Gå til innhold

Hvorfor har folkene rundt kim yong un notisblokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er vel vanlig i regimer der lederen er en ufeilbarlig gud, at noen loggfører absolutt alt han sier og gjør?  Så rapporteres det i skrytende former til alle mulige medier etterpå.

Jeg tror ikke Kim Jong Un har noen svakheter ;)

Blomsterfluen
Skrevet
2 minutter siden, laban skrev:

Det er vel vanlig i regimer der lederen er en ufeilbarlig gud, at noen loggfører absolutt alt han sier og gjør?  Så rapporteres det i skrytende former til alle mulige medier etterpå.

Jeg tror ikke Kim Jong Un har noen svakheter ;)

Ok. Blir han hyllet som en gud? Er det fordi han er diktator og planlegger jordens undergang med atomvåpen og russland, at han blir hedret som gud?

Er det fordi han er som en gud, at han er så rund i kantene og smiler til alt?

Skrevet
15 minutter siden, Blomsterfluen skrev:

Blir han hyllet som en gud? Er det fordi han er diktator og planlegger jordens undergang med atomvåpen og russland, at han blir hedret som gud?

Han er øverste leder i en totalitær ettpartistat og forsøker så godt han kan, bl.a. ved hjelp av et utrolig propagandaapparat, å framstå som ufeilbarlig.  

Jeg er helt sikker på at han ikke alltid smiler når kameraene er skrudd av. 

Gjest Maggie55
Skrevet

Sikkert for å stenografere ned ideer denne fyren får underveis som man ikke ønsker å glemme sånn umiddelbart

Hva greit er for noen

Ugreit er for andre

Sikkert sånn der som overalt ellers

Beklager hvis jeg har misforstått noe

Jeg tar avstand fra denne despoten som alle andre jeg har hørt om av eneherskere og maktutøverne mot andre

men akkurat nå har jeg forferdelige antatte luftsmerter og er kanskje litt ukonsentrert

så er kanskje "indisponert"

Gjest Gargamel
Skrevet
5 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Blir han hyllet som en gud? Er det fordi han er diktator og planlegger jordens undergang med atomvåpen og russland, at han blir hedret som gud?

Han lyver for hele folket og styrer alt som blir sagt på tv. 

Han sier han er verdensmester i golf, at han fant opp hamburgeren, at han er et moteikon og mye annet. Alle må late som de tror på alt han sier og elsker ham, ellers blir de satt i fengsel.

Blomsterfluen
Skrevet
2 minutter siden, Gargamel skrev:

Han lyver for hele folket og styrer alt som blir sagt på tv. 

Han sier han er verdensmester i golf, at han fant opp hamburgeren, at han er et moteikon og mye annet. Alle må late som de tror på alt han sier og elsker ham, ellers blir de satt i fengsel.

Ok. Da er vi fortapt, hvis ikke noen gir ham gift i maten så han dauer. Da kan trump fjerne atomene 

Kanonføde
Skrevet

Fedmen er viktig. I et diktatur hvor folk sulter og er undervektige og feilernærte er det status å være feit. Da tror de han er så mye bedre enn dem. Hvis mat er eneste målet bør vel de som er sykelig overvektige ha guddommelige evner.

Skrevet (endret)
17 timer siden, Blomsterfluen skrev:

Ok. Da er vi fortapt, hvis ikke noen gir ham gift i maten så han dauer. Da kan trump fjerne atomene 

Nord-Korea er ganske fortapt. Ikke resten av verden. 

Kim (uansett hvilken av dem) vet at USA kan legge hele Nord-Korea i aske på tre kvarter. Militært har ikke Nord-Korea en sjans i helvete mot USA. 

Men han vet også at han har to ess i ermet. Hvis USA angriper, vil det gå ut over Sør-Korea og Japan. Og hans eget folk. Han holder alle tre som gisler. 

Derfor vet han at USA aldri kommer til å angripe han. I alle fall ikke før det foreligger et sikkert rakettforsvarsystem i Sør-Korea og Japan. I mellomtiden kan han komme med uttalelser som passer bedre i World of Warcraft enn til å styre et land. 

Det hjelper neppe å drepe Kim Jong-Un. Med mindre han har drept alle sammen, finnes det alltid en ny maktkåt Kim til å ta over og kjøre samme linje.

Endret av issomethingwrong

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...