Gå til innhold

Er det dyrt å feire 17. Mai?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Først syntes jeg det var rart at 17 mai skulle regnes som en økonomisk vanskelig dag. Selv om jeg er uføretrygdet har jeg en ektefelle som tjener greit så derfor har jeg ikke økonomiske utfordringer. Hvis vi skulle levd på bare uføretrygd hadde det blitt noe helt annet ... Så da forstår jeg problemstillingen.... 

Vil likevel si at det er så mange andre ting i løpet av et år som krever mer penger enn  17 mai. 

Skoleball der alle må ha fine kjoler, sommerleiere, fotball ol, russefeiring, jul, bursdager , ferier, sminke og klær til tenåringsjenter, skiutstyr, MOBILER til fire unger( pluss telefonregninger) datamaskiner, busskort, skolebilder osv osv osv osv . Nei 17 mai kommer langt ned på listen når det gjelder utgifter..

Anonymkode: 26bb0...f53

Fortsetter under...

påskelilje
3 timer siden, Lillemus skrev:

Her måtte også 18-åringen ha ny dress. :) Den gamle var som et pølseskinn. Men den kostnaden tok pappan. ;) 

Vi var litt seint ute med prøving, og oppdaget det i går. Hos oss blir det til at han låner klær av faren, selv om det var litt stort. Han vokser sannsynligvis enda mer, og kan heller få ny dress før diverse festligheter til høsten/jula. Var også litt spent på nr 2, om bunaden fra i fjor passet - hun har strukket seg veldig. Men det gikk bra :-) Minste tuppa skal gå med det samme som i fjor, selv om kjolen er litt kort.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det det dagens unger gjør, når de klager over at det er så stigmatisert å være "fattig"? De driter i hvordan foreldrene føler det? Og så retter foreldrene skytset mot "samfunnet", når de ikke klarer å leve med den dårlige samvittigheten.

Anonymkode: ef80b...f13

Jeg tror det også kommer veldig an på hvor i landet man bor. Vi bor i Trønderhovedstaden og jeg har flere ganger de siste årene spurt ungene om ting jeg har sett i media - skolejenter med merkevesker til mange tusen som skoleveske, helikopter eller limo til skoleball, ballkjoler til vanvittige summer og slike ting. Hver eneste gang ser de bare oppgitt på meg og sier:"Nei, mamma! Det er ikke sånn her!" Har heller aldri merket noe motepress, men det er mulig at mine gir blaffen der altså, ingen i familien er spesielt opptatt av klær og sminke. :) Guttungen sa en gang at - "Hva er egentlig alt styret om merkeklær? Det er da bare vanlige klær med et merke på?" :wub:

Allikevel skjønner jeg godt foreldre som gjerne vil kunne gi sine barn det samme som de andre foreldrene i gata.

21 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg tror det også kommer veldig an på hvor i landet man bor. Vi bor i Trønderhovedstaden og jeg har flere ganger de siste årene spurt ungene om ting jeg har sett i media - skolejenter med merkevesker til mange tusen som skoleveske, helikopter eller limo til skoleball, ballkjoler til vanvittige summer og slike ting. Hver eneste gang ser de bare oppgitt på meg og sier:"Nei, mamma! Det er ikke sånn her!" Har heller aldri merket noe motepress, men det er mulig at mine gir blaffen der altså, ingen i familien er spesielt opptatt av klær og sminke. :) Guttungen sa en gang at - "Hva er egentlig alt styret om merkeklær? Det er da bare vanlige klær med et merke på?" :wub:

Allikevel skjønner jeg godt foreldre som gjerne vil kunne gi sine barn det samme som de andre foreldrene i gata.

Jeg var også heldig med min datter, overhode ikke opptatt av merkeklær. :)

AnonymBruker

Med flere småbarn i vekst følte jeg 17.mai som en stor økonomisk belastning, selv om jeg kjøpte klærne på billigbutikker og prøvde å bruke det jeg kunne av det jeg hadde.

Nå er barna voksne og vi har bare oss selv å tenke på. Bruker samme klær år etter år. Lager oss en vanlig enkel middag. 6 pakning kroneis til 25 kroner duger også. 

Man trenger ikke bruke en ekstra krone på dagen hvis man ikke har småbarn.

Anonymkode: d2b45...409

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...