Gå til innhold

En liten deltidsjobb!

Anbefalte innlegg

Andreaswell
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er sikkert mest hensiktsmessig å ikke fokusere på det ja, men når det kommer til forståelse så forstår man selvsagt mer jo mer man fokuserer på noe. Men det beste er sikkert å dure rundt i sin egen boble.

Anonymkode: f32de...1e5

Men det er langt fra alle som faktisk bryr seg om hva andre sysler med på fritiden sin, om de så et ufør eller ikke.

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minute ago, Andreaswell said:

Men det er langt fra alle som faktisk bryr seg om hva andre sysler med på fritiden sin, om de så et ufør eller ikke.

Selv om det hadde stemt hadde de nok vært "negative" om de skulle brydd seg.

Andreaswell
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi kommer aldri til å bli enige her uansett. Men jeg vil bare påpeke at de færreste bryr seg negativt om hva uføre bedriver fritiden sin på. Det er ikke slik at samfunnet forventer at alle uføre skal være sengeliggende! 

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å ta et eksempel: Det er mange som av forskjellige grunner ikke er i arbeid, som utfører frivillige oppgaver mot liten eller ingen godtgjørelse. Mye av dette er ting som må gjøres på dagtid. Det er altså vanskelig for folk i fullt arbeid å bidra, og det er ikke midler til å ansette noen. Likevel er dette viktige oppgaver som mange ville savne hvis de frivillige forsvant.

Hvorfor i alle dager skulle de som er i jobb, være negative til at noen bruker tiden sin på sånt? Tror du vi gleder oss ved tanken på at de som står utenfor arbeidslivet, har en mest mulig innholds- og meningsløs tilværelse?

AnonymBruker
33 minutes ago, laban said:

For å ta et eksempel: Det er mange som av forskjellige grunner ikke er i arbeid, som utfører frivillige oppgaver mot liten eller ingen godtgjørelse. Mye av dette er ting som må gjøres på dagtid. Det er altså vanskelig for folk i fullt arbeid å bidra, og det er ikke midler til å ansette noen. Likevel er dette viktige oppgaver som mange ville savne hvis de frivillige forsvant.

Hvorfor i alle dager skulle de som er i jobb, være negative til at noen bruker tiden sin på sånt? Tror du vi gleder oss ved tanken på at de som står utenfor arbeidslivet, har en mest mulig innholds- og meningsløs tilværelse?

Er vel det at de tror at hvis man klarer det og det så klarer man å jobbe.

AnonymBruker
36 minutes ago, Andreaswell said:

Vi kommer aldri til å bli enige her uansett. Men jeg vil bare påpeke at de færreste bryr seg negativt om hva uføre bedriver fritiden sin på. Det er ikke slik at samfunnet forventer at alle uføre skal være sengeliggende! 

Jo, det virker sånn. Men det hadde vel vært feil det og, fordi da kunne man tross alt ha gjort noe mer enn å bare late seg i sengen.

Annonse

56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er vel det at de tror at hvis man klarer det og det så klarer man å jobbe.

Mange av disse frivillig-oppgavene jeg tenker på, er langt mindre krevende enn arbeidslivet mht. oppmøtekrav, tempo, varighet osv. Dessuten er noe av poenget mitt at de ikke vil bli utført hvis ingen har mulighet til å gjøre dem mot symbolsk eller ingen betaling, noe alle vil tape på.

AnonymBruker
6 minutes ago, laban said:

Mange av disse frivillig-oppgavene jeg tenker på, er langt mindre krevende enn arbeidslivet mht. oppmøtekrav, tempo, varighet osv. Dessuten er noe av poenget mitt at de ikke vil bli utført hvis ingen har mulighet til å gjøre dem mot symbolsk eller ingen betaling, noe alle vil tape på.

Hva med de som ikke bidrar med en dritt da???

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med de som ikke bidrar med en dritt da???

Det er en annen diskusjon, alle kan faktisk ikke bidra. Jeg spør deg hvorfor du mener de som jobber på dagtid, skulle være negative til at andre bruker av den tiden de faktisk har på dagtid, til å jobbe frivillig for gode saker? Du påsto at vi er generelt negative til at de er i noen form for aktivitet.

AnonymBruker
2 minutes ago, laban said:

Det er en annen diskusjon, alle kan faktisk ikke bidra. Jeg spør deg hvorfor du mener de som jobber på dagtid, skulle være negative til at andre bruker av den tiden de faktisk har på dagtid, til å jobbe frivillig for gode saker? Du påsto at vi er generelt negative til at de er i noen form for aktivitet.

Vi snakker om ting som å vaske bilen, holde seg i form, hjelpe foreldrene sine med tungt hage-arbeide. Altså ikke frivillig arbeid for gode saker som samfunnet har nytte av. Bare ting man gjør for sin egen del, eller nær slekt.

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi snakker om ting som å vaske bilen, holde seg i form, hjelpe foreldrene sine med tungt hage-arbeide. Altså ikke frivillig arbeid for gode saker som samfunnet har nytte av. Bare ting man gjør for sin egen del, eller nær slekt.

Javel - jeg ser uansett ingen grunn til at folk skulle være negative til at man kan gjøre disse tingene i normal målestokk. Det er jo oppgaver man styrer selv og gjør i begrenset omfang. 

AnonymBruker
25 minutes ago, laban said:

Javel - jeg ser uansett ingen grunn til at folk skulle være negative til at man kan gjøre disse tingene i normal målestokk. Det er jo oppgaver man styrer selv og gjør i begrenset omfang. 

Jeg tror du tar feil. Men det har vel ingen hensikt det å diskutere det... dere er optimister hele gjengen. Ikke realister.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror du tar feil.  Men det har vel ingen hensikt det å diskutere det... dere er optimister hele gjengen. Ikke realister.

Det er ikke optimisme, det er evnen til å se nyanser. 

Konsekvensen av ditt syn er jo at folk flest mener at uføre som tar seg av egne barn, lager mat til familien sin, vasker bilen og hjelper foreldrene sine i hagen, burde være i stand til å jobbe i barnehage, på restaurant, i vaskehall og på planteskole eller gartneri.  Man skal være bra dust for å resonnere slik.  Ingen som ser naboen lufte hunden sin, foreslår at han burde drive kennel.

Annonse

AnonymBruker
8 minutes ago, laban said:

Det er ikke optimisme, det er evnen til å se nyanser. 

Konsekvensen av ditt syn er jo at folk flest mener at uføre som tar seg av egne barn, lager mat til familien sin, vasker bilen og hjelper foreldrene sine i hagen, burde være i stand til å jobbe i barnehage, på restaurant, i vaskehall og på planteskole eller gartneri.  Man skal være bra dust for å resonnere slik.  Ingen som ser naboen lufte hunden sin, foreslår at han burde drive kennel.

De som bor her jeg bor tenker slik.

"Er det ikke deilig å ha noen å hate."

Ja, de er idioter. Men dere "intellektuelle" by-folk føler nok akkurat det samme, dere har bare evnen til å tie.

Andreaswell
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som bor her jeg bor tenker slik.

"Er det ikke deilig å ha noen å hate."

Ja, de er idioter. Men dere "intellektuelle" by-folk føler nok akkurat det samme, dere har bare evnen til å tie.

Og hvem er generaliserende her :huh:

AnonymBruker
3 minutes ago, AnonymBruker said:

Jeg kunne tenkt meg en liten jobb for sosialiseringen det ligger i det.

Anonymkode: 96ff2...53a

Når jeg tenker på ordet "sosialisering" tenker jeg mest på valper og kattunger. De må jo sosialiseres, både med mennesker og andre av sitt slag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...