Gå til innhold

Mark i kjøttdeig - æsj!!!

Anbefalte innlegg

Hei!

På torsdag laget jeg meg kjøttboller av vanlig Gilde Kjøttdeig. Jeg blandet sammen kjøttdeig og krydder i en bolle. Jeg stekte ikke opp alt så det ble liggende igjen en del i bollen. Jeg dro til kjæresten på kvelden og hadde så klart glemt å kaste resten av den rå kjøttdeigen i søpla. Da jeg kom hjem i dag så jeg at det krabbet masse hvite små mark i bollen og på kjøkkenbnken. ÆSJ!!! Er dette normalt? Er det liksom egg i kjøttdeigen som utvikler seg til larver ved riktig temperatur? Jeg mistet i allefall lysten på kjøttdeig nå.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/420395-mark-i-kj%C3%B8ttdeig-%C3%A6sj/
Del på andre sider

Fortsetter under...

FjellOgDalar

ÆÆÆSJ og FYSJ!! Det der skal ikke skje - forutsatt at du har det normalt hygjenisk hjemme, og det har de fleste.  Kan jo hende det har vært noen egg oppi der som har klekket, men de kan godt ha vært der før deigen kom fra fabrikken. Ville kontaktet Gilde. Kanskje blir det seint ute for din egen del, men de bør jo sjekke rutinene sine uansett tenker jeg.

Blomsterfluen
På 9.4.2017 den 23.49, Zyprexus skrev:

Hei!

På torsdag laget jeg meg kjøttboller av vanlig Gilde Kjøttdeig. Jeg blandet sammen kjøttdeig og krydder i en bolle. Jeg stekte ikke opp alt så det ble liggende igjen en del i bollen. Jeg dro til kjæresten på kvelden og hadde så klart glemt å kaste resten av den rå kjøttdeigen i søpla. Da jeg kom hjem i dag så jeg at det krabbet masse hvite små mark i bollen og på kjøkkenbnken. ÆSJ!!! Er dette normalt? Er det liksom egg i kjøttdeigen som utvikler seg til larver ved riktig temperatur? Jeg mistet i allefall lysten på kjøttdeig nå.

Det er vanlig med mark i kjøtt i afrika.vder får folk epilepsi fordi marken ofte kryper opp til hjernen. Men jeg trodde ikke dette var vanlig i norge. Kanskje gilde har gitt opp.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...