AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Jeg traff ei venninne i dag og vi snakket om jobb. Hun var litt frustrert pga ei hun jobber med er ofte sykemeldt. Dem er 2 som jobber i ei kantine. Når hun andre er borte, så kommer det ukjente vikarer, som min venninne må lære opp og det går mye tid til dette. Men problemet er grunnen til at hun andre er mye borte. Hun bor sammens sin mor som er 95 år. Og når hun føler seg( som er ofte) så er hun borte fra jobb. Er dette virkelig en gyldig grunn? Bør dem ikke få inn helsevesenet her? Anonymkode: 2021b...cb4 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421113-passe-p%C3%A5-sin-gamle-mor/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg traff ei venninne i dag og vi snakket om jobb. Hun var litt frustrert pga ei hun jobber med er ofte sykemeldt. Dem er 2 som jobber i ei kantine. Når hun andre er borte, så kommer det ukjente vikarer, som min venninne må lære opp og det går mye tid til dette. Men problemet er grunnen til at hun andre er mye borte. Hun bor sammens sin mor som er 95 år. Og når hun føler seg( som er ofte) så er hun borte fra jobb. Er dette virkelig en gyldig grunn? Bør dem ikke få inn helsevesenet her? Anonymkode: 2021b...cb4 Det må jo kolleagen ta med arbeidsgiver, det er jo grenser for hvor mange sykedager man kan ta ut og likeledes velferdspermisjon med lønn. Ulønnet permisjon får man vel heller ikke ubegrenset av. Hvis din venninne er veldig misfornøyd med arbeidssituasjonen så må hun jo gå til sjefen sin eller fagforeningen eller verneombud. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421113-passe-p%C3%A5-sin-gamle-mor/#findComment-3772690 Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. mai 2017 Del Skrevet 18. mai 2017 Jeg kjenner til en lignende situasjon Man tar det opp med fastlegen sin dersom man har ansvar av type " omsorgsansvar" utover en delt boløsning Kanskje hun i kantina med en gammel mor ikke har så mye alternativ da det er stor mangel også på kommunale tjenester og politikken er mange steder at folk skal kunne bo hjemme i den grad det er den gamles eget ønske Alternativet kan også innebære en helsemessig så dårlig løsning for den gamle at det ikke er forsvarlig utføra humanitære og menneskeretslignende betraktninger Det er ofte så mange hensyn å ta og så mange sider av en eventuell arbeidsrettssak hvis det blir resultatet. Alle har det heller ikke likt slik at de i stor grad kan kjøpe seg tjenester For noen kan det være en fortvilet vanskelig situasjon da folk er forskjellige og noen trenger kanskje mye oppfølging og trygghet Er selv i en tilsvarende situasjon og dette kan være vanskelig å forstå for utenforstående da menneskers liv ofte er så sammenvevet Men selv har jeg aldri utnyttet systemet på noe måte det er jeg 100% sikker på eller fått noe lønn eller ytelser som ikke har vært utløst av situasjonen Ser jo også mange helt unge mennesker som strever selv om de er helt friske såvidt jeg vet Tror bare enkelte mennesker trenger bare litt mere tid til å finne et liv og kanskje endog et land som fungerer for dem hvis det er folk som jukser og bedrar du ønsker å røske litt opp i? Men hun du snakker om kan jo ta det opp i en medarbeidersamtale dersom der er ting i personalpolitikken som er diskriminerende eller feil bruk av bedriftens ressurser eller der er regelbrudd av kanskje kriminell karakter.Det går jo alltid an. Anonymkode: 1f234...78d 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/421113-passe-p%C3%A5-sin-gamle-mor/#findComment-3772714 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.