Gå til innhold

Har du en trivelig aften?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Joda, hvis man bare har angst og depresjon så er man fortsatt blant folk flest. Veldig mange vanlige mennesker har eller har hatt angst og/eller depresjon.

Det er når man har tilstander som er eller ligner på personlighetsforstyrrelser at man havner på utsiden. Med angst og depresjon er man ikke "noe annet", da har man det bare vondt.

Høres ut som et fullverdig liv å være normal.

Her er det bare en ting, og det er:

Moot norrrmalt...!

Anonymkode: b45a7...988

Fortsetter under...

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Joda, hvis man bare har angst og depresjon så er man fortsatt blant folk flest.

Kommer an på alvorlighetsgraden.

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Veldig mange vanlige mennesker har eller har hatt angst og/eller depresjon.

Det er når man har tilstander som er eller ligner på personlighetsforstyrrelser at man havner på utsiden. Med angst og depresjon er man ikke "noe annet", da har man det bare vondt.

Høres ut som et fullverdig liv å være normal.

Her er det bare en ting, og det er:

Moot norrrmalt...!

Sånn er det nok.

Anonymkode: 0ff91...524

AnonymBruker
41 minutter siden, Andreaswell skrev:

Alternativet finnes så og si alltid. For all del, jeg sier ikke at alt er lett, fryd og gammen. Men det er ytterst få som ikke har alternativer.

Tro det eller ei, det er det. Særlig når man blir nektet hjelp av "systemet" og bare blir stua bort på trygd.

Annonse

Andreaswell
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tro det eller ei, det er det. Særlig når man blir nektet hjelp av "systemet" og bare blir stua bort på trygd.

Men "systemet", er det alltid løsningen? Gå en tur i skogen er gratis, det er i hvertfall en begynnelse.

AnonymBruker
2 hours ago, Andreaswell said:

Men "systemet", er det alltid løsningen? Gå en tur i skogen er gratis, det er i hvertfall en begynnelse.

Hvor har du det fra at vedkommende ikke gjør det? Trenger man et eneste bekjentskap for å gjøre det?

Andreaswell
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor har du det fra at vedkommende ikke gjør det? Trenger man et eneste bekjentskap for å gjøre det?

Har ikke sagt at vedkommende ikke gjør det. Nå viser det seg at vedkommfnde gjør det, og det er jo bra! Nei, man kan fint gå alene, men heller alene på tur i skogen enn å sitte alene hjemme. Da kan man nettopp møte andre mennesker også.

AnonymBruker
8 hours ago, Andreaswell said:

Har ikke sagt at vedkommende ikke gjør det. Nå viser det seg at vedkommfnde gjør det, og det er jo bra! Nei, man kan fint gå alene, men heller alene på tur i skogen enn å sitte alene hjemme. Da kan man nettopp møte andre mennesker også.

Hjelper ikke å møte andre når man er psyk, da får man det ikke til.

Har sovet mye av dagen idag også, satser på en litt mer aktiv dag i morgen.

Synes det er hyggelig å lese om de som gjør i stand til fest o.l, håper de har en fin kveld. Og til de av oss som ikke er sammen med noen idag så går det an å ha en okay kveld for det. Vår tur til fest og moro kan godt komme en annen gang (hvis det er målet på et fullverdig liv)

Håper virkelig ikke de som skriver om positive opplevelser her inne slutter med det. Deres positivitet smitter iallefall litt over på meg og jeg har glede av å lese om det de skriver.

For min del så har jeg vært der at jeg bare lå på sofaen og ikke orket/greide noen ting. Så begynte jeg å ta litt tak, det lille jeg gjorde utviklet seg sakte men sikkert til mer aktivitet og mer glede i livet. Fra 0 venner så fikk jeg etterhvert 2 gode og mange bekjente. Det går an å reise seg, men det tar tid.

Annonse

Gjest Gargamel

Det er tydeligvis sant at syke folk blir mistenkeliggjort. Det som overrasker meg litt er at det er folk som er syke selv som er raskest til å mene at andre ikke er syke nok.

Jeg kjenner mange på trygd og enda flere som er av og på sykemeldinger.

Nesten alle er i stand til å nyte livet og ta seg en fest noen ganger. Stort sett vet jeg ikke hvilke diagnoser folk har. Kjenner en som har depresjon i perioder. Helt normal fyr. Kjenner også en som er mye sykemeldt. Jeg vet ikke hva diagnosen er, men han fortalte meg en gang at han følte seg ubrukelig og dårligere enn andre. Veldig rart siden han utad er en sånn fyr som jeg gjerne vil være.

AnonymBruker
12 minutes ago, Gargamel said:

Kjenner en som har depresjon i perioder. Helt normal fyr. Kjenner også en som er mye sykemeldt. Jeg vet ikke hva diagnosen er, men han fortalte meg en gang at han følte seg ubrukelig og dårligere enn andre. Veldig rart siden han utad er en sånn fyr som jeg gjerne vil være.

Er jeg normal?

AnonymBruker
14 minutter siden, Gargamel skrev:

Det er tydeligvis sant at syke folk blir mistenkeliggjort. Det som overrasker meg litt er at det er folk som er syke selv som er raskest til å mene at andre ikke er syke nok.

Kanskje fordi vi ikke har noe liv, og syntes det er rart andre som er "syke" orker så mye?

14 minutter siden, Gargamel skrev:

Nesten alle er i stand til å nyte livet og ta seg en fest noen ganger.

Mulig det, men ikke alle nei.

Nicklusheletida
1 time siden, Gargamel skrev:

Nesten alle er i stand til å nyte livet og ta seg en fest noen ganger. Stort sett vet jeg ikke hvilke diagnoser folk har. Kjenner en som har depresjon i perioder. Helt normal fyr. Kjenner også en som er mye sykemeldt. Jeg vet ikke hva diagnosen er, men han fortalte meg en gang at han følte seg ubrukelig og dårligere enn andre. Veldig rart siden han utad er en sånn fyr som jeg gjerne vil være.

Ja, det er rart det der. Har lagt merke til det samme, at det gjerne er de som er syke selv som er raskest til å dømme.

- Du er ikke like syk som meg . Ergo du kan ikke være så syk. Jeg har det verst. 

Virker som en ganske snodig konkurranse. 

AnonymBruker
1 minute ago, Nicklusheletida said:

Ja, det er rart det der. Har lagt merke til det samme, at det gjerne er de som er syke selv som er raskest til å dømme.

- Du er ikke like syk som meg . Ergo du kan ikke være så syk. Jeg har det verst. 

Virker som en ganske snodig konkurranse. 

Kanskje det er noen som 'tuller'. :ph34r:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...