Gå til innhold

Tigger i Norge, legger ut pengebilder på nettet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Gir du til utenlandske tiggere?

https://tv.nrk.no/serie/brennpunkt/MDDP11000617/18-04-2017

Med kopp i hånden sitter de på gaten. Hvem er disse menneskene og hva lever de av? Brennpunkt har fulgt tiggermiljøet i Bergen i nesten to år, med skjult kamera og spaning. Bli med til Lykkelandet. Du tror knapt det du får se.

mQOz8sa.jpg

Anonymkode: a9510...2be

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har ikke sett dokumentaren, men jeg gir ikke penger til tiggere nei. Alle nordmenn er sikret livsopphold fra det offentlige, og disse utlendingene er for det meste "profesjonelle" tiggere som det kommer frem.

Anonymkode: f8b21...3dc

AnonymBruker
Akkurat nå, Andreaswell skrev:

Vel, nå får ikke disse "profesjonelle" tiggere mye igjen av kaka da. Samme som de fleste prostituerte. Det er bakmennene som tar det meste, og briefer.

Bør bli ulovlig å gi penger til tiggere da, siden det er ulovlig å kjøpe sex?

Anonymkode: 38eed...fce

AnonymBruker
5 minutes ago, Andreaswell said:

Vel, nå får ikke disse "profesjonelle" tiggere mye igjen av kaka da. Samme som de fleste prostituerte. Det er bakmennene som tar det meste, og briefer.

Jeg gir ikke penger til disse kriminelle nettverkene. Hvis det er noen som "ikke får så mye igjen av kaka" er det jo misbruk av mennesker, hvorfor ønsker noen å støtte opp om det?

Gjest Maggie55

Jeg vet ikke hva jeg skal tro og tenke helt Jeg så ikke innslaget på TV men jeg hører jo politikerne tappert prøver å finne frem til "god gammel" form i debatter og diskusjoner også om dette.

Selv føler jeg bare at det er så mye som skyller over verden i dag som ikke er til å stole på.

Er innerst inne så redd om at vi bare ikke overskuer problemene men gjør store feiltrinn som jeg husker Stoltenberg sa før han trådte inn i den nye jobben sin.

Er redd at der er gjort så alvorlige feil overfor mennesker i nød og at hva vi ser i gatene er problemene som bare kommer til syne selv om vi som land selvsagt må skjerme oss.

Ungsommen vår i dag bekymrer meg også veldig. Jeg hører stemmene deres " hardne" til og blir veldig lei meg. 

Men jeg ser også at man må ta vare på seg sjøl og vi ønsker ikke et samfunn som er nedbrytende og fullt av kriminalitet.

Jeg synes det er veldig vanskelig å vite hva jeg skal tro og ikke minst hva jeg som person kan gjøre.

Vi besmittes bare mere og mere av politikken som føres

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gir ikke penger til disse kriminelle nettverkene. Hvis det er noen som "ikke får så mye igjen av kaka" er det jo misbruk av mennesker, hvorfor ønsker noen å støtte opp om det?

De vet ikke bedre, eller er for naive. Klart det er misbruk av mennesker.

Nei, jeg gir ikke til tiggere. Jeg støtter flere organisasjoner på fast basis, både for mennesker og dyr så hvis tiggerne utenfor butikken vil ha mine penger må de gå andre veier for å få dem. 

Jeg vet tilfeller der de har fulgt etter folk inn på butikken og mast på dem for å få dem til å betale varer for dem. De er frekkere enn flatlusa.

AnonymBruker

Jeg gir aldri noe til tiggerne. Tenker at de som ikke har penger til nødvendig livsopphold kan gå på nav der de har større mulighet til å sjekke om det virkelig er mennesker i nød. 

Når det er sagt så er det trist at det har blitt slik at vi ikke kan stole på at tiggere er mennesker i nød. Fattige mennesker uten nettverk kan komme i akuttsituasjon der de trenger hjelp. Men jeg tviler på at de plasserer seg foran kjøpesenter  og sitter med koppen hele dagen.

Anonymkode: 51129...bee

Blomsterfluen

Tiggere er snyltere. Her på landet jeg bor, så er det faste tiggere hver jævla dag utforbi ALLE ingangene på lokalbutikkene. Jeg har gitt til tiggere før, og det viste seg at de kjøpte seg ispinne for prngene, og ble hentet av merzedes biler av venner (i spania).

AnonymBruker

Er sikkert ikke lett for de i NRK å " finne på noe" tenker jeg ofte når jeg ser TV og hører radio i dag men jeg synes ofte det er vanskelig å komme forbi tiggere fordi de er så pågående og man står kanskje å venter på bussen uten annen mulighet til å komme hjem. Vanskelig uansett spør du meg.

Anonymkode: 5f2a7...75a

Annonse

AnonymBruker

Man får gi pengene sine hvor man vil og til hvem man vil, men jeg mener de forsurer bymiljøet der hvor de sitter på ethvert gatehjørne og inngangsparti. Det er jo en viss fare for snuble og tråkke på dem også. Man får forby tigging for utenlandske borgere.

Anonymkode: 4d320...1a2

Gjest Maggie55

Man blir veldig slått av hvordan noen vet å utnytte andre helt ville fremmede mennesker

Da er det ikke mye om diskriminering og undertrykkelse å høre

Mange har kanskje for mye " lojalitet" til å " tyste" også

Bare fortvilet det hele

Hver enkelt er vi bare maktesløse så dessverre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...