janek Skrevet 13. september 2000 Skrevet 13. september 2000 Hei Jeg er en idrettsutøver på 28 år som gjennom det siste året har slitt med luftveisproblemer. Det hele begynte i fjor høst foran et par viktige konkurranser, da jeg ofte trente i en litt stresset tilstand. Etter hvert merket jeg at jeg ble hes og at det ble mer ubehagelig å trekke pusten dypt. Jeg merker at symptomene forverres ved stress. Noen ganger føles det som om jeg har en infeksjon i lungene som jeg ikke blir kvitt eller får "hostet opp" (tørre slimhinner). Jeg har vært hos halsspesialist, og han sa jeg hadde kronisk halskatarr som ikke gikk an å behandle. Når jeg løper rolig og avslappet kan jeg av og til føle en stor forbedring, og jeg føler vel at jeg ellers er i relativt god fysisk form. Har noen av dere erfaring med slike problemer ifm idrett og hvilke råd kan dere gi ? 0 Siter
John Gunnar Oppheim, Instruktør Skrevet 13. september 2000 Skrevet 13. september 2000 Hei, janek! Jeg kan tenke meg at du vil ha godt av å alltid passe på at du er uthvilt, at du trener lett, og unngår å puste hardt og dypt i kaldt vær. Om vinteren kan du kanskje løpe med skjerf/høy krage på jakken. Med vennlig hilsen http://home.enitel.no/trening/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.