Blomsterfluen Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Jeg skiftet vann på plante til pinnedyr, og hadde potta på fanget, mens jeg hadde en varm takeway middag klar som ikke skulle bli kjølig. Personalet på 24 år, som har pinnedyr selv, på omsorgsboligen min stod å såg på mens jeg drog plantene som var vissnet, og jeg spurte til de to som stod der oppreist (jeg satt): "han du være så snill å skifte vann i denne lille krukken til eføyen?" Mens jeg holdt terrariet på fanget mitt. Da svarte hun håneaktig: "det kan du gjøre selv". Da ble jeg iritert, og sa: " ja men det var ikke det om jeg kan gjøre det selv, jeg lurte på, jeg lurte pent på om du kunne ha nytt vann i vannkrukken siden dere står ved kjøkkenet og jeg sitter med terraet på..." Og da avbrøt hun meg for hun ville ikke høre, med å si "da kan du gjøre det selv". Jeg sa da til henne, at "om jeg skulle slått meg en gang, og ikke kunne reise meg, så skal jeg ikke be om hjelp, jeg skal slutte å be om hjelp, jeg. greit det." Så ba jeg dem la meg være i fred og gå ut, for jeg ble fornærmet, og de gikk ut. Er det normalt at når jeg spør pent om noen kan hjelpe med meg noe, uavhenging om det er pinnedyr det gjelder, eller løfting av noe tungt, at folk ikke vil hjelpe meg? Bør jeg heller si "hjelp meg, nå!" Til dem? Det hjelper ikke at jeg spør pent om hjelp, og hjelper ikke hviss jeg forklarer hvorfor jeg trenger hhelp heller, til disse ungdomene. Og kanskje jeg skal ungå å be 19 åringene personalene om hjelp også. "Vær så snill" og hyggelig tone er IKKE noe som virker når jeg gjør det! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 19 minutter siden, Blomsterfluen skrev: Jeg skiftet vann på plante til pinnedyr, og hadde potta på fanget, mens jeg hadde en varm takeway middag klar som ikke skulle bli kjølig. Personalet på 24 år, som har pinnedyr selv, på omsorgsboligen min stod å såg på mens jeg drog plantene som var vissnet, og jeg spurte til de to som stod der oppreist (jeg satt): "han du være så snill å skifte vann i denne lille krukken til eføyen?" Mens jeg holdt terrariet på fanget mitt. Da svarte hun håneaktig: "det kan du gjøre selv". Da ble jeg iritert, og sa: " ja men det var ikke det om jeg kan gjøre det selv, jeg lurte på, jeg lurte pent på om du kunne ha nytt vann i vannkrukken siden dere står ved kjøkkenet og jeg sitter med terraet på..." Og da avbrøt hun meg for hun ville ikke høre, med å si "da kan du gjøre det selv". Jeg sa da til henne, at "om jeg skulle slått meg en gang, og ikke kunne reise meg, så skal jeg ikke be om hjelp, jeg skal slutte å be om hjelp, jeg. greit det." Så ba jeg dem la meg være i fred og gå ut, for jeg ble fornærmet, og de gikk ut. Er det normalt at når jeg spør pent om noen kan hjelpe med meg noe, uavhenging om det er pinnedyr det gjelder, eller løfting av noe tungt, at folk ikke vil hjelpe meg? Bør jeg heller si "hjelp meg, nå!" Til dem? Det hjelper ikke at jeg spør pent om hjelp, og hjelper ikke hviss jeg forklarer hvorfor jeg trenger hhelp heller, til disse ungdomene. Og kanskje jeg skal ungå å be 19 åringene personalene om hjelp også. "Vær så snill" og hyggelig tone er IKKE noe som virker når jeg gjør det! Dette syns jeg var uhørt, de burde ha hjulpet deg men folk er forskjellige. Noen har ikke blitt voksne før de begynner å jobbe. 2 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770251 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterfluen Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 Akkurat nå, stjernestøv skrev: Dette syns jeg var uhørt, de burde ha hjulpet deg men folk er forskjellige. Noen har ikke blitt voksne før de begynner å jobbe. Det fæle er, at hun faktisk er personal på omsorgsbolig, og det er hennes jobb. Hun har bølleaktig tatooering på arm også. (Sån som vektere har) men hun er like spinkel som en modell, og bare 24 år. Hun vil bare hjelpe meg, om hun tilbyr det selv, som regel. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 1 minutt siden, Blomsterfluen skrev: Det fæle er, at hun faktisk er personal på omsorgsbolig, og det er hennes jobb. Hun har bølleaktig tatooering på arm også. (Sån som vektere har) men hun er like spinkel som en modell, og bare 24 år. Hun vil bare hjelpe meg, om hun tilbyr det selv, som regel. Ja de unge er ikke alltid til å stole på, men noen er flinke da og det er godt. Trenger du ha noe med henne å gjøre? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterfluen Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 (endret) 11 minutter siden, stjernestøv skrev: Ja de unge er ikke alltid til å stole på, men noen er flinke da og det er godt. Trenger du ha noe med henne å gjøre? Ja desverre. Hun er en av de faste personalene, men jeg trenger bare å være med henne på kjøring (jeg har ikke lappen selv men egen liten bil og hun kjører meg til bla handlebutikken for mathandel) og aktiviteter som foreksempel bondegård å kose med lam). Det eneste jeg får hjelp til, er å ikke falle når jeg klatrer over bondegårdgjerdet pga elendig balanseevne og skjøre lam jeg kunne fallt på. Det er heldigvis mer livserfarne hyggelige personal folk der også som ikke svarer sånn når jeg spør pent, og som hjelper meg med et smil, når jeg spør pent. (De er ofte eldre enm 30 år. Endret 6. mai 2017 av Blomsterfluen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Akkurat nå, Blomsterfluen skrev: Ja, men bare på kjøring (jeg har ikke lappen selv men egen liten bil) og aktiviteter som foreksempel bondegård å kose med lam). Det eneste jeg får hjelp til, er å ikke falle når jeg klatrer over bondegårdgjerdet pga elendig balanseevne og skjøre lam jeg kunne fallt på. Det er heldigvis mer livserfarne hyggelige personal folk der også som ikke svarer sånn når jeg spør pent, og som hjelper meg med et smil, når jeg spør pent. (De er ofte eldre enm 30 år. Ok, bra det er andre kjekke folk der da Skulle bare mangle når de jobber der. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770267 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Tror vi noen ganger ville bli overrasket over hvorfor folk er som de er... Ofte kan slik oppførsel vær tegn på usikkerhet feks. Kanskje noen har fortalt henne at man ikke må la seg utnytte?. Så har hun ikke erfaring og modenhet nok til å vurdere situasjonen rett... Så misforstod hun deg ??. Eller kanskje hun rett og slett ikke trives med denne jobben og er "sur".... Burde uansett ikke gå utover deg. Godt det også er hyggelige folk rundt deg Anonymkode: 830f6...e3b 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Godt det også er hyggelige folk der. Sånn oppførsel burde ikke være normal Så koselig med pinnedyr. Har hørt så mye om dem og sett på TV. Håper hun er mindre stressa og mere normal neste gang hun er der for å hjelpe deg😊 Anonymkode: 4cd5e...e78 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770282 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 2 timer siden, Blomsterfluen skrev: Jeg skiftet vann på plante til pinnedyr, og hadde potta på fanget, mens jeg hadde en varm takeway middag klar som ikke skulle bli kjølig. Personalet på 24 år, som har pinnedyr selv, på omsorgsboligen min stod å såg på mens jeg drog plantene som var vissnet, og jeg spurte til de to som stod der oppreist (jeg satt): "han du være så snill å skifte vann i denne lille krukken til eføyen?" Mens jeg holdt terrariet på fanget mitt. Da svarte hun håneaktig: "det kan du gjøre selv". Da ble jeg iritert, og sa: " ja men det var ikke det om jeg kan gjøre det selv, jeg lurte på, jeg lurte pent på om du kunne ha nytt vann i vannkrukken siden dere står ved kjøkkenet og jeg sitter med terraet på..." Og da avbrøt hun meg for hun ville ikke høre, med å si "da kan du gjøre det selv". Jeg sa da til henne, at "om jeg skulle slått meg en gang, og ikke kunne reise meg, så skal jeg ikke be om hjelp, jeg skal slutte å be om hjelp, jeg. greit det." Så ba jeg dem la meg være i fred og gå ut, for jeg ble fornærmet, og de gikk ut. Er det normalt at når jeg spør pent om noen kan hjelpe med meg noe, uavhenging om det er pinnedyr det gjelder, eller løfting av noe tungt, at folk ikke vil hjelpe meg? Bør jeg heller si "hjelp meg, nå!" Til dem? Det hjelper ikke at jeg spør pent om hjelp, og hjelper ikke hviss jeg forklarer hvorfor jeg trenger hhelp heller, til disse ungdomene. Og kanskje jeg skal ungå å be 19 åringene personalene om hjelp også. "Vær så snill" og hyggelig tone er IKKE noe som virker når jeg gjør det! Det var et lite hyggelig svar du fikk, det er normalt å være villig til å hjelpe med en slik ting i situasjonen du beskriver. Jeg synes IKKE du skal slutte å spørre på en høflig måte. Derimot mener jeg du kan ta opp denne episoden med kontaktpersonen din i boligen. Fortell om hvordan du opplevde det. Etter min oppfatning er det rimelig å forvente at de som jobber i en bolig er normalt høflige og vennlige i forhold til beboerne. Når du ber om en liten tjeneste på en ordentlig måte, bør de etterkomme ditt ønske så sant de ikke har for mye å gjøre (noe det jo ikke virker som om de hadde i denne situasjonen). Håper du fortsatt har det hyggelig med pinnedyrene dine. Hvor mange har du nå? 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770293 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterfluen Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 1 minutt siden, frosken skrev: Det var et lite hyggelig svar du fikk, det er normalt å være villig til å hjelpe med en slik ting i situasjonen du beskriver. Jeg synes IKKE du skal slutte å spørre på en høflig måte. Derimot mener jeg du kan ta opp denne episoden med kontaktpersonen din i boligen. Fortell om hvordan du opplevde det. Etter min oppfatning er det rimelig å forvente at de som jobber i en bolig er normalt høflige og vennlige i forhold til beboerne. Når du ber om en liten tjeneste på en ordentlig måte, bør de etterkomme ditt ønske så sant de ikke har for mye å gjøre (noe det jo ikke virker som om de hadde i denne situasjonen). Håper du fortsatt har det hyggelig med pinnedyrene dine. Hvor mange har du nå? Jeg har noe med 100 stykker. De er så søøøte, og ekstra skjønne når jeg tar noen av dem med meg ut på terrassen for å se på dem mens jeg hører på løvsngeren og svarttrosten synge. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770295 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 6. mai 2017 Del Skrevet 6. mai 2017 Akkurat nå, Blomsterfluen skrev: Jeg har noe med 100 stykker. De er så søøøte, og ekstra skjønne når jeg tar noen av dem med meg ut på terrassen for å se på dem mens jeg hører på løvsngeren og svarttrosten synge. Liker du å høre på fuglesang også? Det høres ut som om du koser deg ordentlig med alle pinnedyrene. Jeg hadde nok syntes det var litt skremmende med så mange, men de er jo usedvanlig rolige kjæledyr. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770297 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blomsterfluen Skrevet 6. mai 2017 Forfatter Del Skrevet 6. mai 2017 1 minutt siden, frosken skrev: Liker du å høre på fuglesang også? Det høres ut som om du koser deg ordentlig med alle pinnedyrene. Jeg hadde nok syntes det var litt skremmende med så mange, men de er jo usedvanlig rolige kjæledyr. Ja jeg elsker fuglesang. Pinnedyr er skhønne og lager ikke lukt ig ikke bråk. De er morsomme når de vogger og leker pinne og når jeg finner rømlinger i taket. 1 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/420888-normalt-%C3%A5-f%C3%A5-svaret-det-klarer-du-selv-n%C3%A5r-jeg-ber-pent-om-hjelp/#findComment-3770299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.