Gå til innhold

kne skade

Gjest EBB19

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en kneskade, men jeg er ikke helt sikker på hva det er. (tror kanskje det kan være jumpers/runners knee). Jeg har fått en kul på frem siden av beinet, rett under kne skåla. Jeg har vært hos legen, men han sa bare noe på latin, (som jeg ikke husker) og sendte meg til røntgen (har ikke fått noe svar så jeg regner med at det ikke er noe alvorlig) . Har jeg rett? er det jumpers knee?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Thor-Øistein Endsjø, barne- og idrettslege

EBB19.

Joda, det høres rimelig ut. Men hvis du har hatt en "mumlende" lege, be han forklare tingene slik at du forstår det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EBB19.

Joda, det høres rimelig ut. Men hvis du har hatt en "mumlende" lege, be han forklare tingene slik at du forstår det.

En kul på undersiden av kneskålen kan gjerne tydet på forstørret tuberositas tibiae (festet til knestrekkmuskelen) dvs slatters. Runners knee er vel oftere en friksjonsskade pga gnissende ligamenter? Eller tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...