Gå til innhold

Hva liker du å drikke, når du "tar deg en fest"?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Etter att det ble forbudt å kjøre med rivotril innabords, så har jeg sett etter en annen måte å slappe litt av på. Jeg holder det veldig streit da. Maks 3-4 alko-enheter om gangen, og maks 1 gang i uken. Fest går jeg ikke på. Men man kan jo kose seg hjemme også. 

Hva foretrekker du å drikke av alkohol? Øl?, Cider?, Brennvin?, Vin?

Mitt inntrykk er att det er mange små drankere rundt om kring. Selv liker jeg ikke øl, så jeg begynte ikke med alkohol før jeg var i 20 årene. Det var som kjent ikke noe annet en øl i butikken før. 

Jeg liker å drikke litt rom og cola, og litt whisky, og en og annen cider. Er du glad i en dram, eller er du avholds?

Anonymkode: e3916...dbe

Fortsetter under...

stjernestøv
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Etter att det ble forbudt å kjøre med rivotril innabords, så har jeg sett etter en annen måte å slappe litt av på. Jeg holder det veldig streit da. Maks 3-4 alko-enheter om gangen, og maks 1 gang i uken. Fest går jeg ikke på. Men man kan jo kose seg hjemme også. 

Mitt inntrykk er att det er mange små drankere rundt om kring. Selv liker jeg ikke øl, så jeg begynte ikke med alkohol før jeg var i 20 årene. Det var som kjent ikke noe annet en øl i butikken før. 

Jeg liker å drikke litt rom og cola, og litt whisky, og en og annen cider. Er du glad i en dram, eller er du avholds?

Jeg liker cider veldig godt, men drikker ikke noe særlig. 

Nicklusheletida
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg drikker aldri alene. Når jeg drikker med venner som ikke er så ofte , liker jeg best Irish coffee eller Bayleis ( skrives det slik ?) 

Annonse

AnonymBruker
7 minutes ago, Nicklusheletida said:

Jeg drikker aldri alene. Når jeg drikker med venner som ikke er så ofte , liker jeg best Irish coffee eller Bayleis ( skrives det slik ?) 

Nå føltes det som jeg kunne ha en god jobb, med tanke på "Bayleis".

Anonymkode: ae24a...6a1

AnonymBruker

Drikker aldri, men øl smaker skikkelig ekkelt synes jeg, skulle jeg av en eller annen grunn få i meg noe alkohol hadde jeg nok gått for cider eller noe sprit med noe sukkerholdig drikkevare blandet med det

Anonymkode: 5945c...d9a

Jeg drikker fint lite, men er ikke totalavholds. Øl makter jeg ikke smaken på og brennevin er heller ikke noe for meg. Hvitvin og cider er det jeg drikker om jeg drikker alkohol. Fester hvor det drikkes mye er jeg aldri på.

AnonymBruker
15 minutes ago, Lillemus said:

Jeg drikker fint lite, men er ikke totalavholds. Øl makter jeg ikke smaken på og brennevin er heller ikke noe for meg. Hvitvin og cider er det jeg drikker om jeg drikker alkohol. Fester hvor det drikkes mye er jeg aldri på.

Hva er forskjellen mellom avhold og totalavhold? Sånn jeg tenker handler totalavhold om avhold fra flere ting samtidig, f.eks. alle former for rusmidler. Men du trenger kanskje ikke påpeke at du ikke røyker cannabis og bruker E.

Annonse

Gjest Gargamel

Nesten alt mulig. Rød, hvit, rose, musserende, brennevin etc. Det jeg oftest velger selv er øl eller rødvin.

Nå høres jeg ut som en dranker, og jeg er vel det også etter dol-standard. Jeg pleier å ta meg øl eller vin fredag og lørdag. To i går og null i dag, for å ta en tilfeldig valgt helg.

På fest er det mer, men unngår å drikke meg totalt Reiulf.

AnonymBruker
2 minutes ago, Gargamel said:

Nesten alt mulig. Rød, hvit, rose, musserende, brennevin etc. Det jeg oftest velger selv er øl eller rødvin.

Nå høres jeg ut som en dranker, og jeg er vel det også etter dol-standard. Jeg pleier å ta meg øl eller vin fredag og lørdag. To i går og null i dag, for å ta en tilfeldig valgt helg.

På fest er det mer, men unngår å drikke meg totalt Reiulf.

Da misforstår du dol-fruene. De skjenker seg 1-2 glass med kvalitetsvin hver kveld, de fleste av dem.

19 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg drikker heller aldri alene. Er som deg, liker Irish Coffee  eller Baileys best. Synes også Sangeria med masse frukt i er godt av og til.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er forskjellen mellom avhold og totalavhold? Sånn jeg tenker handler totalavhold om avhold fra flere ting samtidig, f.eks. alle former for rusmidler. Men du trenger kanskje ikke påpeke at du ikke røyker cannabis og bruker E.

Jeg bruker ingen former for rusmidler som røyk, nrkotika og minimalt med alkohol. 

Gjerne vin; rødt, hvitt og rosé. Er også veldig glad i Champagne, Prosecco osv. 

Synes også Aperol Spritz, Kir Royal, Mojito, Strawberry daiquiri er godt. 

Har klokkertro på "urtebrennvin", så tar en Underberg i ny og ne - særlig på reise. 

Drikker gjerne litt i helger og hvis ute på et el annet. Kan ta et el to glass vin i helg hvis alene og sliten mtp kos og søvn.

Det siste året har jeg dog vært mye syk og spist mye godteri og drukket cola Zero... 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...