Gå til innhold

Noen som har greie på katter?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei katten min hadde hvert bort i 1 1/2 døgn så kom hjem  han for 2 dager siden. Den haltet litt og så litt pjusk ut. Siden det har den så vidt spist eller drukket . Har prøvd å gi den leverpostei  ( vanligvis så elsker den det) men den ville ikke spise😢 er alvorlig bekymret for han og lurer på om noen av dere vet hva jeg skal gjøre? Katten er 5 år og vanligvis frisk og rask.

Anonymkode: e1e4c...164

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/420820-noen-som-har-greie-p%C3%A5-katter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Katten vår har stadig slike avstikkere . Har også hatt perioder der den har spist mindre... Da har vi mistenkt at den har vondt en plass. Vi har da snakket med  dyrlegen når vi er usikker. Du kan jo evt ringe og snakke med de om saken ?. Vet det koster litt å gå til dyrlege men som dyreeier har man jo et ansvar... Lykke til :)

Anonymkode: 364b7...ad2

Madelenemie
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei katten min hadde hvert bort i 1 1/2 døgn så kom hjem  han for 2 dager siden. Den haltet litt og så litt pjusk ut. Siden det har den så vidt spist eller drukket . Har prøvd å gi den leverpostei  ( vanligvis så elsker den det) men den ville ikke spise😢 er alvorlig bekymret for han og lurer på om noen av dere vet hva jeg skal gjøre? Katten er 5 år og vanligvis frisk og rask.

Hei!

Noe tilsvarende skjedde med min katt, 

Dette kan skyldes ulike ting, som både innebærer at den er blitt ufrivillig stengt inne, men også kan det ha skjedd mishandling.

Det er ganske mange katter som blir mishandlet av mennesker. (en del mennesker med indre aggresjon tar dette ut på de mest uskyldige)

Jeg ville holdt katten min inne og beskyttet den en god tid, evt tatt den til veterinær, og bedre, fått veterinær til å komme hjem til meg, da man ikke vet hvilken stress katten har blitt utsatt for. Jeg ville avventet blodprøver og ting som kan bli retraumatiserende.

Jeg ville satt inn ekstra tid og ressurser på trygghet, mer kos, masse kjærlighet, god mat, ro og enormt med omsorg.

Jeg ville forsøkt komme i kontakt med naboer, evt hengt opp lapp om ønske om kontakt med andre, om andre har opplevd lignende med sine dyr...man kan bruke interenet til dette.

Viktigst er dog å gi spesielt mye trygghet og omsorg og oppmerksomt følge med dyret sitt i tiden etter at "noe" man ikke vet hav er har skjedd. Som hos mennesker, kan sår, leges i dyr også, men det må mer ressurser i form av omsorg inn.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du tar den selvfølgelig med til dyrlegen! Om den ikke får i seg vann så vil den dø etter ikke så alt for lang tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...