Gå til innhold

Uhøflig å droppe desserten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er invitert i et selskap der det blir servert 3-retters middag. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, og gjør det til dels fortsatt, men er kommet såpass langt at jeg kan tillate meg å spise det aller meste - bortsett fra kaker og søtsaker. Det er svært vanskelig for meg å skulle spise dessert, og spesielt å gjøre det i andres påsyn. Gruer meg veldig til selskapet pga. dette... Vil det virke rart eller utakknelig å ikke spise desserten (evt. bare 1-2 skjeer)? Hva ville du tenkt, som gjest eller vert, hvis du så at en av gjestene knapt rørte desserten?

Anonymkode: 4be36...83c

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/420851-uh%C3%B8flig-%C3%A5-droppe-desserten/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er invitert i et selskap der det blir servert 3-retters middag. Jeg har slitt med spiseforstyrrelser tidligere, og gjør det til dels fortsatt, men er kommet såpass langt at jeg kan tillate meg å spise det aller meste - bortsett fra kaker og søtsaker. Det er svært vanskelig for meg å skulle spise dessert, og spesielt å gjøre det i andres påsyn. Gruer meg veldig til selskapet pga. dette... Vil det virke rart eller utakknelig å ikke spise desserten (evt. bare 1-2 skjeer)? Hva ville du tenkt, som gjest eller vert, hvis du så at en av gjestene knapt rørte desserten?

Jeg hadde ikke reagert. Bare si at -beklager men denne maten var så god at nå er jeg helt forsynt eller noe slikt og si du tar bare en kaffe (feks)

Anonymkode: cd163...986

AnonymBruker

Gå for "skjeforklaringen

når jeg var barn lå det ofte skje ved tallerkenen men der men der var ingen dessert og jeg satt bare å ventet på desserten

Som jeg sa til mine foreldre ( "Det ligger jo skje her")

tilbakevendende tema...

Anonymkode: c8002...002

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alltid så lett dette. Tror ikke noen blir fornærmet jeg om du dropper det søte ... Kos deg med kaffen og kanskje det er noen bær eller frukt  på kakebordet ?? 

Anonymkode: 8cffa...058

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...