Gå til innhold

Har du noensinne brukt rettsapparatet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noe som blir mer og mer tydelig som enda et klasseskille synes jeg er om man er ressursterke nok til å bruke rettsapparatet

Før trodde jeg lenge at var bare saken god nok ville man finne frem til hjelp på enkel vis uavhengig av ytre forhold

Mer og mer ettersom skiftende politikk ser man at dette er hvor endringer skjer og samfunnet for fremtiden støpes og at vanskene for " den lille mann og kvinne "i bruken av rettssystemet blir bare større og større og går på mer enn bare penger

Tenk efter Hvordan er det Kan man nå frem i en akutt situasjon i helsevesen uten i dag å bli ledd av bare??

Anonymkode: 074a2...909

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/417745-har-du-noensinne-brukt-rettsapparatet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har en stor fordel i Norge, fri rettshjelp for de som tjener dårlig.

Jeg har selv gått til sak mot tidligere arbeidsgiver og vunnet frem. Nå er jeg midt i en prosess mot forsikringsselskapet og mot sykehuset. Jeg er "mannen i gata" og mine saker står meget sterke. Fordelen med min advokat er at hun tar betalt i prosenter etter vunnet sak, så det koster meg heldigvis ikke 3000kr timen før evt vunnet sak. Så med en slik betalingsform kan hvem som helst gå til sak.

Anonymkode: 144c2...c97

AnonymBruker

Min påstand er at dette er en overforenklet fremstilling av virkeligheten

Hvordan tror du det blir i fremtiden? For alle som kommer etter???

Min erfaring er en helt annen både for førti år siden og i våre dager.

Så dessverre for meg.

Anonymkode: 074a2...909

AnonymBruker

Jeg syntes det meste er vanskeligere enn det har pleid å være. Før tiden er ute går det ned, men også opp.

I lengden kan det bli vanskeligere å finne løsninger som finnes der de ikke er. Mer og mer ser vi at politikere selger seg ut og la vanlige folk tape i lotteriet ingen har kjøpt lodd i.

Anonymkode: 6b676...9d3

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...