Gå til innhold

Lavt stoffskifte kan føre til at man legger på seg??

ismeralda

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om lavt stoffskifte kan føre til at man legger på seg?? Var hos helsesøster på skolen i dag...å hun sa jeg hadde det..å siden jeg har lagt på meg en god del i det siste, så lurer jeg på om dette kan være grunnen?? Please svar!!

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kamilla

Ja, det kan nok helt klart være grunnen!

Jeg la på meg når jeg fikk stoffskiftet, la på meg selvom jeg spiste sundt osv!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ernæringsfysiolog Monica F Dahlseide

Hei Ismeralda,

For å vite om du har lavt stoffskifte må du ta prøver hos legen din. Lavt stoffskifte vil si at virksomheten i skjoldbruskkjertelen er lavere enn den skulle vært. Symptomer på et lavt stoffskifte kan bl.a være at man legger på seg lettere, har tørr hud, føler seg sliten og trøtt, har forstoppelse, har vanskelig for å huske, og fryser lett. Det er anbefalt å få i seg rikelig med fiber, bruke salt med jod, og det anbefales også å være forsiktig med å spise for mye av naturlige ’goitrogens’ – som f.eks kål, blomkål, rosenkål, og grønnkål.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...