Gå til innhold

Bare lade med original lader?

Anbefalte innlegg

Jeg har en LG smartelefon hvor det fulte med en løs usb kabel.Den kan både kombles til pc foroverøring av bilder og mp3 filer,og brukes til lading siden laderen er av universaltypen med stor USB utgang.Ladet 100% i går og skrudde av både data,BT og wifi,satt skjermen på ikke skjermsparer og trykket en gang på av knappen så skjermen ble svart.Enda så var mobilen tom for strøm kl 18 i dag,uten at jeg hadde brukt den.Er det slik at usb utgangen på en laptop har for lav ampere styrke til at mobilen får nok strøm? Den melder jo 100% når den er fulladet,men det kan jo være at den godtar 5 volt ut,men at A skal væreover 0,5,kanskje 1 eller 2A ? Noen som vet?

Har også kjøpt feil 220v lader type hvit en gang som egentlig er for Apple.Mulig min LG telefon bare kan bruke svart lader fra LG,Samsung eller Sony? Tror Apple har en standard nå og de andre en annen.Det fulgte også med en hvit kabel til den hvite laderen som ikke har micro usb ingang til mobil,men apple sin egen plugg.Dog har den standard stor USB tilladeren som har 2 utganger,apple mobil og ipad.

Bør man kun bruke svart lader til den svarte kabelen for LG? Har ikke hatt dette problemet med Sony Experia (den nye med fast batteri som ikke kanåpnes,bare liten åpning til sim og SD kort.Jeg har 4 smart telefoner så det er ingen krise,jeg bare lar LG stå til lading 12 timer x 2.

Kan klattlading i bil ha svekket batteriet?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/420476-bare-lade-med-original-lader/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde du ladet mobilen via laptopen? Jeg tror kanskje den slutter å lade når laptopen går i dvale. Kan virke som LG-telefonen viser fullt batteri når man tar den ut av laderen selv om batteriet ikke er fulladet, men at indikatoren går raskt ned. Jeg kjenner en som har en 6 år gammel LG mobil og den må nesten aldri lades. Vet ikke om han har vært heldig eller om det er vanlig at LG har bra batteri. Det beste er nok uansett å lade med adapter i stikkontakten, da går ladingen mye raskere.

Aldri hørt om at mobilen viser 100% når den egentlig ikke er 100% ladet. Det er i såfall en software feil som kan rettes. Det skal ikke ha noe med laptop lading å gjøre. Jeg lader ofte iphonen gjennom macen, funker gull men går saktere som Trine sier.  Hvilken farge som er på laderen er likegyldig så lenge den passer. Hvor gammel er telefonen? Med "klattlading" mener du mye av-og-på lading? Det skal ikke gå utover batteriet, heller motsatt når man lader til 100% og venter med å lade til den er tom igjen som går hardt utover batteriet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...