Gå til innhold

Absolutt alt handler om penger også i våre dager????

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Er det mulig å dokumentere at det er slik som man av og til har hørt at sjansene for å få hjelp og behandlingstilbud for en sykdom eller lidelse eller ruslidelse  er ordnet i en hierarkisk system og at det kun er noen lidelser som utløser penger i systemet og som gir pasienten en reel rett og faktisk behandling eller operasjon eller den beste mulige medisin som finnes i markedet?? Jeg tror det er slik

Alt det andre må folk leve med eller få smertestillende for selvsagt alt på eget ansvar uten ordentlig kunnskap??

Absolutt alt handler om penger som i skikkelig gamle dager??

Blir det slik at vi til slutt bare kjøper og selger organer og så mye mer?

Eller at samfunnet eier kroppen vår fra fødsel?

Vi tar kanskje penger for å skrive her også til slutt??

Kanskje også på Facebook? Hvis alt ikke bare er gratis reklamekanaler til inntekts erverv??

Hvor går vi egentlig??

Vet vi egentlig hva vi vil??

Anonymkode: acf15...92d

Fortsetter under...

AnonymBruker

Eller er det slik at så godt som aldri feiler en person bare en ting? At det alltid er tr eller fire lidelser eller sykdommer i personens totale sykdomsbilde? Hva man snakker om som sammensatte lidelser? Kanskje innslaget av rus eller antatt rus gjør at vedkommende skyves ned i " køen"??

Hvor mange håpløse tilfeller er det egentlig?

Har tenkt så mye på dette i dag at jeg føler meg bare enda dårligere

AnonymBruker
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eller er det slik at så godt som aldri feiler en person bare en ting? At det alltid er tr eller fire lidelser eller sykdommer i personens totale sykdomsbilde? Hva man snakker om som sammensatte lidelser? Kanskje innslaget av rus eller antatt rus gjør at vedkommende skyves ned i " køen"??

Hvor mange håpløse tilfeller er det egentlig?

Har tenkt så mye på dette i dag at jeg føler meg bare enda dårligere

De er mest opptatt av å gi en diagnose og dytte i folk medsiner.

http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/Sorg-blir-depresjon-Maur-i-rompa-blir-ADHD-Sjenanse-blir-sosial-angst-Moderne-psykiatri-er-i-krise--Gisle-Roksund-26006b.html

Anonymkode: d4658...ed3

stjernestøv
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja det stemmer nok det! 

AnonymBruker
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det mulig å dokumentere at det er slik som man av og til har hørt at sjansene for å få hjelp og behandlingstilbud for en sykdom eller lidelse eller ruslidelse  er ordnet i en hierarkisk system og at det kun er noen lidelser som utløser penger i systemet og som gir pasienten en reel rett og faktisk behandling eller operasjon eller den beste mulige medisin som finnes i markedet?? Jeg tror det er slik

For å si det enkelt og direkte: Dette er bare tull og langt fra virkelighet og sannhet.

Du kan starte med å lese Lov om pasientrettigheter. Deretter kan du lese forskriften.

Så kan du Google "Prioriteringsveileder". Da finner du retningslinjer for hvordan ulike diagnosegrupper skal prioriteres.

Anonymkode: af856...b9e

Annonse

AnonymBruker

Man må bare erfare og oppleve ting sjøl tror jeg kanskje det er derfor

Sjøl tror jeg kanskje jeg har hatt en tendens til å ta ting for bokstavelig

Man kan bare ikke ta alt så bokstavelig  spesielt i våre dager føler jeg nå for da blir livet bare totalt ufritt og enda vanskeligere

Jeg har redusert litt på medisiner i et par dager og føler meg ikke nær Torettes diagnose lenger(som bare må være helt jævli) men skal konsultere lege bare på vegne av meg selv straks det blir anledning Legene kan jo gjøre tilpasninger og justeringer og det skjer jo helt sikkert også positive ting i de fagene også Enkelte er jo flinkere til å se hele mennesket også😊

men man tyr lett til medisinkrukka men man har kanskje ikke så mye annet og alle pasienter har jo ikke det store nettverk av ressurser Den siste kombinasjonen er vel den mest utfordrende vil jeg tro

Men det er grunn som pasient å være veldig forsiktig man kan så lett bli misoppfattet og kanskje få noe helt annet enn hva man trenger føler jeg😊

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...