Gå til innhold

Vil ta honnørkortet fra pensjonistene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.nettavisen.no/nyheter/vil-ta-honnrkortet-fra-pensjonistene/3423236132.html

– Pensjonistene er blant de rikeste i samfunnet. De trenger ikke rabatten på kollektivbiletter, sier SU-leder Nicholas Wilkinson.

Lederen i Sosialistisk Ungdom, Nicholas Wilkinson, ønsker å ta penger fra pensjonistene – for så å gi dem til de unge.

Mer konkret: alderspensjonistene mister honnørrabatten på kollektivtransport. Disse pengene skal brukes til et nasjonalt ungdomskort. For 200 kroner skal alle opp til 20 år kunne reise kollektivt i hele landet.

Anonymkode: 0ea49...ffc

Fortsetter under...

AnonymBruker
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle "pensjonister" bruker honnørkort.

Forstår ikke helt hva du ville men denne kommentaren ?. 

Jeg har minstesats på uføretrygd. Har honnørkort. Må betale en del i buss for ungdommene mine så det går nå mye penger til buss uansett.... 

Tenker det må finnes en løsning som kan lette utgiften for ungdom uten at de " pensjonistene" som har minst å rutte med blir skadelidende .... ? 

Anonymkode: 45382...df6

AnonymBruker
29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ræv ut.

Mange pensjonister er fattige. Kanskje heller en generell behovsprøving er lurt? DVS att de med lav pensjon får det, samt ungdom.

Anonymkode: 1b262...391

Høres ut som et stort byråkrati.

Gi heller skattelette til de med lavest inntekt.

Annonse

AnonymBruker
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke alle "pensjonister" er alderspensjonister.

Og jeg er en av de ;). Jeg forstår forsatte ikke helt hva du ville poengtere ... Men jeg er sikkert litt treg..:)

AnonymBruker
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg er en av de ;). Jeg forstår forsatte ikke helt hva du ville poengtere ... Men jeg er sikkert litt treg..:)

Det er pinlig å bruke "honnørkort", vel. 

AnonymBruker
51 minutes ago, Lillemus said:

Det er ingen som tvinger deg til å bruke honnørkortet, du får helt sikkert betale full pris om du ønsker det.

Ja, det er det. Det er en skam, så derfor har jeg aldri brukt honnørrabatten.

*

Til saken. Det står:

"Samtidig ønsker SU-lederen et generelt løft for minstepensjonistene."

Hva dette innebærer må avklares først. Minstepensjonistene trenger honnørrabatten.

Anonymkode: 32f83...5a1

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er pinlig å bruke "honnørkort", vel. 

Da forstår jeg... :). Jeg er over 50 år og kanskje litt mer avslappet til dette. Min datter er 18 år og har honnørkort.  Tror det er litt vanskeligere for henne. Kanskje kortet skulle ha hatt et annet navn for uføretrygdede ? 

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da forstår jeg... :). Jeg er over 50 år og kanskje litt mer avslappet til dette. Min datter er 18 år og har honnørkort.  Tror det er litt vanskeligere for henne. Kanskje kortet skulle ha hatt et annet navn for uføretrygdede ? 

Like flaut uansett hva det kalles så lenge en ser frisk ut.

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Like flaut uansett hva det kalles så lenge en ser frisk ut.

Jeg bruker en app på mobilen . Der koster det 19 kr for honnør pr tur. Ingen vet at jeg har honnør uten at det blir kontroll... 

Det er ikke så lett å argumenter når det gjelder hva man føler. Jeg hatet å gå på DPSen. Var like skamfull hver gang jeg gikk inn på venterommet. Folk prøvde fortelle meg at det ikke var flaut , men det hjalp ikke så veldig på hva jeg følte :)

AnonymBruker
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bruker en app på mobilen . Der koster det 19 kr for honnør pr tur. Ingen vet at jeg har honnør uten at det blir kontroll... 

Det er ikke så lett å argumenter når det gjelder hva man føler. Jeg hatet å gå på DPSen. Var like skamfull hver gang jeg gikk inn på venterommet. Folk prøvde fortelle meg at det ikke var flaut , men det hjalp ikke så veldig på hva jeg følte :)

Jeg tar bussen 1 gang i året, max, så jeg har fint råd til å betale full pris for å beholde selvrespekten.

AnonymBruker
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg syntes honnørkort var flaut, da jeg var yngre, nå gir jeg blaffen. Dessuten er det veldig enkelt og upersonlig med ruter app og slike ting, som kom i senere tid.

Anonymkode: 1b262...391

Er vel mer vanlig å være trygda jo eldre man blir. På en annen side, hvis man leser statistikken, så ser man at man slettes ikke er alene. Jeg bare lurer på hvor alle disse menneskene? Jeg ser ingen... bortsett fra på dette forum.

Anonymkode: 32f83...5a1

AnonymBruker

Har til gode å møte en rik pensjonist

Veldig dumt hvis honnørkortene blir borte da man jo oppfordrer folk indirekte til ikke å ha bil

Men det er jo lenger ikke noe man ikke sparer inn på i dag

Så lenge man er fler som bor sammen har man bedre utgangspunkt hva gjelder økonomi  har jeg inntrykk avEnslige har større utfordringer tror jeg men de er jo alene på den annen side og kan lettere" snu seg i lufta" og gjøre litt utradisjonelle ting også hvis helsa holder

Anonymkode: a08ae...caf

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...