Gå til innhold

Hva er galt med meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Annalie

Jeg er en 25 år gammel jente, opprinnelig helt "normal" som egentlig burde ha det greit. Min hverdag går nå ut på å klare og stå opp og så takle resten av dagen best mulig. Jeg går sjelden ut av huset, henter av og til posten, men åpner den gjerne ikke på flere uker. Tør enkelte dager ikke ta telefonen, langt mindre ringe til noen. Har store problemer med å sove, så tar Vallergan.

Gikk på skole fram til i fjor, da det var liten vits i å fortsette når jeg som regel ikke orker å treffe andre mennesker. Før var jeg skoleflink og sosial, og til og med frampå i diskusjoner og gruppearbeid. De gangene det skjer nå har jeg drukket (eneste gangene jeg tør prate med andre, så er også i ferd med å få et rusproblem på toppen av det hele..). Skader meg selv på ansikt, armer og ben med nåler og kloring, kroppen min ser helt jævlig ut med små merker overalt.

Hva er galt med meg? Hvorfor har jeg det sånn og hva kan jeg gjøre med det?? Har sagt noen av disse tingene til legen min, og fått antidepressiva (Cipramil), men dette hjelper ikke. Begynner å bli redd for meg selv og tankene mine.

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41774-hva-er-galt-med-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Du høres ut som meg! (Synes nesten alle gjør det her, jeg..:)) Har vært veeeeldig langt nede en lang stund nå og skader meg selv slik du beskriver det, men bare på armene og føttene. Bruker nåler jeg også... Gikk på antidepressiva, men erfarte smertelig at det enten ikke funka eller ble værre av det (det var da jeg begynte med selvskadinga). Etter at jeg kutta ut medisinene er jeg mye bedre, men på INGEN måte frisk. Strever veldig med dep, men har etterhvert måtte innse at det sannsynligvis er en bipolar lidelse jeg har. Da er det visst vanlig at antidep ikke funker eller gjør situasjonen værre. Har du vurdert om dette kan gjelde deg??

Det var skremmende da jeg første gang måtte begynne å tenke tanken, men etterhvert så faller en del brikker på plass og gir forklaring på en del ting.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41774-hva-er-galt-med-meg/#findComment-156804
Del på andre sider

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det er overveiende sannsynlig at du har en depresjon.

Du er på rett vei når du har kontaktet lege og startet behandling.

Sannsynligvis krever det noe tid, flere samtaler og kanskje dosejustering av Cipramil evt. medikamentskifte (ca. 1 av 3 må prøve et medikament nr. 2) før du blir klart bedre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/41774-hva-er-galt-med-meg/#findComment-156957
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...