ismeralda Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Jeg lurer på om lavt stoffskifte kan føre til at man legger på seg?? Var hos helsesøster på skolen i dag...å hun sa jeg hadde det..å siden jeg har lagt på meg en god del i det siste, så lurer jeg på om dette kan være grunnen?? Please svar!! Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kamilla Skrevet 25. januar 2002 Del Skrevet 25. januar 2002 Ja, det kan nok helt klart være grunnen! Jeg la på meg når jeg fikk stoffskiftet, la på meg selvom jeg spiste sundt osv! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Hei Ismeralda, For å vite om du har lavt stoffskifte må du ta prøver hos legen din. Lavt stoffskifte vil si at virksomheten i skjoldbruskkjertelen er lavere enn den skulle vært. Symptomer på et lavt stoffskifte kan bl.a være at man legger på seg lettere, har tørr hud, føler seg sliten og trøtt, har forstoppelse, har vanskelig for å huske, og fryser lett. Det er anbefalt å få i seg rikelig med fiber, bruke salt med jod, og det anbefales også å være forsiktig med å spise for mye av naturlige ’goitrogens’ – som f.eks kål, blomkål, rosenkål, og grønnkål. Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.