Gå til innhold

Beklager maset, men...

Gjest K-man

Anbefalte innlegg

Hei!

Beklager at eg maser, men eg lure litt på eit par ting.

Kanskje husker du at eg spurte om det var lurt og trene med vekter...

For å bli kvitt smerter i knærne mine

( sansynlighvis pga. slitasjeskader )

Nå har eg begynt på eit trenings senter, så forholda bør ligge til rette.

Men hvilke øvelser bør eg gjøre, og hvor mangen repetisjoner / set med hvor tunge vekter?

Noen øvelser eg bør ungå?

--

Har også litt skjev rygg, er det noen øvelser eg bør være spesielt oppmerksom på?

Hvilke øvelser kan hjelpe ryggen ?

Håper noen kan gi noen gode tips!!

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

K-man.

Dette er det viktig at instruktøren på instituttet viser deg. Men litt generelt.:

Øvelser som aktiverer muskulaturen rundt det vonde leddet bør være lette. F.eks. at ca. 20 gjentagelser med liten pause, ialt 3 serier. Med langsom progresjon vil du greie dette uten å provosere leddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

K-man.

Dette er det viktig at instruktøren på instituttet viser deg. Men litt generelt.:

Øvelser som aktiverer muskulaturen rundt det vonde leddet bør være lette. F.eks. at ca. 20 gjentagelser med liten pause, ialt 3 serier. Med langsom progresjon vil du greie dette uten å provosere leddet.

Når det sies slitasje, kan det da være snakk om slitasje i ledd brusk. Har hørt at isometrisk trening (dvs. trening uten bevegelse i leddet, "statisk") stimulerer brusken til vekst. Kan dette være et alternativ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...