Gå til innhold

Hvorfor kommer stønnelyder når man holder på å sovne?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bare en liten ting. Hvis man er betydelig overvektig kan man jo ha søvnapné. Det gir dårlig søvnkvalitet. 

Anonymkode: 6aef1...fa7

Jeg veier 100 kg og er 179 høy og har bred beinbygning og mangler hals (halsen er gjemt av dobbelthaken min). Meb jeg har en app som heter snorwclock, men jeg finner ut på opptakene der at jeg veldig skjelden snorker. Da kan jeg ikke ha søvnapne?

Anonymkode: 7f156...cd9

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk. Jeg har vissnokk høytfungerende autisme og det er autismen som gir meg lydømfintlighet sier legene. Jeg går for tiden til snakkings med en psykologstudent på 21 år. I kjernejornalen står det på referatet: resultat på samtale "uendret". Der snakket jeg om at jeg ikke orker så mye sosialitet mer (snakking med venner/beljente) fordi jeg glemmer og stresser så mye i perioder. Jeg har ldri i mitt liv blitt testet for fibromyalgia og ikke for overømfintlighet heller. Jeg har bare fått agorafobi som diagnose. Jeg skal til psykologen igjen med søvnspørreskjema resultatene å gå igjennom dem 21 mars. Jeg skal kanskje få sove med sån soveregistrer klokke fra sykehuset.

En ting: de som går ril eeg som har hatt store krampeepilepsianfall eller andre typiske epilepsihendelser under søvn, men som under anfallsfri og søvnfri eeg undersøkelser på 50 minutter med en økt hyperventilering på 4 minutter, er helt normalt på, betyr dette da at de ikke har epilepsi?

Jeg kan ikke vurdere et EEG. Beklager at jeg nevnte dette for deg , jeg har ingen tanker om at du kan ha epilepsi. Det vsr bare et eksempel . Vet jo hvor lett man kan skape angst ved å si sånnt. Regner jo med at legen allerede har tenkt på det ? 

Fint om du får en søvnregistrering fra sykehuset. 

Uansett håper jeg at du forteller psykolog og lege alt du bekymrer deg for. De kjenner deg bedre og kan fortelle deg hva du ikke trenger å være engstelig for. Det kan ta vekk litt av stresset ? 

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan ikke vurdere et EEG. Beklager at jeg nevnte dette for deg , jeg har ingen tanker om at du kan ha epilepsi. Det vsr bare et eksempel . Vet jo hvor lett man kan skape angst ved å si sånnt. Regner jo med at legen allerede har tenkt på det ? 

Fint om du får en søvnregistrering fra sykehuset. 

Uansett håper jeg at du forteller psykolog og lege alt du bekymrer deg for. De kjenner deg bedre og kan fortelle deg hva du ikke trenger å være engstelig for. Det kan ta vekk litt av stresset ? 

Ok. Jeg konkluderte ikke at jeg har epilepsi. Det eneste jeg har angst for er døden, kreft og begravelser. Jeg skal snakke med psykologen, men jeg tar fluoxetin mot angst i hverdagen, og den hjelper mot panikkanfallene som fikk meg til å bli nummen og "borte" av ren panikk for å dø. Nå er jeg nesten angstfri.

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg veier 100 kg og er 179 høy og har bred beinbygning og mangler hals (halsen er gjemt av dobbelthaken min). Meb jeg har en app som heter snorwclock, men jeg finner ut på opptakene der at jeg veldig skjelden snorker. Da kan jeg ikke ha søvnapne?

Jeg kan selvfølgelig ikke stille noen diagnose her heller. En søvnregistrering er en god ide. Ta det opp med legen. Det finnes gode hjelpemidler mot dette hvis det skulle være et problem ... 

Beklager hvis jeg setter igang bekymring for deg... 

AnonymBruker
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Jeg konkluderte ikke at jeg har epilepsi. Det eneste jeg har angst for er døden, kreft og begravelser. Jeg skal snakke med psykologen, men jeg tar fluoxetin mot angst i hverdagen, og den hjelper mot panikkanfallene som fikk meg til å bli nummen og "borte" av ren panikk for å dø. Nå er jeg nesten angstfri.

Det er vel lite sjanse for at du har kreft. Du er ung. Du er ansvarsfull og går til lege med dine symptomer. Dessuten overlever mange kreft i dag.

Godt at du har funnet en medisin som hjelper på angsten . Så håper jeg også at du får hjelp med de andre tingene. 

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel lite sjanse for at du har kreft. Du er ung. Du er ansvarsfull og går til lege med dine symptomer. Dessuten overlever mange kreft i dag.

Godt at du har funnet en medisin som hjelper på angsten . Så håper jeg også at du får hjelp med de andre tingene. 

Ok. Det du skrev bekymret meg ikke. Det går bra.

Annonse

AnonymBruker
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Det du skrev bekymret meg ikke. Det går bra.

Du virker som å være en hyggelig og reflektert person . Tror folk kunne ha glede av ditt selskap :)

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du virker som å være en hyggelig og reflektert person . Tror folk kunne ha glede av ditt selskap :)

Takk ☺

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...