Gå til innhold

Meldt fra om sextrakassering men angrer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei!

Jeg finner ikke noe svar på dette noe sted på nettet, så da spør jeg her..

Jeg er en kvinne som jobber i en mannsdominert arbeidsplass, og fikk god kontakt med sjefen veldig tidlig. Ble igrunn fort glad i han..som en farsfigur.  men etter et par år begynte han å ta på meg, og alt ble bare helt feil. 

Noen ganger sa jeg klart ifra,  andre ganger bare smilte jeg og gikk.. han ble lettere å ha med å gjøre da,  om jeg gjorde sistnevnte.

etterhvert fikk mange problemer med han i form av mobbing, kjefting og et voldsomt tak på folk.  Ingen har noen gang sagt ifra, ingen tør da han er veldig autoritær..veldig flink å snakke for seg osv.. 

etterhvert sa jeg dette til en sjef under han, og han ba meg om p snakke med hovedkontoret /sjefer over om dette. Gikk etterhvert med på å gi det et forsøk, da jeg var usikker.. det var to stykker og de sa dette var mellom oss, og jeg kunne fortelle alt.. men de begynte da til slutt å snakke om anmeldelse og intern rettsak!  Det var ingenting midt mellom.  Jeg fikk panikk og sa jeg ikke ønsket å ta dette videre da dette føltes mer belastende. Jeg vil ikke mannen noe vondt og tenker jeg får være mer klar og tydelig istedet.

et år gikk og han som jeg hadde snakket med først,  plagdes veldig med sjefen vår. Han har mast og presset meg til å ta saken videre av egne grunner.. jeg har sagt nei! Det går bedre for min del nå. 

Han sier jeg er den eneste som kan redde alle! Men hallo! Andre får lg lære seg å si ifra.. det kan ikke bare være meg.

han maste fortsatt og fikk nei, og da sendte han inn bekymringsmelding på mine vegne.  Dermed ble saken åpnet igjen!  De ønsket nytt møte men jeg sa nei.

nå har de ringt og sagt at de må fortelle alt jeg har sagt til sjefen min!  Fordi han har rett til å forklare seg!  Forstår det på et vis, men jeg fortalte dette i lovnad om at det var mellom oss! Jeg har fortalt mye personlig og jeg vil ikke han skal ha innsikt i alt! Det går jo bedre nå,  og jeg vil ikke ta saken videre! Blir jeg nå tvunget til det? Har jeg ingenting jeg skulle sagt?

jeg søker på andre jobber og vil ikke avslutte sånn etterhvert. Dette føles ikke rett for meg. Å bli presset til det . Kan jeg si nei? kan de fortelle alt fra møtet til han?

kan jeg omså be de slette det? 

Jeg har ikke kapasitet til å gå gjennom dette nå.  Mye har skjedd privat og er grunn til jeg søker jobb nærmere hjemme.. jeg kan ikke ta dette nå! Men alle vil ha han fjernet, ene på kontoret jeg snakket med har noe imot han som går langt tilbake.. alle andre enn meg vil kjøre denne saken videre.. 

Noen som kan noe om dette? 

Anonymkode: a6363...fd1

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417604-meldt-fra-om-sextrakassering-men-angrer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det er helt opp til deg om du vil anmelde det, men jeg er ikke sikker på om du nødvendigvis kan kreve at saken skal legges død internt. En sjef har nemlig *plikt* til å ta slike ting på alvor når han får vite om det. Hvis det ikke er alt for alvorlig bør det holde med en advarsel.

AnonymBruker

Jeg vet ikke hva som er vanlig i slike saker men jeg forstår deg veldig godt . Mener at de ikke har noen rett til å presse deg i denne saken. Hvis de har noe uoppgjort med sjefen bør de ikke skyve deg fremfor seg og la deg ta støyten. Det er feigt!! 

Hvis det å ta saken videre bare er en belastning for deg synes jeg du skal slippe det.

Det eneste jeg tenker på er om han " plager " andre kvinner ?. 

Anonymkode: 5fdbf...e04

AnonymBruker

Ok. 

Men vil de fortelle alle detaljene i saken som jeg har lagt frem? Jeg synes det blir så personlig og veldig ekkelt om jeg vet han skal få høre alt jeg har sagt.

jeg fikk beskjed om å få være der anonymt å snakke og se på det etterhvert.  Føler meg helt overkjørt nå.

jeg kjenner han godt og vet det ikke vil komme noe bra ut av å ta dette opp med han. Det blir ord mot ord,  og bare mer konflikter. Alle kommer til å måtte kjenne på det.

jeg har ingen psykiske problemer av det i ettertid,men det var bare ubehagelig da det stod på. 

Jeg kan stille meg sammen med de andre når det gjelder arbeidsmiljø, at han bryter taushetsplikt,  mobber osv.

men denne saken som gjelder bare meg vil jeg få vekk. Jeg ville aldri snakket med de om jeg visste dette skulle komme ut uansett hva jeg fant ut etter å ha snakket med de.

Anonymkode: a6363...fd1

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...