Gå til innhold

Har du skytevåpen hjemme?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Ser ut som man bør ha det om en bor i distriktene ihvertfall

https://www.nrk.no/nordland/fant-fram-brekkjernet-da-politiet-ikke-rykket-ut.-_-jeg-kunne-blitt-drapsmann-1.13443028

Og nei tøffen, det er godt mulig han bare hadde tatt brekkjernet fra deg og slått deg ihjel om du forsøkte, dette til orientering

Anonymkode: 4f0a3...936

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417700-har-du-skytev%C3%A5pen-hjemme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
5 minutes ago, AnonymBruker said:

Hva skal du gjøre når noen psyke turister banker på døra di da, og bryter seg inn? :P 

Vet ikke! Men er noe annet å bryte seg inn enn det å banke på døra!

Føler egentlig at de i artikkelen overdriver saken veldig for å gjøre et poeng ut av at det er dårlig med politi i distriktene. Men det blir bare spekulasjoner såklart, det kan jo hende de er nervøse av seg.

Anonymkode: 24a12...4ba

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som man bør ha det om en bor i distriktene ihvertfall

https://www.nrk.no/nordland/fant-fram-brekkjernet-da-politiet-ikke-rykket-ut.-_-jeg-kunne-blitt-drapsmann-1.13443028

Og nei tøffen, det er godt mulig han bare hadde tatt brekkjernet fra deg og slått deg ihjel om du forsøkte, dette til orientering

Jeg har ikke våpen hjemme, og det håper jeg at jeg aldri får. Noen føler kanskje våpen som en trygghet, men jeg tror det er mye større fare for at noen skal bli skadet om man har våpen hjemme.

Jeg leser artikkelen først og fremst som et politisk innspill og misnøye med nedlegging/flytting av lensmannskontorer o.l.

AnonymBruker

Jeg har macheter, og kraftige PCP (avansert luftgevær), kastekniver og blank pistoler. Men ikke noe som krever lisens.

Jeg vet ikke om jeg hadde fått lisens, IOM att jeg har schizofreni. Jeg har dog stor sans for våpen, så ser ikke bort i fra att jeg kan komme til å melde meg inn i ett skyttterlag. Jeg er litt usikker på om jeg blir nektet. Jeg har jo aldri vært borti politiet, men kanskje det krekves legeattest eller noe.

Anonymkode: 2d25e...8ba

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har macheter, og kraftige PCP (avansert luftgevær), kastekniver og blank pistoler. Men ikke noe som krever lisens.

Jeg vet ikke om jeg hadde fått lisens, IOM att jeg har schizofreni. Jeg har dog stor sans for våpen, så ser ikke bort i fra att jeg kan komme til å melde meg inn i ett skyttterlag. Jeg er litt usikker på om jeg blir nektet. Jeg har jo aldri vært borti politiet, men kanskje det krekves legeattest eller noe.

Anonymkode: 2d25e...8ba

Trenger ikke legesttest for å værr med i skytterlag i hvertfall :) 

Anonymkode: d4595...52d

Gjest Gargamel

Nei. Jeg mener risikoen for å bli drept av innbruddstyver er minimal. Jeg har et gevær som jeg velger å ikke ha i huset.

Det er sikkert mye større sjanse for at noen blir drept om det er skytevåpen inne i bildet, men jeg ville nok brukt alt jeg hadde tilgjengelig hvis noen brøt seg inn i huset mens vi var hjemme.

AnonymBruker

Jeg har balltre under senga, og vi har et våpenskap i kjelleren med 12 hagler og 2 pistoler (jegerfamilie) Familien min har bodd her i 55 år, aldri vært et innbrudd i gata i løpet av den tiden. Dessuten har vi 7 hunder i hus som lager et hylekor uten like om noen uønskede kommer trappende opp slik.

AnonymBruker
1 minutt siden, Gargamel skrev:

Nei. Jeg mener risikoen for å bli drept av innbruddstyver er minimal. Jeg har et gevær som jeg velger å ikke ha i huset.

Det er sikkert mye større sjanse for at noen blir drept om det er skytevåpen inne i bildet, men jeg ville nok brukt alt jeg hadde tilgjengelig hvis noen brøt seg inn i huset mens vi var hjemme.

Absolutt! Jeg også ville beskyttet familien og hjemmet mitt mot alt. Dette er et iboende innstinkt, i hvertfall det å beskytte familien.

AnonymBruker
9 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg har balltre under senga, og vi har et våpenskap i kjelleren med 12 hagler og 2 pistoler (jegerfamilie) Familien min har bodd her i 55 år, aldri vært et innbrudd i gata i løpet av den tiden. Dessuten har vi 7 hunder i hus som lager et hylekor uten like om noen uønskede kommer trappende opp slik.

Høres ut som dere har så det holder.

Annonse

AnonymBruker

Ja, jeg har mange våpen hjemme. Både pistoler, revolvere og rifler.

For mange år siden da jeg ikke hadde våpen hjemme, opplevde jeg at noen ukjente drev med inngangsdøra mi og prøvde å komme inn midt på natten. Jeg skal love at det var en meget ubehagelig opplevelse. Det å vite at politiet er på vei, gjør det hele litt lettere. Jeg ser ikke på innlegget kun som et politisk innspill. Jeg ser på det som et naturlig ønske og krav at politiet bistår i slike situasjoner.

Anonymkode: 02dca...f2b

AnonymBruker

Ja, jeg har et skytevåpen hjemme, men det er fordi jeg driver med sportsskyting. Våpenet er innelåst og jeg ville aldri brukt det til andre formål.

Dessuten; våpenskap er påbudt for å kunne eie våpen, og skulle det komme en innbruddstyv eller skjedd andre ting hadde jeg neppe rukket å låse opp skapet, hente våpenet, ta opp ammo, fylle magasinet og sette det i våpenet uansett. 

Anonymkode: 624a3...081

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Føler du mening med tilværelsen da?

Jeg driver også med sportsskyting. Vi som driver med det føler vel den samme "mening med tilværelsen" som andre som driver med sin kjære hobby.

Anonymkode: 02dca...f2b

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...