Gå til innhold

Arbeid, eller trygd og barn

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Andreaswell

Utrolig svart/hvitt spørsmål. Finnes da nok av mennesker som selv uten barn ikke får hverdagen til å fungerer. Syns det er ille at mange som sitter i samme bås skal dømme hverandre. Vi er fortsatt på stadiet "du er ikke syk nok til å få penger av NAV". 

stjernestøv
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at de som ikke klarer å kombinere jobb og barn/familie, skal ha rett til trygd for å kunne stifte familie og få barn?

Og nå mener jeg IKKE de som blir syke ETTER å ha fått barn!!!!!

Anonymkode: e7ca7...a33

Når jeg ble ufør sa hun på trygdekontoret "Gå hjem å ta vare på barna dine". Klart jeg hadde litt mer overskudd til det, når jeg ikke var i tiltak som bare gjorde meg verre. Men jeg ble ikke bedre av å bli ufør.

Annonse

AnonymBruker
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at de som ikke klarer å kombinere jobb og barn/familie, skal ha rett til trygd for å kunne stifte familie og få barn?

Og nå mener jeg IKKE de som blir syke ETTER å ha fått barn!!!!!

Anonymkode: e7ca7...a33

Sitter og lurer på hvem du er .... Hva er motivet ditt bak dette ?. Hvis det er penger det dreier seg om blir jeg nesten enda mer forundret . Er det misunnelse for at ande får mer penger enn deg ? . Eller er det vanskelige å se at mennesker som er trygdet har barn og familie og lever kanskje  et bedre liv enn deg ?. 
Skal man ikke unne andre gode liv?. For veldig mange er det å stifte familie et sterkt og viktig ønske... og uføretrygdede kan være like gode foreldre som andre . I andre kulturer er det helt naturlig at en kvinne er hjemme å tar seg av barn og hus . Ikke mange år siden det var slik i Norge. Men i dagens samfunn mener da noen at jobben er viktigst og hvis du ikke klarer begge deler skal man velge bort barn ?. 
Hvis du tror det lønner seg å få barn pga trygd tror jeg også du tar litt feil. 
Hvis du er oppriktig bekymret for at barn ikke skal ha det godt hos foreldre som er uføretrygdet  forstår jeg mer ditt innlegg.. I Norge er man fra før av ganske obs  når det gjelder psykisk syke eller lett psykisk utviklingshemmede .. 
Min datter er lett psykisk uh . Hun er en ung kvinne med mange drømmer og ønsker for fremtiden. Jeg må en gang fortelle henne at hun ikke kan bli mor... Da er det bare fordi man må tenke på barnets beste og ikke fordi jeg er bekymret for at hun skal bruke statens penger .... 

Anonymkode: fdedf...ac2

AnonymBruker

Å få egne barn eller adopsjon burde være en menneskerett mener jeg men historien har villet ting så mye annerledes for så mange tror jeg Lurer på hva som er skjedd  av overgrep mot menneskegrupper vi selv i  dag ikke vet mye om både ute og hjemme  Integrering  og tilrettelegging og fred er ofte mangelvare

Jeg håper bare og tror  at vi alle har noen øyeblikk i livet😊

Anonymkode: a8a1d...e3e

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...