Gå til innhold

Jeg er så lei av å bli spurt om vi har bil...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Det er sånt veldig rart spørsmål når man ser all fokus på miljøutslipp

Man burde jo være glad for alle som bruker kollektive løsninger i den monn man kan

Kanskje det er fordi noen kanskje rent teknisk kan kjøre bil iallefall slik biler var før

Enkelte er totalt sprø i sin spørren og graven for liksom å kartlegge " objektet" som ofte for dem er en fremmed og mest sannsynlig vil for alltid det forbli

Jeg for eksempel spør ikke andre om de betaler skatt Kunne ikke falle meg inn selv om man kan bli nyskjerigheten selvsagt

De samme menneskene er ofte hysterisk opptatt av å sortere melkekartonger men biler det er liksom noe annet

Forstå det den som kan

Men kanskje er det bare tull det hele Uansett ikke noe som berører oss som snart er borte med vinden

Tror solstormer forklarer mye mer og kanskje vi må se nytt på tingene som da vi oppdaget at jorda var rund også kan vi kassere masse gamle projeksjonstegninger kanskje Eller man bare bretter ut hele universet til slutt men selvsagt vi står jo på jorda og er det så sikkert av vi må gi slipp på det perspektivet egentlig?? Hvilken teori er det som overbeviser oss om det? Er drivhuseffekten alt vi har?

Anonymkode: 0c077...e39

Fortsetter under...

påskelilje

Er det mange som spør om dere har bil? Rart. De fleste tar vel omtrent for gitt at nesten alle har bil. Men at du kan bli lei av spørsmålet "hvordan klarer dere dere uten bil?" - det kan jeg jo skjønne ;)

Du har rett i at det er en mye større miljøgevinst å la være å ha bil enn å brette melkekartonger :D Dersom alle bremset litt på forbruket og innkjøpet, samt at mange gikk over fra bil til sykkel og buss/bane (der det er mulig), ville vi få en enorm miljø- og klimagevinst!

Jeg kjører for mye bil, men prøver å bremse forbruket ellers da. Flyr veldig sjelden (max en gang per år, tror jeg).

AnonymBruker

(Jeg har vel tenkt mye at der må være et stort underkommunisert transportproblem for mange)

Er veldig oppgitt fordi jeg føler så mye rart skjer i forskningens navn i vår tid Sett at vi får situasjon med utryddingstruet hval og torsk igjen om noen år? For å ta et eksempel uten at jeg er forsker eller har jobbet med noe av dette Men man undrer seg jo i den grad man husker innslag i nyheter fra ikke så mange år tilbake Men alle tider krever sitt selvsagt

Man må jo bare håpe at de som driver med også dette tenker seg godt for

Miljø ,Helse og Økonomi burde " gå mere hånd i hånd" tror jeg

Nei jeg bare ergrer meg helt alment  over alt jeg ikke forstår

Det var ikke min hensikt å provosere noen iallefall Er det noen som står på så er det vel forskerne våre

Anonymkode: 0c077...e39

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...