Gå til innhold

Det ER lov å ha et liv selv på trygd


Andreaswell

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
3 minutes ago, frosken said:

Jeg tror ikke jeg har sagt at "sårheten" skal gå utover andre? Jeg har bare sagt at akkurat når det kommer til behandling, så synes jeg ikke at det er rart at han ikke er fornøyd. Men grunnlag for skuffelse når det gjelder kompetent hjelp fra behandlingsapparatet har vel ikke noe med relasjonen mellom dere å gjøre.

Jeg satser på at dere snart inngår våpenhvile!

Kanskje Kanonføde syns alt dette bare er action?

Anonymkode: f3cfd...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du hadde sett helheten og de andre tingene jeg har skrevet vil du se at det du sier der ikke stemmer helt ... 

Trodde egentlig at jeg hadde en grei tone med Andreaswell. ?

Jeg forstår mye mer enn du aner ...har barn med både ADHD, personlighetsforstyrrelse og en med utviklingshemming ... Må tro jeg vet ....!!!

Men fint at du forsvarer en venn ... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Hvis du vil bli vurdert i ut i fra helheten i det du skriver på forumet, så må du begynne å skrive med fast nick. Selv om du ofte gjentar en del opplysninger slik at du på sett og vis blir gjenkjennelig, så kan du ikke forvente at folk skal legge merke til helheten når du ikke undertegner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje Kanonføde syns alt dette bare er action?

Anonymkode: f3cfd...627

Sannsynligvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutes ago, frosken said:

Sannsynligvis.

Endelig, etter 10-20 år med psykiatri, føler jeg meg sett, som det individet jeg er. Takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, frosken skrev:

Hvis du vil bli vurdert i ut i fra helheten i det du skriver på forumet, så må du begynne å skrive med fast nick. Selv om du ofte gjentar en del opplysninger slik at du på sett og vis blir gjenkjennelig, så kan du ikke forvente at folk skal legge merke til helheten når du ikke undertegner.

 Det du skrev nå er mer sårende enn du aner.... Men jeg har ingen sjans når det gjelder deg , du vil uansett ha det siste ordet og uansett få all støtte... 

Dette er å gå over en personlig grense . Jeg har av spesielle grunner valgt å være anonym .... 

Fra før av får jeg angst hver gang jeg ser ditt nic... 

Har tenkt mye på dette i dag. At jeg skal slutte helt å si noe om meg selv pga deg ... Da jeg så dette bekrefter det bare det jeg var redd for ... 

 

 

 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
5 minutes ago, AnonymBruker said:

 Det du skrev nå er mer sårende enn du aner.... Men jeg har ingen sjans når det gjelder deg , du vil uansett ha det siste ordet og uansett få all støtte... 

Dette er å gå over en personlig grense . Jeg har av spesielle grunner valgt å være anonym .... 

Fra før av får jeg angst hver gang jeg ser ditt nic... 

Har tenkt mye på dette i dag. At jeg skal slutte helt å si noe om meg selv pga deg ... Da jeg så dette bekrefter det bare det jeg var redd for ... 

 

 

 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Tante Sofie er skummel... man vet ikke hvor man har henne... plutselig bare *pang*

Anonymkode: f3cfd...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det du skrev nå er mer sårende enn du aner.... Men jeg har ingen sjans når det gjelder deg , du vil uansett ha det siste ordet og uansett få all støtte... 

Dette er å gå over en personlig grense . Jeg har av spesielle grunner valgt å være anonym .... 

Fra før av får jeg angst hver gang jeg ser ditt nic... 

Har tenkt mye på dette i dag. At jeg skal slutte helt å si noe om meg selv pga deg ... Da jeg så dette bekrefter det bare det jeg var redd for ... 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Det var jo bare en forklaring på hva som kunne gjøre det lettere å se den helheten og sammenhengen med det andre du har skrevet, slik du ønsket?

Er det viktig for deg å være helt anonym, så er du det. Ulempen er da at ikke alle vil se helheten og sammenhengen i innleggene dine, fordi det er så mange anonyme. Hva som veier tyngst, må du selv bestemme.

Det er slett ikke sånn at alle alltid er helt enige med frosken. Ingen grunn til å få angst om hun svarer deg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, laban said:

Det var jo bare en forklaring på hva som kunne gjøre det lettere å se den helheten og sammenhengen med det andre du har skrevet, slik du ønsket?

Er det viktig for deg å være helt anonym, så er du det. Ulempen er da at ikke alle vil se helheten og sammenhengen i innleggene dine, fordi det er så mange anonyme. Hva som veier tyngst, må du selv bestemme.

Det er slett ikke sånn at alle alltid er helt enige med frosken. Ingen grunn til å få angst om hun svarer deg ;)

Du misunner nok oss late trygda som du mener har fullverdig liv.

Anonymkode: f3cfd...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Du misunner nok oss late trygda som du mener har fullverdig liv.

Anonymkode: f3cfd...627

Hæ? Skrev jeg noe om trygd, latskap eller livsinnhold?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, laban said:

Hæ? Skrev jeg noe om trygd, latskap eller livsinnhold?

Tydelig hva du egentlig mente, mellom linjene... jeg vet det nok.

Anonymkode: f3cfd...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tydelig hva du egentlig mente, mellom linjene... jeg vet det nok.

Anonymkode: f3cfd...627

Jeg skrev om fordeler og ulemper ved å bruke nick. De gjelder enten man er trygdet, i arbeid, alderspensjonist, student, sykemeldt eller på AAP :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, laban said:

Jeg skrev om fordeler og ulemper ved å bruke nick. De gjelder enten man er trygdet, i arbeid, alderspensjonist, student, sykemeldt eller på AAP :P

Jaja, du er gammel nok til å være moren min uansett. Blir aldri noe av...

Anonymkode: f3cfd...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, laban skrev:

Det var jo bare en forklaring på hva som kunne gjøre det lettere å se den helheten og sammenhengen med det andre du har skrevet, slik du ønsket?

Er det viktig for deg å være helt anonym, så er du det. Ulempen er da at ikke alle vil se helheten og sammenhengen i innleggene dine, fordi det er så mange anonyme. Hva som veier tyngst, må du selv bestemme.

Det er slett ikke sånn at alle alltid er helt enige med frosken. Ingen grunn til å få angst om hun svarer deg ;)

Takk for at du svarer meg vennlig. Kanskje dere ikke har oversikt over hva hun skriver til meg men det har jeg . Og det er bare kritisk og belærende . Jeg kom inn hit åpen og naiv . Trodde alle var velkommen og at jeg for første gang i mitt liv kunne snakke om det å være psyk på et trygt sted. 

Faltisk har jeg bare gode hensikter og er så idiotisk dum at jeg tror jeg kan bidra med noe . Kanskje jeg har truet hennes posisjon eller noe ?.

men jeg vet nå hvor jeg hører til. Nederst i hierarkiet sammen med de andre anonyme. Skal være veldig forsiktig fra nå av. Er ikke sterkt nok til dette . 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
1 minute ago, AnonymBruker said:

Takk for at du svarer meg vennlig. Kanskje dere ikke har oversikt over hva hun skriver til meg men det har jeg . Og det er bare kritisk og belærende . Jeg kom inn hit åpen og naiv . Trodde alle var velkommen og at jeg for første gang i mitt liv kunne snakke om det å være psyk på et trygt sted. 

Faltisk har jeg bare gode hensikter og er så idiotisk dum at jeg tror jeg kan bidra med noe . Kanskje jeg har truet hennes posisjon eller noe ?.

men jeg vet nå hvor jeg hører til. Nederst i hierarkiet sammen med de andre anonyme. Skal være veldig forsiktig fra nå av. Er ikke sterkt nok til dette . 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Nederst i hierarkiet? Tull. Du må få deg litt selvtillit. Ev. slutte å bry deg om patriarkatets maktstrukturer. Vi må i alle fall begynne å snakke mer om patriarkatet, for å overvinne det!

Anonymkode: f3cfd...627

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for at du svarer meg vennlig. Kanskje dere ikke har oversikt over hva hun skriver til meg men det har jeg . Og det er bare kritisk og belærende . Jeg kom inn hit åpen og naiv . Trodde alle var velkommen og at jeg for første gang i mitt liv kunne snakke om det å være psyk på et trygt sted. 

Faltisk har jeg bare gode hensikter og er så idiotisk dum at jeg tror jeg kan bidra med noe . Kanskje jeg har truet hennes posisjon eller noe ?.

men jeg vet nå hvor jeg hører til. Nederst i hierarkiet sammen med de andre anonyme. Skal være veldig forsiktig fra nå av. Er ikke sterkt nok til dette . 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Jeg tror de færreste har full oversikt over dialog med anonyme, det var jo nettopp poenget mitt.

Alle ER velkomne. Noen misforståelser og uenigheter må man tåle, sånt skjer når alt foregår skriftlig. Det er heller ikke noe galt i å være uenige eller å prioritere ulikt, det er helt naturlig.

De anonyme er ikke "nederst", men som anonym kan man ikke forvente at alle skal huske historikken deres og holde dem fra hverandre.

Ovenstående er min generelle mening. frosken svarer sikkert selv på det som handler om henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Kanonføde skrev:

Nei, en akademisk utdannelse kan man ikke ta på 3 år. Man får vel en grad etter 3 år, men den er nesten helt ubrukelig. Bedre å se på profesjonsutdannelser som revisor, (førskole-)læreryrket, sykepleier og ingeniør. Men det verste er kanskje diverse "kreative" utdannelser, som for meg virker rart å gi selv studielån til.

Jo, en akademisk utdanning kan man ta på 3 år, men dette har du allerede fått svar ;)

5 timer siden, Kanonføde skrev:

Begreper i et vanlig, "folkelig" språk har aldri entydige betydninger. For å kommunisere best mulig bør man klare å resonnere seg frem til betydningen med utgangpsunkt i kontekst.

Dette til informasjon.

Hæ?

4 timer siden, Kanonføde skrev:

Jeg har ikke vært på rotur i dag, ikke har jeg båt heller... slutt å anta ting om meg!

(Ser du parallellen her? Ikke? La meg forklare. Det er rimelig å forvente at diskusjonspartnere klarer å reflektere litt omkring hva begreper betyr i kontekst. Det fordi alt man sier i språk avhenger av kontekst. Nå kan det hende dere bare lyver om at dere er dumme, men det er i såfall ufin oppførsel og antageligvis bare barnslig "hevn".)

Altså, du kommenterte innlegget til hun med asperger og som nærmest strøyk på tester hva angår abstrakt språk. Så å forvente at jeg skal forstå så veldig mye mer enn helt normalt språk, sorry, men det kan du ikke ;) Så nå googlet jeg kontekst - " er begrepet for omstendighetene omkring en hendelse eller en tilstand. " Og jeg sier igjen.... HÆ? Hvilken hendelse eller tilstand er det du snakker om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
1 time siden, AnonymBruker skrev:

 Det du skrev nå er mer sårende enn du aner.... Men jeg har ingen sjans når det gjelder deg , du vil uansett ha det siste ordet og uansett få all støtte... 

Dette er å gå over en personlig grense . Jeg har av spesielle grunner valgt å være anonym .... 

Fra før av får jeg angst hver gang jeg ser ditt nic... 

Har tenkt mye på dette i dag. At jeg skal slutte helt å si noe om meg selv pga deg ... Da jeg så dette bekrefter det bare det jeg var redd for ... 

 

 

 

Anonymkode: 41eeb...cf1

Du skal ikke føle deg presset til å få deg et nick, så absolutt ikke. Men skjønner ikke hvorfor du har angst av Frosken?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
11 minutter siden, laban skrev:

Jeg tror de færreste har full oversikt over dialog med anonyme, det var jo nettopp poenget mitt.

Alle ER velkomne. Noen misforståelser og uenigheter må man tåle, sånt skjer når alt foregår skriftlig. Det er heller ikke noe galt i å være uenige eller å prioritere ulikt, det er helt naturlig.

De anonyme er ikke "nederst", men som anonym kan man ikke forvente at alle skal huske historikken deres og holde dem fra hverandre.

Ovenstående er min generelle mening. frosken svarer sikkert selv på det som handler om henne. 

Jeg vet faktisk veldig lite  om deg , eller frosken eller de fleste med nic...

Takk igjen for at du svarer meg vennlig. Er bare litt ekstra følsom i dag så tror det er best å legge seg .

Anonymkode: 41eeb...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutes ago, Trine said:

Jo, en akademisk utdanning kan man ta på 3 år, men dette har du allerede fått svar ;)

Hæ?

Altså, du kommenterte innlegget til hun med asperger og som nærmest strøyk på tester hva angår abstrakt språk. Så å forvente at jeg skal forstå så veldig mye mer enn helt normalt språk, sorry, men det kan du ikke ;) Så nå googlet jeg kontekst - " er begrepet for omstendighetene omkring en hendelse eller en tilstand. " Og jeg sier igjen.... HÆ? Hvilken hendelse eller tilstand er det du snakker om?

Når jeg brukte begrepet "akademisk", så tenkte jeg på forskningsrettede fag som sosiologi, i motsetning til profesjonsrettede som tannlege. Det er slik jeg tenker om begrepet, men jeg forstår at dere ikke klarte å resonnere dere frem til at det var dette jeg mente da jeg samtidig nevnte at det var lurere med profesjonsrettede studier som revisor etc.

I denne sammenhengen blir "kontekst" resten av innlegget mitt. Når man leser noe andre skriver, eller hører andre snakke, så trodde jeg at man etter beste evne forsøkte å finne det underliggende budskap, og ikke kverulere på "feil bruk av ord".

Det er ikke bare jeg som bruker begrepet akademisk på denne måten, det er faktisk ganske vanlig.

Men men. Nå har jeg masturbert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...