Gå til innhold

Er det nyttig å feire 17. mai?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Kanonføde skrev:

Hva er det en feiring av nasjonaldagen og grunnloven gir oss ut over at enkelte syns det er trivelig? I tidligere tider var det nyttig med nasjonsbygging, men hva skal vi med det i dagens globaliserte verden, hvor det er fri flyt av varer og kultur?

Kanskje det føles viktig i dagens globaliserte verden?

hvem vet.

7 minutes ago, slabbedask said:

Kanskje det føles viktig i dagens globaliserte verden?

hvem vet.

Vet egentlig ikke om jeg er så begeistret... nordmenn er flokkdyr, de samler seg i parader og synger med, med hvis det er noen som ikke passer inn så får de svi.

Annonse

Jeg synes det er fint og kanskje er det som Slabbedask sier - litt nyttig nettopp i den globaliserte verden? Det er vel ikke uten grunn at dagen kalles Barnas dag, slik at de lærer litt om hvordan Norge ble en egen stat.

Markerer ikke de aller fleste land sin nasjonaldag på en eller annen måte? Mange gjør det nok med militærparader og derfor synes jeg det er ekstra fint at vi markerer det med at barna går i tog, synger og spiller musikk. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...