Gå til innhold

Korrekt respons til terror?

Anbefalte innlegg

Worrisome Plenty

Er det barnetroen som henger igjen når folk demonstrerer med "kjærlighet" i stedet for å bli rasende? Legger merke til att Tybring - Gjedde blir kritisert for å reagere med sinne? Er det blitt sånn, att nå er det ikke nok å være politisk korrekt, altså att man også nå må være følelsessmessig korrekt?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/420392-korrekt-respons-til-terror/
Del på andre sider

Fortsetter under...

55 minutter siden, Worrysome plenty skrev:

Er det barnetroen som henger igjen når folk demonstrerer med "kjærlighet" i stedet for å bli rasende? Legger merke til att Tybring - Gjedde blir kritisert for å reagere med sinne? Er det blitt sånn, att nå er det ikke nok å være politisk korrekt, altså att man også nå må være følelsessmessig korrekt?

Ja, så galt har det blitt.

Gjest Gargamel

Det virker som en del svensker er sinte også. Tonen der har forandret deg. Løfven sto på tv og lovte at det aldri skulle bli som 2015 igjen. Selv for meg blir det litt drøyt å trekke inn innvandringsdebatten rett etter en sånn aksjon.

Det mest taktiske ville vært å reagere minst mulig. Terror motiveres av å skape mest mulig reaksjoner. Sånn sett er det litt uheldig at konge og statsminister kommer på banen og holder taler, men folket forventer vel det.

Det var tross alt bare en tulling. En IS tulling kanskje, men fortsatt en tulling. Han burde ikke gjøres mer betydningsfull enn det.

AnonymBruker

Jeg tror mye av årsakene til alt dette vonde ligger i at våre vestlige samfunn skal ha plass til så mye fint og flott at vi har ikke lenger store plassen for menneskene langt mindre "et rom for natten for fremmede"

Vi balanserer snart på grensen til inhumanitet og hele situasjonen smerter dypt for oss alle

Jeg tror bare det er syke mennesker som står bak sånne ting og sykdom møter man med rett behandling og riktig dose medisin tror jeg Alt helst til rett tid.

Anonymkode: 46859...d11

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...