Gå til innhold

Asylsøker lagde kinaputt

Guttestreker eller terror?  

4 stemmer

1. 1. Guttestreker eller terror?

• Guttestreker
      2
    • Terrorforsøk
      2
    • Vet ikke
      0

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For å imponere venner lagde han en bombe med spiker plassert rundt eksplosivene. Når eksplosivene går av fyker spikerne rundt og sprer det glade budskap til mottakerne. Tenker nok at vennene ville blitt veldig imponert av dette, oppfinnsomt. Forsvareren hans hevder at han var stor motstander av IS og vold.

Hva tror dere, guttestreker, eller terrorist som ble tatt før han fikk spredt det glade budskap ?

Uansett bør en kanskje ta det litt med ro når en søker asyl i et land lager man vel ikke bomber med spiker rundt for morros skyld? Dagen etter et terrorangrep .. For å "imponere"

Anonymkode: ef95f...134

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/420430-asyls%C3%B8ker-lagde-kinaputt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det var bare lightergass inni. Tviler på om noen egentlig kunne blitt skadd. Kanskje hvis de fikk spikeren i øyet. 

Utrolig dumt i hans situasjon, og dårlig timing. Jeg har gjort dumme ting selv i ungdomsårene, inkludert søppelsekk med sveisegass. Det har sikkert 50x større volum og sprengkraft enn bomba hans, men ikke potensiale til å drepe noen. Det er uforsvarlig, men ikke terror. 

Det er litt spesielt at han hadde spiker rundt. Det peker mer mot våpen enn fyrverkeri.  Jeg håper systemet klarer å finne en mellomting mellom terrorist og ramp.

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

For å imponere venner lagde han en bombe med spiker plassert rundt eksplosivene. Når eksplosivene går av fyker spikerne rundt og sprer det glade budskap til mottakerne. Tenker nok at vennene ville blitt veldig imponert av dette, oppfinnsomt. Forsvareren hans hevder at han var stor motstander av IS og vold.

Hva tror dere, guttestreker, eller terrorist som ble tatt før han fikk spredt det glade budskap ?

Uansett bør en kanskje ta det litt med ro når en søker asyl i et land lager man vel ikke bomber med spiker rundt for morros skyld? Dagen etter et terrorangrep .. For å "imponere"

Anonymkode: ef95f...134

Strafferammen er 15 år fengsel. Da er det ikke lenger "guttestreker".

Anonymkode: 571fd...6c0

Gjest Gargamel
14 timer siden, Andreaswell skrev:

Uansett størrelse eller skadepotensialet så må dette tas på ramme alvor, for hva blir det neste han evt lager? Å bagatelisere det til en kinaputt blir feil, syns jeg.

Ok, men hva betyr det i praksis? 9 års fengsel? En måned kanskje? Hardt tilsnakk fra politiet? 

16 minutter siden, Gargamel skrev:

Ok, men hva betyr det i praksis? 9 års fengsel? En måned kanskje? Hardt tilsnakk fra politiet? 

Jeg er ingen jurist, så det kan jeg ikke svare på. Men om han har tilknytning til IS, så burde straffen bli langt høyere, mener nå jeg.

Annonse

FjellOgDalar

Jeg tenker umiddelbart guttestrek - dratt alt for langt. Han som gjorde dette håper jeg noen tar seg en skikkelig alvorsprat med om rett og galt, samt hvilke signaler slikt sender ut i våre dager.

Man kan finne på ganske crazy saker uten å mene vondt med det. Ting som virkelig er farlige. Jeg og en kompis smalt molotov cocktails for the kicks da vi var 13. I fjøra riktig nok, så brannfaren var minimal. Men den faren vi satte oss selv i?? Den bagatelliserte vi. Hadde noen voksne fått nyss om hva vi drev med da, ville ragnarok vært løs. Vi ville blant annet garantert fått høre hvilket budskap slikt sender ut, og som voksen skjønner jeg det meget godt!

8 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Jeg tenker umiddelbart guttestrek - dratt alt for langt. Han som gjorde dette håper jeg noen tar seg en skikkelig alvorsprat med om rett og galt, samt hvilke signaler slikt sender ut i våre dager.

Man kan finne på ganske crazy saker uten å mene vondt med det. Ting som virkelig er farlige. Jeg og en kompis smalt molotov cocktails for the kicks da vi var 13. I fjøra riktig nok, så brannfaren var minimal. Men den faren vi satte oss selv i?? Den bagatelliserte vi. Hadde noen voksne fått nyss om hva vi drev med da, ville ragnarok vært løs. Vi ville blant annet garantert fått høre hvilket budskap slikt sender ut, og som voksen skjønner jeg det meget godt!

Men nå hadde ikke dere noen forbindelse med en terrorgruppe? Så fort man har det og putter inn spiker er det mer enn "guttestreker".

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...