Gå til innhold

Naprapat, fysioterapi eller kiropaktor ?

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Kalevaala skrev:

Jeg har hatt best nytte av naprapat.  Men som alle andre behandlingsformer, varer virkningen bare en stund dessverre.

Det som virkelig har gjort susen for min vonde nakke/skulder og som varer over tid, er dette:  

https://nhi.no/trening/aktivitet-og-helse/treningsrad-generelle/bli-kvitt-nakkesmerter-med-styrketrening/

Jeg gjør det annenhver kveld hjemme foran TV.  10 minutter tar det, og hvis jeg slurver en uke eller to merker jeg det godt.

Takk for tips. Dette skal jeg prøve, i tillegg til annen styrketrening på treningssenter.

Hvor tunge manualer bruker du? 

Fortsetter under...

Jeg var hos en lege engang pga smerter i nakken. Hun anbefalte naprapat. Mente at det ikke hjalp å gå til fysioterapaut. Men jeg tror vel at det er mer personen enn yrkestittelen som avgjør om behandlingen er effektiv eller ikke. Jeg går til naprapat nå fordi jeg plutselig fikk så veldig vondt i ryggen. Merket bedring allerede etter første behandling.

Andreaswell
3 timer siden, frosken skrev:

Manuelle terapeuter kan også manipulere dersom de finner det riktig.

I Oslo-området er det så mange fysioterapeuter som er spesialister i manuell terapi  og som har driftstilskuddi, at man med en ringerunde som regel vil finne en uten lang ventetid.

Jada, klar over det. Jeg holder til i Oslo området, brukte en dag på å ringe. Alle hadde ventetid. Dette var for noen år siden da. 

Nicklusheletida
3 timer siden, frosken skrev:

God grunn til å tro at det vil hjelpe med en time, ofte trenger man bare litt drahjelp. Prøv å få forklart hvilke øvelser du gjør som påvirker nakken når du trener også, kan være at det er noen av øvelsene du skal ta en pause fra.

Jeg sendte en mail til fastlegen i går da , bare for å få ny resept på beinskjørhetstabletter . Fikk e-resept og hentet de i går.

Jeg har jo ikke tatt tabletter siden i vinter og fikk dårlig samvittighet hver torsdags morgen når det plinget på telefonen min at jeg skulle ta tabletten.

Siden jeg har det så travelt om morgenen forsvant det like fort ut av hodet mitt igjen.

Jeg er påpasselig når det gjelder andre i familien. Da er jeg kontrollfreak, men er veldig sløv når det gjelder meg selv.

Så kom jeg til å tenke på at kanskje det har en sammenheng ?

Når jeg tenker etter var jeg i hvertfall helt fin i rygg, skuldre og nakke da jeg brukte tablettene. Selv under travle tider .

Det gikk opp et lite lys for meg ( skjer ikke så ofte ) og kanskje er det der svaret ligger :)

5 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg sendte en mail til fastlegen i går da , bare for å få ny resept på beinskjørhetstabletter . Fikk e-resept og hentet de i går.

Jeg har jo ikke tatt tabletter siden i vinter og fikk dårlig samvittighet hver torsdags morgen når det plinget på telefonen min at jeg skulle ta tabletten.

Siden jeg har det så travelt om morgenen forsvant det like fort ut av hodet mitt igjen.

Jeg er påpasselig når det gjelder andre i familien. Da er jeg kontrollfreak, men er veldig sløv når det gjelder meg selv.

Så kom jeg til å tenke på at kanskje det har en sammenheng ?

Når jeg tenker etter var jeg i hvertfall helt fin i rygg, skuldre og nakke da jeg brukte tablettene. Selv under travle tider .

Det gikk opp et lite lys for meg ( skjer ikke så ofte ) og kanskje er det der svaret ligger :)

Er nok ikke så lurt å skulke den ukentlige dosen, nei. Tror kanskje ikke nakkeproblemene har sammenheng med dette, men ryggen kan være utsatt. Også er det jo slik at smerter i rygg og skuldre, fort fremkaller en stiv nakke også.

Nicklusheletida
44 minutter siden, frosken skrev:

Er nok ikke så lurt å skulke den ukentlige dosen, nei. Tror kanskje ikke nakkeproblemene har sammenheng med dette, men ryggen kan være utsatt. Også er det jo slik at smerter i rygg og skuldre, fort fremkaller en stiv nakke også.

Du har nok rett i det. Det var muskulært.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...