Gå til innhold

Når det til og med er blitt trendy blant unge å ha angst her i Norge, begynner jeg virkelig å lure på hva som har skjedd

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.dagbladet.no/kultur/typisk-norsk-a-vaere--kjedelig/67594381

Det er et alvor som gjennomsyrer alt vi gjør i dette landet. Jeg kjeder meg. Hvor ble det av flørtingen? Hvor ble det av forfatterne som drakk rødvin under tv-sendinger og snakket i spennende og ufullstendige setninger?

Det virker som om vi som er igjen er de litt famlende og voksne «barna» som skal ta over etter de frisinnede «foreldrene». Leken og humoren er borte. Det ble så inderlig stille, alt er så inderlig alvorlig. 

Vi hatet Marianne Aulie og Aune Sand med de morsomme klovnebildene og rumpestuntene. Vi anerkjente ikke Vebjørn Sand som noe annet enn en posør. Vi jaget dem ut, og nå bor de i New York… hvor de blir hyllet. Men NÅ skryter vi av at de er norske, NÅ skjønner vi at de bare ville ha det litt gøy.

Musikkartistene våre må være de «flinkeste» og mest selvhøytidelige på hele verdensscenen, hvor kanskje bare den latterlig melodramatiske Adele havner på en plass over. Hva pokker er dette for slags unge forbilder? Når det til og med er blitt trendy blant unge å ha angst her i Norge, begynner jeg virkelig å lure på hva som har skjedd. Jonas Gahr Snork!

Det finnes ingen karismatiske politikere lenger. Alle er like gravalvorlige og korrekte. Ingen tillater seg å være litt sexy eller freidige.

Nei, man er da feminist, man er da ordentlig, man er da fattet, man er da…. GJESP! Kan vi ikke legge all denne «ordentlig»-heten og alle 70-talls-ladede kampholdninger til side og gi litt faen snart?

Per Fugelli har prøvd å banke dette inn i oss, men snart er fyren i skyene han også, sammen med Kristiania-bohemen, Wenche Foss og Harald Heide-Steen jr.. Ville vi husket denne gjengen om de var like korrekte og skikkelige som oss?

Anonymkode: a1d33...5af

Fortsetter under...

Slikt går i faser.  Synes det er litt rart at folk folk lar seg opprøre over disse egentlig uskyldige skiftene, og betrakter det hele med distanse, og venter på neste bølge - som sikkert kommer med mine (ennå ikke fødte) barnebarn. 

Det går nok bra det også. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...