trygghet og omsorg kan ikke måles i penger.

Men det handler nok også om selvtillit, tenker jeg. Er nok mange som tror at betydningen av å være ufør er større enn den er.

Jeg er enig i at å være ufør gir et minuspoeng i kjøttmarkedet. Jeg var bare ikke enig i at det er feministenes skyld.

Det er andre ting enn helse  som gir poeng: Utseende, humor, varme, sjarme, ærlighet, selvtillit etc, så det er ikke umulig.

Jeg er også enig med WP om at man må velge noen på sitt eget nivå. Det er nok av attraktive folk som aldri finner seg noen. Da legger de lista for høyt.

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

For å si det sånn vær glad du som er kvinne. Som kvinne er det lettere å finne partner når man er ufør. Kvinner vil ikke treffe uføre menn stort sett...det har noe med at kvinner ubevist ser etter den sterkeste og en forsørger? Det virker som om kvinner er ganske dømmende og trangsynte. Det var nok enklere i de gamle-dager når alle menn jobbet og kvinnen ordnet huset. Da bare var det sånn. Samfunnet har blitt så kaldt, syntes jeg. Er en ufør mann i dag har man tapt sin manndomskraft og å ty til "postordrebrud". Ellers må man leve i ensomhet i sin armods kved. Skyldes dette at de lesbiske og feministene har for mye makt?

Innlegget ditt er så unyansert at det er vanskelig, nær sagt umulig, å ta det seriøst. Å være ufør gir helt klart hindringer, for alle kjønn. Det er nå likevel slik at man er mer som menneske enn arbeid, evt fraværet av det, det har mao. en del å gjøre med hvordan vedkommende presenterer seg, hvordan vedkommende ser på seg selv, og om personen har litt annet innhold i livet sitt enn sin uførhet. At du drar inn "lesbiske og feminister" blir helt absurd.

Annonse

Det virker som om kvinner er ganske dømmende og trangsynte. Det var nok enklere i gamledager når alle menn jobbet og kvinnen ordnet huset.

På hvilken måte var det enklere for en ufør mann som altså ikke jobbet, den gangen kvinner ikke var "pålagt" å tjene egne penger?  Det er ikke kvinnebevegelsen som har funnet opp uførhet.

Jeg tror dine holdninger står mer i vegen for å møte noen enn det at du er ufør. Svært mange kvinner (og menn) syns holdninger som innlegget ditt oser av er skikkelig turnoff, så kanskje du leter blant feil kvinner? Like barn leker som kjent best vettu ;) 

påskelilje

Det er klart at det å være i arbeid ofte er et viktig punkt når en skal finne en trygg partner. Men det er for de fleste minst like viktig med evne til å lytte til andre, sette ord på følelser, humor, å ha noen felles aktiviteter med den andre, og selvsagt også at en føler seg fysisk tiltrukket av hverandre.

Dersom du ikke er i jobb, tror jeg det er utrolig viktig å øve seg på å snakke med andre, få interesse for andre mennesker (altså ikke bare snakke om seg selv), ha egne interesser/aktiviteter og ta vare på kropp og helse så godt en kan. Gjør du dette, står du mye sterkere som partnerkandidat enn om du lar deg forfalle både relasjonsmessig, intellektuelt og kroppslig. Å ha felles humor tror jeg er en viktig faktor for at et forhold skal kunne funke  :)

AnonymBruker

Hei. Jeg har mange enslige venninner som lengter etter en å dele livet med. De har jobb, leilighet og bil. Men de mangler mannen. Som uføretrygdet har du jo litt inntekt som kan være et bidrag i felles økonomi... Du kan fremdeles være en venn , en elsker, en som bytter dekk på bilen , en som hjelper til i huset , en som lytter , en å reise på ferie med osv. Du kan absolutt bety noe for en kvinne selv om du er uføretrygdet ...

men først må du slutte å tenke på kvinner som en " fiende". Det finnes mange  bra kvinner rundt om . Og det finnes helt sikkert en som ville hatt glede av å bli elsket av deg .:)

Anonymkode: d8b8d...d9b

Nicklusheletida
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

I 2017 er jeg ganske sikker på at dette går begge veier.

Enten det gjelder uføretrygd eller annet er det mye sannhet i uttrykket « Like barn leker best » 

AnonymBruker

Tror ikke det er feministene dette, for de vil kanskje det motsatte (i alle fall "utad"), men det kan være de lesbiske ja. De ønsker jo å skape et lovverk som gjør mannen helt overflødig med tanke på reproduksjon. Og vi ser tegnene allerede nå, hvordan menn skvises ut av skole og utdannelse. Jeg ser hvor dette ender opp.

Anonymkode: eb50d...1e9

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tror ikke det er feministene dette, for de vil kanskje det motsatte (i alle fall "utad"), men det kan være de lesbiske ja. De ønsker jo å skape et lovverk som gjør mannen helt overflødig med tanke på reproduksjon. Og vi ser tegnene allerede nå, hvordan menn skvises ut av skole og utdannelse. Jeg ser hvor dette ender opp.

Er det det de lesbiske som har skylden for at det er kvinneflertall på enkelte populære studier og for at uføre menn kan ha problemer med å få en partner fra "øverste hylle"?

Hvor er det du ser at det ender opp? I samfunnet Gerd Brandtenberg skildret i "Egalias døtre"?

Annonse

AnonymBruker
2 minutes ago, laban said:

Er det det de lesbiske som har skylden for at det er kvinneflertall på enkelte populære studier og for at uføre menn kan ha problemer med å få en partner fra "øverste hylle"?

Hvor er det du ser at det ender opp? I samfunnet Gerd Brandtenberg skildret i "Egalias døtre"?

Utryddelse. Ikke folkemord, men den sakte og sikre utsilingen av menn. Hvem vil ha gutter mer, da blir mannen helt borte i løpet av 130 år.

AnonymBruker
On 3/14/2017 at 8:37 AM, Kayia said:

Jeg tror dine holdninger står mer i vegen for å møte noen enn det at du er ufør. Svært mange kvinner (og menn) syns holdninger som innlegget ditt oser av er skikkelig turnoff, så kanskje du leter blant feil kvinner? Like barn leker som kjent best vettu ;) 

De fleste kvinner er jo rett og slett helt nydelige. Er en grunn til at kvinner lykkes mye mer i hverdagslivet. En helt gjennomsnittlig kvinne kunne fått flere titalls nummer sex på dagen, mens en gjennomsnittlig mann ville slite ekstremt fordi kvinner ikke er one-night stand typen, og hvertfall ikke mot en gjennomsnittlig mann. Problemet er at en gjennomsnittlig mann ofte ikke ser ut i månelys, gjerne trist, grå og svært uattraktiv. Kvinner ikke trenger å være modeller for å være pene, de bare er det! Det er en grunn til at mange menn bruker svært mye ressurser og penger på sine vakre kvinner og har gjort det gjennom flere tusen år.

Anonymkode: 71a12...2dc

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Utryddelse. Ikke folkemord, men den sakte og sikre utsilingen av menn. Hvem vil ha gutter mer, da blir mannen helt borte i løpet av 130 år.

Det er mange steder i verden der kjønnsrollemønsteret er helt annerledes enn i Norge / Norden.  Antallet lesbiske er uansett ikke så stort at de vil klare å sile menn ut av samfunnslivet.  Tror du ikke menn har maktmidler de vil ta i bruk hvis de synes det går i lengste laget - og tror du ikke heterofile kvinner vil støtte dem?  Husk at kvinner føder gutter også, det er ikke sånn at vi bare avler vårt eget kjønn. 

Og selv om denne lesbiske massemobiliseringen du fantaserer om, skulle klare å snu enkelte ting på hodet, vil det ta utrolig mye lenger tid enn 130 år å "utrydde" menn. 

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kvinner er jo rett og slett helt nydelige. Er en grunn til at kvinner lykkes mye mer i hverdagslivet. En helt gjennomsnittlig kvinne kunne fått flere titalls nummer sex på dagen, mens en gjennomsnittlig mann ville slite ekstremt fordi kvinner ikke er one-night stand typen, og hvertfall ikke mot en gjennomsnittlig mann. Problemet er at en gjennomsnittlig mann ofte ikke ser ut i månelys, gjerne trist, grå og svært uattraktiv. Kvinner ikke trenger å være modeller for å være pene, de bare er det! Det er en grunn til at mange menn bruker svært mye ressurser og penger på sine vakre kvinner og har gjort det gjennom flere tusen år.

Det er nok lettere å finne en kvinne om man tenker som deg, dvs at de fleste kvinner er nydelige. Jeg tror ts, som tar til orde for at de fleste kvinner er dømmende og trangsynte, sliter mer. :D

Gjest Gargamel
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste kvinner er jo rett og slett helt nydelige. Er en grunn til at kvinner lykkes mye mer i hverdagslivet.

Jeg er enig i den første setningen, men npr det gjelder den andre setningen synes jeg det føyer seg inn i svartmalingen av menns situasjon. De fleste menn klarer seg da bra i dagliglivet! Det er like mange kvinner som sliter med det ene og det andre. Litt ulike ting, men begge kjønn har sitt. 

Husk at hver gang en dame har fått seg en mann, så er det også en mann som har fått seg dame. Altså lykkes begge kjønn like mye på den fronten. 

AnonymBruker
2 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg er enig i den første setningen, men npr det gjelder den andre setningen synes jeg det føyer seg inn i svartmalingen av menns situasjon. De fleste menn klarer seg da bra i dagliglivet! Det er like mange kvinner som sliter med det ene og det andre. Litt ulike ting, men begge kjønn har sitt. 

Husk at hver gang en dame har fått seg en mann, så er det også en mann som har fått seg dame. Altså lykkes begge kjønn like mye på den fronten. 

Du har mye bra å komme med . :)

Anonymkode: d8b8d...d9b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...