Gå til innhold

Hvis du ikke MÅ opp om morgenen, når syntes du det er passe å stå opp?

Når foretrekker du å stå opp?  

26 stemmer

1. 1. Når foretrekker du å stå opp?

• Før 06
      0
    • Mellom 06 og 07
      1
    • Mellom 07 og 08
      4
    • Mellom 08 og 09
      8
    • Mellom 09 og 10
      6
    • Mellom 10 og 11
      5
    • Mellom 11 og 12
      1
    • Mellom 12 og 13
      1
    • Mellom 13 og 14
      0
    • Etter 14
      0

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ettersom jeg står opp i 6-tiden til vanlig så våkner jeg som regel rundt 7-8 i helgene også, kroppen er innstilt på det. Er som oftest oppe mellom 8 og 9 en gang, ligger jeg til etter 9:30 synes jeg at jeg har sovet bort halve dagen. :) 

Hvor lenge andre ligger bryr meg ikke bare så det er sagt.

Har mistanke om at tidspunktet ville blitt stadig senere om jeg ikke bevisst fulgte med på tiden.

8.30 passer meg i utgangspunktet bra, utsovet i forhold til i hverdagen nå og fortsatt det meste igjen av dagen.

AnonymBruker

Må opp kl 0700 i hverdagene fordi ungene skal på skolen. ( jeg er uføretrygdet). I helgene setter jeg kl på 0800. Elsker å stå opp før resten av familien og være litt aleine med kaffekoppen... Den fineste tiden på dagen .... Men må ha vekkerklokken på nå da jeg er veldig trøtt av medisiner. 

Anonymkode: 00d54...240

Annonse

påskelilje

Når jeg skal på jobb, ringer klokka 06.50, og jeg står opp etter noen få minutters drøying i senga. Den dagen i uka jeg har fri, men ungene skal på skolen, sover jeg som regel en halvtime lenger, men står opp slik at jeg får snakket med dem før de går. I helgene våkner jeg som regel i 9-tida, nå på søndag ble den 9.30, og jeg stod ikke opp før litt over 10. Deilig med lang frokost når en ikke skal haste av sted om morgenen.

Jeg er egentlig B-menneske, som liker å være oppe til langt på natt og sove langt utover formiddagen, men det er litt kjipt å komme helt bakpå og ikke få noe ut av dagen. Så å våkne en gang før 10 synes jeg er helt OK når jeg ikke skal noe annet.

Nicklusheletida

Jeg er oppe 6.30 -7.00 på hverdagene.

I helgene sover jeg til 10-11.00. 

Etter å ha bodd sammen med et A-menneske i over 20 år og nå har vært sammen med et B- menneske i noen år , ser jeg hvor viktig det er for forholdet at man er samkjørte på det planet. 

Det er så mye koseligere å være sammen med en som ikke spretter opp, men kan bruke lang tid på kos i senga, ha sex, sove videre, mer kos og så stå opp og spise frokost sammen når begge er uthvilt for deretter å komme seg ut på tur.

Min erfaring : B- mennesker er opplagt til å ha sex på kvelden og de sover lenge nok til å ville ha sex på morgenen også.

A- mennesker er kjedelige. B- mennesker er mer lekne.:D

AnonymBruker
18 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Etter å ha bodd sammen med et A-menneske i over 20 år og nå har vært sammen med et B- menneske i noen år , ser jeg hvor viktig det er for forholdet at man er samkjørte på det planet. 

Det er så mye koseligere å være sammen med en som ikke spretter opp, men kan bruke lang tid på kos i senga, ha sex, sove videre, mer kos og så stå opp og spise frokost sammen når begge er uthvilt for deretter å komme seg ut på tur.

Min erfaring : B- mennesker er opplagt til å ha sex på kvelden og de sover lenge nok til å ville ha sex på morgenen også.

Litt interessant betraktning det der :). Jeg har kanskje savnet litt at min mann og jeg har vært samkjørt på dette området. At vi kunne stått tidlig opp og spise en  rolig frokost sammen eller at han ikke står opp ti minutter  før vi skal noe sted. Og så skal han løse alle verdensproblemer seint på kvelden når jeg egentlig bare vil sove. Men så har han sluppet å stå "gry tidlig" opp meg småbarn. Og frokosten har stått klar når han våkner...... :)

Men man kan være " leken" for det. Jeg vekker gjerne min mann etter at han har fått sovet en stund med å krype opp i sengen til han.......;)

Nicklusheletida
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Litt interessant betraktning det der :). Jeg har kanskje savnet litt at min mann og jeg har vært samkjørt på dette området. At vi kunne stått tidlig opp og spise en  rolig frokost sammen eller at han ikke står opp ti minutter  før vi skal noe sted. Og så skal han løse alle verdensproblemer seint på kvelden når jeg egentlig bare vil sove. Men så har han sluppet å stå "gry tidlig" opp meg småbarn. Og frokosten har stått klar når han våkner...... :)

Men man kan være " leken" for det. Jeg vekker gjerne min mann etter at han har fått sovet en stund med å krype opp i sengen til han.......;)

Det blir et annet liv med små barn ja. På den tiden var jeg også tidligere oppe, men det er mange år siden det nå :)

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Vi er a-mennesker begge to og har sex både morgen, middag og kveld til tider. ;) Men det er vel en fordel at begge er a- eller b-mennesker kanskje slik at ikke den ene er lys våken og den andre er helt pudding. :) 

AnonymBruker
18 hours ago, Nicklusheletida said:

Er det ikke slitsomt å måtte tilpasse seg den andre hele tiden? Du nevner jo dette med A/B, at det er viktig å være like der. Men det er jo bare 1 ting, det er sikkert 1000vis av andre viktige ting, og da vil man nok med veldig høy sannsynlighet stadig måtte tilpasse seg den andre. Høres bare slitsomt og frustrerende ut.

Anonymkode: 17efc...2cf

Annonse

13 minutes ago, AnonymBruker said:

Er det ikke slitsomt å måtte tilpasse seg den andre hele tiden? Du nevner jo dette med A/B, at det er viktig å være like der. Men det er jo bare 1 ting, det er sikkert 1000vis av andre viktige ting, og da vil man nok med veldig høy sannsynlighet stadig måtte tilpasse seg den andre. Høres bare slitsomt og frustrerende ut.

Klokt sagt. Som om jeg hadde skrevet det selv.

Nicklusheletida
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Poenget var at det er det vi slipper. I mitt forrige ekteskap prøvde vi jo det etter hvert, da vi ikke var like på det området.

Endret av Nicklusheletida
Nicklusheletida

Å måtte tilpasse seg er jo en del av livet som er helt nødvendig om man skal klare å fungere i et samfunn. 

De som ikke er villige til det, faller utenfor og sliter.

På dette området slipper vi det og det er deilig. Var bare det :)

Nicklusheletida
6 timer siden, Kanonføde skrev:

Javel? Vennligst slutt å svare på min innlegg.

Forsto at du hadde svart deg selv, før jeg leste hva admin skrev. Det er ikke noe nytt du har funnet på det da.

Men for å svare litt videre på dette med å tilpasse seg. 

Nå er det i hverdagene jeg må tilpasse meg mest, siden jeg må opp så tidlig  og det kan noen ganger være litt slitsomt å måtte tilpasse seg som du er inne på. 

Men det må man om ikke vil ende opp med å bli uføretrygda, ensom og bruke dagen lang på sutreinnlegg på dol over andres fullverdige liv . 

Man må yte for å få noe igjen.

Sorry, men jeg har mistet tålmodigheten med deg. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...