Gå til innhold

Sykehushacking

Anbefalte innlegg

Andreaswell
Akkurat nå, Kanonføde skrev:

Ja, du gjør jo det, fordi det der er ikke en del av helsenorge-portalen!

Hvor står det om helsenorge-portalen i åpningsinnlegget? Jeg sa bare at jeg hadde tilgang til min journal, og det har jeg. Alt som sykehuset har om meg ligger der inne. 

Fortsetter under...

AnonymBruker

På sett og vis tror jeg det er som i de selvhjelpsbøkene ofte at man sitter mye med nøklene til problemene sine sjøl Sykehuset kan gjøre mye for å kvalitetssikre informasjon til pasienter og pårørende Ikke ta med mere enn hva som trengs for å sikre god helsebehandling På den annen side har kanskje sykehusjournaler også andre funksjoner i forhold til andre ytelser?Man er kanskje redd for at alt skal bli for striglet og rigid og rydde ut all menneskelighet også hvis man blir for regelorientert?

Føler så ofte jeg er blitt misoppfattet ofte fordi depressive smerter og ustabile følelser gjør det vanskelig og veldig tungt å snakke og man kan jo også lett få skylapper eller tunnelsyn i en situasjon som virker veldig håpløs og ikke se klart om egne muligheter og uttrykke seg uten full informasjon både som pasient og behandler

Jo mere usikkerhet jo mere rom for feiltolkninger og mistolkinger og slendrian kanskje på grunn av tidsmangel føler jeg

Håper ikke kjøp og salg av slike data eller annen kriminalitet blir en situasjon eller vi opplever og vi ser her Usannheter er jo enda værre

Anonymkode: 44133...e0d

1 hour ago, AnonymBruker said:

På sett og vis tror jeg det er som i de selvhjelpsbøkene ofte at man sitter mye med nøklene til problemene sine sjøl Sykehuset kan gjøre mye for å kvalitetssikre informasjon til pasienter og pårørende Ikke ta med mere enn hva som trengs for å sikre god helsebehandling På den annen side har kanskje sykehusjournaler også andre funksjoner i forhold til andre ytelser?Man er kanskje redd for at alt skal bli for striglet og rigid og rydde ut all menneskelighet også hvis man blir for regelorientert?

Føler så ofte jeg er blitt misoppfattet ofte fordi depressive smerter og ustabile følelser gjør det vanskelig og veldig tungt å snakke og man kan jo også lett få skylapper eller tunnelsyn i en situasjon som virker veldig håpløs og ikke se klart om egne muligheter og uttrykke seg uten full informasjon både som pasient og behandler

Jo mere usikkerhet jo mere rom for feiltolkninger og mistolkinger og slendrian kanskje på grunn av tidsmangel føler jeg

Håper ikke kjøp og salg av slike data eller annen kriminalitet blir en situasjon eller vi opplever og vi ser her Usannheter er jo enda værre

Anonymkode: 44133...e0d

Sant nok! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...