Gjest K-man Skrevet 23. januar 2002 Del Skrevet 23. januar 2002 Hei! Beklager at eg maser, men eg lure litt på eit par ting. Kanskje husker du at eg spurte om det var lurt og trene med vekter... For å bli kvitt smerter i knærne mine ( sansynlighvis pga. slitasjeskader ) Nå har eg begynt på eit trenings senter, så forholda bør ligge til rette. Men hvilke øvelser bør eg gjøre, og hvor mangen repetisjoner / set med hvor tunge vekter? Noen øvelser eg bør ungå? -- Har også litt skjev rygg, er det noen øvelser eg bør være spesielt oppmerksom på? Hvilke øvelser kan hjelpe ryggen ? Håper noen kan gi noen gode tips!! mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 K-man. Dette er det viktig at instruktøren på instituttet viser deg. Men litt generelt.: Øvelser som aktiverer muskulaturen rundt det vonde leddet bør være lette. F.eks. at ca. 20 gjentagelser med liten pause, ialt 3 serier. Med langsom progresjon vil du greie dette uten å provosere leddet. 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wildman Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 K-man. Dette er det viktig at instruktøren på instituttet viser deg. Men litt generelt.: Øvelser som aktiverer muskulaturen rundt det vonde leddet bør være lette. F.eks. at ca. 20 gjentagelser med liten pause, ialt 3 serier. Med langsom progresjon vil du greie dette uten å provosere leddet. Når det sies slitasje, kan det da være snakk om slitasje i ledd brusk. Har hørt at isometrisk trening (dvs. trening uten bevegelse i leddet, "statisk") stimulerer brusken til vekst. Kan dette være et alternativ? 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.